![]() |
|
Układ elektryczny i zapłonowy Montaż, demontaż oraz kontrola elementów jak: alternator, akumulator, regulator napięcia, CDI, okablowanie, światła, bezpieczniki, przełączniki, światła stopu, czujnik nóżki bocznej, wiatraki, klaksony, tripmastery, kontrolki, rozruszniki i kierunkowskazy. |
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
![]() |
#4 |
Turysta DualSport
![]() Zarejestrowany: Jul 2011
Miasto: Chorzów
Posty: 584
Motocykl: KTM 1200 6T
Galeria: Zdjęcia
![]() Online: 2 tygodni 2 dni 4 godz 17 min 43 s
|
![]()
Louisku, te spec-ładowarki do akumulatorów żelowych bezobsługowych pilnują dodatkowo takich parametrów, jak np. temperatura,
podtrzymywanie prądu po naładowaniu itd. Ale napięcie i prąd dają tak jak zwykłe prostowniki. Generalnie musisz uważać, żeby napięcie na ładowanym akumulatorze nie przekroczyło ok. 16.5 V, a temperatura elektrolitu 55st C (wartości dyskusyjne, dotyczą końcowej fazy ładowania, ale się sprawdzają). Dodatkowo zaleca się, żeby prąd ładowania był co najwyżej 1/10 pojemnosci akusia, czyli akuś 12Ah ładujesz prądem max.1.2A. Ale to wszystko przecież wiesz, więc jeśli tylko ładowarka zapewnia te parametry, to nieważne co na niej napisali albo do czego ,,łuna'' wg producenta jest.
__________________
Sowizdrzał KTM 750 6T Nie wierz, nie bój się, nie proś! Ostatnio edytowane przez sowizdrzal : 17.04.2013 o 11:05 Powód: Uściślił ,,żelowe'' do ,,bezosbługowe'' |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor |
ładowarka akku by Lidl | kamilltee | Wszystko dla Afryki | 17 | 26.10.2011 09:14 |