![]() |
|
Wszystko dla Afryki Wszystkie nieoryginalne rozwiązania, które można zapakować do Twojego motocykla. Gmole, stelaże, kufry, sakwy, bagażniki, uchwyty, kanapy, modyfikacje zawieszeń, kierownic, gniazdka, GPSy, dynojety, bagstery i inne scottoilery... |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
|
![]() |
#1 |
dziad barowy
![]() Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: bielsk podlaski
Posty: 1,988
Motocykl: RD07a
![]() Online: 2 miesiące 1 tydzień 5 dni 16 godz 10 min 17 s
|
![]()
Piszę dalej póki jeszcze mi się chce ;D
Mirek- dzięki za dobre słowo. Gdyby ktoś wpadł na pomysł robienia na własną rękę zaprzęgu to życzę powodzenia. Oczywiście są w śród nas ludzie dysponujący wiedzą i zapleczem technicznym ale patrząc na nasze krajowe konstrukcje to jesteśmy 100 lat za murzynami nie obrażając murzynów. Jeżeli komuś wydaje się, że doczepi w 4 miejscach do motocykla wózek i będzie sobie z nim jeździł a jak mu się znudzi to go sobie odczepi i będzie latał solo, to się grubo myli. Tzn. można coś takiego robić ale nie będzie to bezpieczne ani nie będzie to miało właściwości jezdnych- mówię to ze swojego punktu widzenia- wożenie dzieci. Żeby takie jeździdło było bezpieczne, to motocykl trzeba już niestety na zawsze poświęcić na zaprzęg. Tu odradzam Afrykę. Dlaczego to pisałem już wcześniej. Moim zdaniem fajnym motocyklem do przeróbek jest yamaha xj 900 bo ma podwójną zamkniętą ramę rurową, mocny silnik i kardan. Do ramy łatwo się podpiąć bez budowy ramy pomocniczej. Modne w naszym kraju doczepianie wózka velorex ważącego 60 kg do Yamahy Wild Star 1800 przez profesjonalne firmy jest ............ Dużo ludzi ma doświadczenie z zaprzęgami typu rusek, junak z koszem, jawa itd. To zupełnie inna bajka. Inne masy, kilkakrotnie większa moc, prędkość itd. Moja cegła choć ma spokojny silnik i tylko 90 KM, to przy skręcie w lewo na suchym asfalcie trzeba uważać z gazem, bo zaczyna sama kręcić beczkę. Co poradzić komuś, kto uprze się na budowę we własnym zakresie? Na pewno samochodowe koła. W moim wynalazku każde koło jest inne. Tylne trzeba wstawić o troszkę mniejszym obwodzie niż oryginał, żeby zmienić przełożenia. Na przodzie mam 13 cali i to jest pomyłka na Polskie drogi. Trzeba coś większego. Jak zbudować wahacz pchany to jeszcze nie wiem ale myślę nad tym i mam kilka pomysłów. Gondola to już kto co sobie wymyśli. Można lepić z żywicy, nitować z amelinium itd.
__________________
Africa jest jak kotlet schabowy. im mocniej bita tym lepiej smakuje. rolnik-kaskader RD 07A '96 na starym forum w szóstej linijce ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor |
Stelaż boczny pod miękki bagaż | cza_czarny | Gadżety / wyposażenie | 96 | 14.05.2021 23:00 |
Boczny schowek w RD04 - czy da się powiększyć? | KML | Owiewki, osłony, szyby, kanapy, zegary i linki | 1 | 03.06.2012 19:56 |