![]() |
|
Rama, zawieszenia, napęd Montaż i demontaż łańcucha, zębatek, zawieszenia przedniego i tylniego, centralki i bocznej podstawki, wahacza z ułożyskowaniem. Numery ram, kierownice, rodzaje łancuchów, podnóżki, półki. |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
|
![]() |
#1 |
![]() Zarejestrowany: Aug 2011
Miasto: OOL-OPOLSKIE
Posty: 372
Motocykl: RD07
![]() Online: 4 miesiące 2 tygodni 1 dzień 8 godz 20 min 58 s
|
![]()
Nie wiem czy mój pomysł wart jest naśladowania bo żaden ze mnie mechanik, ale u mnie od lat sprawdzał się w KLR-ce a teraz w Afri -bez skutków ubocznych (przynajmniej do tej pory takich nie zauważyłem).
W odniesieniu do standardu, stosuję zębatkę przednią większą o 1 ząb, -w Afri 17 zamiast 16. Dodam, że Africzki też nie traktuję łagodnie i przy samotnej jeździe często jest kręcona do oporu. Spalanie 7,5 - 8,3/100km, -przed zamianą zawsze było o jakieś 0,5l więcej. ![]() Ale np. przy ubiegłorocznym objeździe Ukrainy / Rumunii, w towarzystwie kolegi który nie przekraczał tempa 100 -120 km/h, na przejechane ok. 4500km, wszystkie tankowania wychodziły mi podobnie 5,4 - 5,8 l/100km ![]() ![]() ![]() ![]() Ps. Rambo, a w jaki sposób zamiana zębatki wpływa niekorzystnie na silnik, z mechaniki jestem totalnym laikiem i może nieświadomie za bardzo go krzywdzę ![]() ![]() ![]()
__________________
-szerokości, przyczepności i powodzonka!... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
![]() Zarejestrowany: Mar 2005
Miasto: Wrocław
Posty: 7,439
Motocykl: Nie mam już Afryki
![]() Online: 4 miesiące 2 dni 2 godz 39 min 26 s
|
![]()
Jakiś żółty inżynier obliczył obciążenia dla tego silnika i jazda cały czas na dwójce 100kmh przy 8500 RPM czy na piątce 100kmh przy 3000 RPM nie jest czymś przedłużającym życie silnikowi.
Jakaś prędkość obrotowa musi być dla silnika V2 bez koła zamachowego dla danego obciążenia Jeden ząb na zdawczej więcej odpowiada trzem zębom na napędowej mniej. Też taką konfiguracje testowałem przez chwilę, i na solo można tak sobie jeżdzić, ale pod obciążeniem bambetlami i pasażerem ruszanie przypomina ruszanie z dwójki i czasy na pół sprzęgle wyraźnie się przedłużają. Wróciłem do oryginału a teraz jeżdżę na 16x47 dla odmiany ![]() Tyle ode mnie ![]() 44 ok ale zysk minimalny, słabiej się wyprzedza, i pomimo mizernych 150~200 obrotów mniej jakoś tak mniej wyje silnik przy 140kmh np Ostatnio edytowane przez rambo : 03.03.2013 o 11:24 |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor |
wymiana tylnej opony .. | yarecky2000 | Hamulce, kola, opony | 19 | 07.10.2011 22:58 |
Wymiary tylnej ośki + tuleki wewnątrz tylnej piasty:) | majo | Hamulce, kola, opony | 2 | 10.02.2009 22:06 |