Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Podróże. Całkiem małe, średnie i duże. > Przygotowania do wyjazdów

Przygotowania do wyjazdów Jak zdobyć wizę? Jaka kuchenka? Brać materac i namiot? Gdzie są ciekawe miejsca? Jakie kufry wybrać do USA? Czy Anakee założyć odwrotnie? Co to CPD? Odpowiedzi znajdziesz w tym dziale.

Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 24.10.2008, 18:55   #1
Pawel_z_Jasla
 
Pawel_z_Jasla's Avatar


Zarejestrowany: Mar 2008
Posty: 1,031
Motocykl: RD03
Pawel_z_Jasla jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 tygodni 4 dni 36 min 26 s
Domyślnie

Ja bym to zrobił tak:
- oponki założył bym nawet starsze i podchodzone na Europe a nuffki wymienił dopiero na południu Hiszpanii /moim zdaniem E09 czy E07 nie ma większego znaczenia choć lepiej zrobić miszmasz zakładając przednia E07 a tył E09 - jeśli masz kogoś na południu to oponki możesz sobie wcześniej wysłać/,
- dętki jednak wzmacniane cross czyli powiedzmy takie 4-4,5 mm + zestaw naprawczy i dwie solidne łyżki,
- napęd tak jak pisał Franz, wymień koniecznie na nowego DiD-a najlepiej w najmocniejszej z dostepnych wersji /smarowanie tylko olejem a nie sprayowym mazidłem, które z piachem i pyłem robi papier ścierny/
- z części to jedna świeca, jakaś "uniwersalna" linka i podstawowe kilka kluczy, jak masz miejsce to zabierz zapaśne dyntki,
- klocki zapodaj nowe i twarde /ja preferuje złote EBC/, miękkie wyjdą szybko, zwłaszcza na tyle przy lataniu po szutrach i innych pyłach, lepiej po takiej wycieczce mieć nieco podszlifowane tarcze niż kłopot w trakcie z brakiem hebla,
- bagaży generalnie MINIMUM i raczej worki niż kufry /w worku będzie zawsze burdel ale waga i możliwość zmiany "geometrii" ma swoje znaczenie/,
- Maroko to raczej bardzo cywilizowany region /paliwo dostępne max co 100-200 km., jakieś lokalne paszodajnie i inne markety też są/ nieco słabiej wygląda to dalej na południe ale bez przesady - autonomia na 350-400 km. powinna wystarczyć więc kanister 5l. i przy każdej okazji tankować pod korek/,
- podstawowe kilka medykamentów ale to wiesz pewnie lepiej niż ja,
- olej raczej zwykły czyli taki jaki używasz /ewentualnie zmienić na jakiś stosunkowo popularny/, jeśli moto łyka to wystarczą dolewki ale ja raczej bym wymienił tak jak opony w najdalej na południe wysuniętej części Europy - taki chytry plan można uskutecznić w obie mańki i wtedy wyjdzie ci Afryka bez konieczności wymiany oliwy,
- kask najlepiej "integralocross" czyli coś co ma daszek i szybe /jest kilka na rynku Airoh, Marushin, Nolan, itd./ ważne jest abyś w tym kasku najpierw polatał kole domu/,
- mapa bazowa garmina jest OK więc jak dokupisz do niej coś w wersji papierowej np. Michelina to na 100% wystarczy do latania po drogach /nawet niektóre "pisty" można w oparciu o taki mariaż zaliczyć/ - jak chcesz nieco zboczyć z trasy to zalicz SahareOverland wprowadzając sobie z niej waypointy na poszczególnych trasach ale Ja bym niektóre M-ki w pojedynkę zdecydowanie odradzał/,
- pompke zwykłą czyli "moja-twoja" ale firmową a nie jakieś badziewie z lidla,
- filtr powietrza załóż nowy zwykły /broń Panie Boże K&N/, systematycznie "trzepanie" powinno wystarczyć,
- koniecznie coś na wode w ilości minimum 3-4 l. /może być "składane"/
- żarcia bym nie brał wcale a ciuchy to jak kto preferuje /ja zabieram dres, jakieś buty turystyczne w których od biedy można też jechać jak się noga w plastiku zmęczy, klapki, portki do kolan i "stos" najtańszej bielizny bo prać nie lubie/,

To chyba na tyle - POWODZENIA

Ps.
O tym, że tej Amazonki ZAZDROSZCZE i szczerze GRATULUJE to nawet pisał nie będę ...

Ostatnio edytowane przez Pawel_z_Jasla : 24.10.2008 o 19:06
Pawel_z_Jasla jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 24.10.2008, 20:38   #2
sambor1965
 
sambor1965's Avatar


Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Warszawa
Posty: 3,661
Motocykl: RD04
Galeria: Zdjęcia
sambor1965 jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 miesiące 3 tygodni 2 dni 7 godz 47 min 29 s
Domyślnie

Maroko, to swietny pomysl. Dosc dziko ale blisko cywilizacji. I to takiej ze szpitalami, kartami platniczymi i stacjami benzynowymi. Atlantyk, wysokie gory i Sahara - wszystko na 400 km. Pustyni sie nie boj, to glownie hammada - czyli twardo i w miare bezpiecznie. Te pustynie nie sa tez takie niezamieszkale jakby sie moglo wydawac. Mozna liczyc na pomoc. Ale francuski, francuski, francuski... Powinienes sie nauczyc takich podstawowych podstaw. Ulatwi zycie. A juz na pewno wez rozmowki.

Mysmy pojechali troche na zywiol, tzn. dokladnie wiedzielismy co chcemy zobaczyc, ale z przygotowaniem troche na bakier bylo. Nic sie nie zdarzylo i brawa dla Opatrznosci. Zmien lozyska i uszczelniacze. Stare wez ze soba jako zapas. Pocwicz podnoszenie objuczonego motocykla, przemysl pakowanie, powinienes pojechac tankbag + torba. Na Maroko nie potrzebujesz extra zbiornika na paliwo. Mozesz natomiast potrzebowac czegos takiego na wode. Nie napisales kiedy chcesz jechac, ale sa miesiace ze 10 litrow/ dzien bedzie potrzebne. Przejrzyj traski Chrisa Scotta, sa dobrze opisane - wszystkie przejezdne na Afryce wiec i na jamaszce tez. GPS jest przydatny, gdzies mam POI marokanskie - wygrzebie i powiesze gdzies. Chyba nawet cala mapa gdzies wisi...
Tymczasem masz prawie wszystko tutaj:
http://www.voyages4x4.com/roadbook_maroc.htm

Na poludnie od Maroka raczej sie sam nie pchaj, to jest troche proszenie sie o klopoty. Tam musisz miec ze soba kase, bo bankomatow nie ma. To duza pokusa dla miejscowych
sambor1965 jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz


Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wł.

Skocz do forum

Podobne wątki
Wątek Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni Post / Autor
Maroko po raz enty... puszek Trochę dalej 52 04.05.2013 09:00
Maroko consigliero Umawianie i propozycje wyjazdów 2 13.10.2010 12:17


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 08:05.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.