Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Warsztat XRV 650 / XRV 750 > Rama, zawieszenia, napęd

Rama, zawieszenia, napęd Montaż i demontaż łańcucha, zębatek, zawieszenia przedniego i tylniego, centralki i bocznej podstawki, wahacza z ułożyskowaniem. Numery ram, kierownice, rodzaje łancuchów, podnóżki, półki.

Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 07.04.2008, 22:07   #1
podos
 
podos's Avatar


Zarejestrowany: Jan 2005
Miasto: Kraków
Posty: 3,988
Motocykl: RD07a
Galeria: Zdjęcia
podos jest na dystyngowanej drodze
Online: 3 tygodni 6 dni 14 godz 28 min 34 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał hubert Zobacz post
Zawsze można wymienić sprężynę
chyba nie rozumiem - co to da? Widzilem ze sie kiedys doktoryzowales, ale sprezyne mozna na twardsza lub mieksza wymienic. na wysokosc to chyba nie ma wplywu?
__________________
pozdrawiam, podos
AT2003, RD07A
------------------
Moje dogmaty
0. O chorobach Afryki: (klik)
1. O Mikuni: Wywal to.
2. O zębatce: Wypustem na zewnątrz!!!
3. O goretexie: Tylko GORE-TEX
4. O podróżach: Jak solo to bez kufrów
5. O łańcuszkach rozrządu: nie zabieram głosu.
6. Lista im. podoska Załącznik 10655
7. O BMW: nie miałem, nie znam się, nie interesuję się, zarobiony jestem.
8. O KN: Wywal to.
9. O nowej Afripedii: (klik)
podos jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 08.04.2008, 08:45   #2
hubert
Jaki świeży jaki świeży ??
 
hubert's Avatar


Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Warszawa
Posty: 2,729
Motocykl: nie mam AT jeszcze
hubert jest na dystyngowanej drodze
Online: 3 tygodni 11 godz 52 min 29 s
Domyślnie

Jak to nie ma. Wkładasz twardszą sprężynę, siadasz dupskiem na Afri i na tej twardszej tył ci mniej siada niż na miększej prawda Poza tym nie wiem jak inne ale ta z Wilbersa jest minimalnie dłuższa niż oryginał ...

Oczywiście wymiana sprężyny na twardszą ma sens tylko wtedy gdy na oryginalnej brakuje nam regulacji żeby prawidłowo ustawić SAG.

Aha i to nie są teoretyczne rozważania bo po wymianie sprężyny, przy maksymalnym skręceniu regulacji ledwo dostaję całymi stopami do ziemi przy moim wzroście 193 cm ...

Ostatnio edytowane przez hubert : 08.04.2008 o 08:55
hubert jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 08.04.2008, 09:05   #3
podos
 
podos's Avatar


Zarejestrowany: Jan 2005
Miasto: Kraków
Posty: 3,988
Motocykl: RD07a
Galeria: Zdjęcia
podos jest na dystyngowanej drodze
Online: 3 tygodni 6 dni 14 godz 28 min 34 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał hubert
Jak to nie ma. Wkładasz twardszą sprężynę, siadasz dupskiem na Afri i na tej twardszej tył ci mniej siada niż na miększej prawda Oczywiście wymiana sprężyny na twardszą ma sens tylko wtedy gdy na oryginalnej brakuje nam regulacji żeby prawidłowo ustawić SAG.
Racja ... pisales ze wymienic sprezynę a ja myslalem ze chodziło Ci o długosc...
Wszystko jasne

Cytat:
Napisał hubert
Poza tym nie wiem jak inne ale ta z Wilbersa jest minimalnie dłuższa niż oryginał ...
moze orginalna nie trzymala nominalnej długosci bo juz sklepana była?
__________________
pozdrawiam, podos
AT2003, RD07A
------------------
Moje dogmaty
0. O chorobach Afryki: (klik)
1. O Mikuni: Wywal to.
2. O zębatce: Wypustem na zewnątrz!!!
3. O goretexie: Tylko GORE-TEX
4. O podróżach: Jak solo to bez kufrów
5. O łańcuszkach rozrządu: nie zabieram głosu.
6. Lista im. podoska Załącznik 10655
7. O BMW: nie miałem, nie znam się, nie interesuję się, zarobiony jestem.
8. O KN: Wywal to.
9. O nowej Afripedii: (klik)
podos jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 08.04.2008, 09:08   #4
hubert
Jaki świeży jaki świeży ??
 
hubert's Avatar


Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Warszawa
Posty: 2,729
Motocykl: nie mam AT jeszcze
hubert jest na dystyngowanej drodze
Online: 3 tygodni 11 godz 52 min 29 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał podos Zobacz post
moze orginalna nie trzymala nominalnej długosci bo juz sklepana była?
Być może. Wiem tylko że nie była jeszcze poniżej minimalnej długości :-)
hubert jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 09.04.2008, 11:23   #5
podos
 
podos's Avatar


Zarejestrowany: Jan 2005
Miasto: Kraków
Posty: 3,988
Motocykl: RD07a
Galeria: Zdjęcia
podos jest na dystyngowanej drodze
Online: 3 tygodni 6 dni 14 godz 28 min 34 s
Domyślnie

Dobra, musze sie wiec przyjrzec temu SAGowi - teraz, kiedy regulacje dlugosci amora robie nie zsiadająć z moto...
__________________
pozdrawiam, podos
AT2003, RD07A
------------------
Moje dogmaty
0. O chorobach Afryki: (klik)
1. O Mikuni: Wywal to.
2. O zębatce: Wypustem na zewnątrz!!!
3. O goretexie: Tylko GORE-TEX
4. O podróżach: Jak solo to bez kufrów
5. O łańcuszkach rozrządu: nie zabieram głosu.
6. Lista im. podoska Załącznik 10655
7. O BMW: nie miałem, nie znam się, nie interesuję się, zarobiony jestem.
8. O KN: Wywal to.
9. O nowej Afripedii: (klik)
podos jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 09.04.2008, 14:31   #6
hubert
Jaki świeży jaki świeży ??
 
hubert's Avatar


Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Warszawa
Posty: 2,729
Motocykl: nie mam AT jeszcze
hubert jest na dystyngowanej drodze
Online: 3 tygodni 11 godz 52 min 29 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał podos Zobacz post
teraz, kiedy regulacje dlugosci amora robie nie zsiadająć z moto...
Podosek przyznaj się coś Ty tam wsadził
hubert jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 11.07.2012, 22:24   #7
Gregor_L
 
Gregor_L's Avatar


Zarejestrowany: Feb 2011
Miasto: Gliwice
Posty: 14
Motocykl: Już nie AT lecz LC4
Gregor_L jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 dzień 23 godz 2 min 0
Domyślnie

Czy ktoś z was ustawiał już zawieszenie w swojej Afri, bo sam już nie wiem jak to jest z tym zawiasem - jak podaje DrSpławik Rider SAG dla przodu ma wynosić 75-85mm, a dla tyłu 30% skoku zawieszenia - czyli 70mm - wynika z tego, że ustawienia te są bardziej zbliżone do ustawień motocykli typowo szosowych (gdzie ugięcie pod jeźdźcem przodu jest większe niż tyłu) - niż do maszyn crossowych, gdzie rekomendowany zakres ugięcia tyłu jest dwukrotnie większy niż przodu. Dla porównania:

motor szosowy - http://www.ohlins.com/PageFiles/304/...eight_MCRT.jpg

oraz crossowy - http://www.ohlins.com/PageFiles/308/...eight_MCMX.jpg

Więc jak to w końcu jest z tą Afryką, bo sam już zgłupiałem - na chłopski rozum jak na motocykl enduro to powinien mieć zawieszenie ustawione pomiędzy szosą i crossem - czyli dla mnie tył powinien się uginać pod jeźdźcem trochę więcej niż przód, ale nie aż tak (czyli dwukrotnie mocniej) jak w typowym crosie?
Wiem, że jeśli zawieszenie jest sprawne, to cała regulacja ogranicza się do ustawienia napięcia wstępnego tylnej sprężyny, ale jak to zrobić, aby nie zachwiać całej geometrii motocykla - bo metoda prób i błędów nie za bardzo się sprawdza, ponieważ rider po pewnym czasie przyzwyczaja się do nowych ustawień, czy są lepsze, czy gorsze, a chodzi o to, żeby były one jak najbardziej odpowiednie obiektywnie, a nie sugestywnie oceniając?

Jeśli się mylę niech ktoś mnie poprawi i może ktoś bardziej doświadczony w materii regulacji wypowie się na ten temat.

Ostatnio edytowane przez Gregor_L : 11.07.2012 o 22:26 Powód: błędy stylistyczne
Gregor_L jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz


Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum

Podobne wątki
Wątek Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni Post / Autor
Czy to wina zawieszenia? krzeszu Rama, zawieszenia, napęd 16 13.08.2013 23:26
Regulacja zawieszenia - artykuł Motocykl-online BIAŁY Regularne czynności serwisowe 4 20.04.2011 11:32


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 14:42.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.