![]() |
|
Silnik, sprzęgło, skrzynia Montaż i demontaż elementów silnika: sprzęgła i skrzyni , wymiana łańcuszków rozrządu, demontaż głowic i zaworów, pomiary kompresji, ciśnienia oleju, serwisowanie zaworów i gniazd, tłoków i pierścieni. |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
|
![]() |
#1 |
![]() Zarejestrowany: Aug 2011
Miasto: Warszawa
Posty: 1,144
Motocykl: oby złodziej kulasy połamał
Przebieg: :(
![]() Online: 3 tygodni 1 dzień 18 godz 11 min 26 s
|
![]()
Szparaqu drogi mechanizotrze, melduję się posłusznie jak się umówilismy i "kończymy z długiem" jak rzekł pewien aktor w pewnym filmie (browar dla tego kto odpowie z jakiego filmu jest ten cytat). I nie lenię się z przyjazdem do Ciebie tylko niestety, ale dopiero w czerwcu miałem możliwość nastukania trochę więcej niż 80 km. Tera już mam zapasu akurat tyle żeby dotrzeć do Wrocka.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
![]() Zarejestrowany: Aug 2011
Miasto: Warszawa
Posty: 1,144
Motocykl: oby złodziej kulasy połamał
Przebieg: :(
![]() Online: 3 tygodni 1 dzień 18 godz 11 min 26 s
|
![]()
Odświeżam temat:
0. silnik po generalnym remoncie - było robionych b. dużo rzeczy, w tym nowe tłoki, frezowanie gniazd zaworowych, szlifowanie, nowa skrzynia, naprawa gaźników etc. 1. w silniku zdaniem Szparaga wszystko OK. Nie można się do niczego przyczepić, poza jednym zaworem wydechowym który jest mocno wystukany, ale jakoś dało się go wyregulować i teoretycznie powinno być ok. 2. olej wlany castrol 10w40, wcześniej syntetyk motul 5100. 3. moto odpala normalnie, ma full mocy (4500 rpm przy 100km/h na piątce), jest zrywne, silnik chodzi równiótko nic nie gaśnie, nie przerywa. 4. łańcuszki rozrządu zmienione przy okazji remontu 5. Oleju (był wlany trochę ponad max) od remontu nie wziął ani kropli. Olej czyściutki po docieraniu, świece idealnie kawowe. Szparag jeszcze go prześwietlił teraz żeby sprawdzić czy nie pękła głowica czy pierścienie nie poszły, no ale jest ok wszystko jego zdaniem... ALE: Dźwięk pomiędzy furgotaniem, świergotaniem a klekotaniem w całym zakresie obrotów, szczególnie słyszalny po nagrzaniu motocykla (i to nie sprzęgło, bo kosz sprzęgłowy też był robiony). Zdecydowanie nie jest to dźwięk metaliczny i nie przypomina stukania. Bardziej przypomina dźwięk diesla ale tak troszkę bardziej głuchy, coś trochę jak świerszcz ![]() Pomysły? Bo teraz to już tylko gdybanie zostało i metoda prób i błędów. Moje teorie które mi się nasunęły: - popychacze (ale jakie byłyby objawy prócz stukania)? - pompa oleju pada? - efekt zmiany na gęstszy olej o większej lepkości? |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
trampkarz emeryt
![]() |
![]()
Słuchałeś innych Afryk? Ja kiedyś też dosłuchiwałem się cudów w afryczanym silniku i jak się okazało zupełnie niepotrzebnie...
Autosugestia czyni cuda w takich przypadkach... |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
![]() Zarejestrowany: Aug 2011
Miasto: Warszawa
Posty: 1,144
Motocykl: oby złodziej kulasy połamał
Przebieg: :(
![]() Online: 3 tygodni 1 dzień 18 godz 11 min 26 s
|
![]()
W pierwszym poście jest filmik
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor |
Dziwny dźwięki (terkotanie?) | mucha_dub | Silnik, sprzęgło, skrzynia | 11 | 11.06.2014 22:45 |
Dziwny hałas w okolicy silnika???? | PiotrTMC | Silnik, sprzęgło, skrzynia | 20 | 02.01.2012 02:20 |
Dziwny zgrzt | Reinchardt | Silnik, sprzęgło, skrzynia | 9 | 23.10.2008 19:20 |