Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Wszystko co chciałbyś wiedzieć o motocyklach innych niż AT > Inne - dyskusja ogólna

Inne - dyskusja ogólna Dział poświęcony motocyklom nieskategoryzowanym.

Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 24.01.2012, 16:39   #1
Pablo1


Zarejestrowany: Jul 2011
Miasto: garwolin
Posty: 7
Motocykl: RD07a
Pablo1 jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 dni 7 godz 52 min 10 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał Cibor klv Zobacz post
K 750, też sporo części a przy tym, prostsza i solidniejsza konstrukcja.
__________________
Prosze cie nie ośmieszaj sie. Chyba nie wiesz co mówisz. Ok junak jest przewymiarowany, zbyt ciężki jak na 350, jest wykonany ze słabych materiałów bo lepsze w tamtych czasach nie były dostępne ale nie mów mi ze rusek jest prostszy i solidniejszy bo nie jest.
Pablo1 jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 25.01.2012, 00:32   #2
Cibor klv
 
Cibor klv's Avatar


Zarejestrowany: Apr 2008
Miasto: Białystok/Jaświły/BielskP
Posty: 1,892
Motocykl: LC 4
Cibor klv jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 3 tygodni 4 dni 14 godz 1 min 34 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał Pablo1 Zobacz post
Prosze cie nie ośmieszaj sie. Chyba nie wiesz co mówisz. Ok junak jest przewymiarowany, zbyt ciężki jak na 350, jest wykonany ze słabych materiałów bo lepsze w tamtych czasach nie były dostępne ale nie mów mi ze rusek jest prostszy i solidniejszy bo nie jest.
O widać, że tematyka Junaka, bardzo ci na emocje działa. Mi aż tak bardzo nie, ale co do stwierdzenia że Kśka jest prostszym motocyklem do złożenia dla kogoś kto chce zacząć zabawę w weterany się nie wycofam. O ile w przypadku ramy i zawieszenia, generalnie różnic wielkich nie ma co do poziomu skomplikowania konstrukcji, to w przypadku silników i napędu Junak jest bardziej upierdliwym od Kaski sprzętem do naprawy, chociażby wspomniana wcześniej prądnica, iskrownik, rozrząd, czy uszczelnienie wałka kopniaka, układ smarowania. Kaśka mimo, że ma jeden garnek więcej ma prostrzą budowę, prostrze rozwiązania wynikające chociażby ze wzdłuznego ustawienie silnika, konstrukcji rozrządu, czy układu smarowania, napędu iskrownika. jak tego nie zauważasz to trudno, ok kochasz bardziej Junaka, nikt Ci tego nie zabrania, ale jak już stawiasz jakąs tezę to daj jakieś argumenty.
__________________


Ostatnio edytowane przez Cibor klv : 25.01.2012 o 01:34
Cibor klv jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 25.01.2012, 01:09   #3
piotreklodz
 
piotreklodz's Avatar


Zarejestrowany: Nov 2011
Miasto: Kurowice
Posty: 544
Motocykl: Transalp 600
piotreklodz jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 1 tydzień 1 dzień 5 godz 58 min 0
Domyślnie

Właśnie o taką pomoc mi chodziło, do "dzikich Junaków" postaram się zajrzeć albo kumpla zagonie, fajnie wiedzieć że coś takiego działa w tym szarym mieście

Czyli jednak jeśli to ma być pierwsza zabawka to nie Junak a rusek?

Jakby ktoś znał jakiś atrakcyjny cenowo i warty uwagi egzemplarz to możecie podrzucić, chociaż sobie obejrzę co jest atrakcyjne w tym temacie

Wielkie dzięki za szybką reakcję i konkretne odpowiedzi
piotreklodz jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 25.01.2012, 01:32   #4
Cibor klv
 
Cibor klv's Avatar


Zarejestrowany: Apr 2008
Miasto: Białystok/Jaświły/BielskP
Posty: 1,892
Motocykl: LC 4
Cibor klv jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 3 tygodni 4 dni 14 godz 1 min 34 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał piotreklodz Zobacz post
Właśnie o taką pomoc mi chodziło, do "dzikich Junaków" postaram się zajrzeć albo kumpla zagonie, fajnie wiedzieć że coś takiego działa w tym szarym mieście

Czyli jednak jeśli to ma być pierwsza zabawka to nie Junak a rusek?

Jakby ktoś znał jakiś atrakcyjny cenowo i warty uwagi egzemplarz to możecie podrzucić, chociaż sobie obejrzę co jest atrakcyjne w tym temacie

Wielkie dzięki za szybką reakcję i konkretne odpowiedzi
Może być i Junak, tylko przy składaniu Junaka, trzeba być trochę bardziej skrupulatnym i twórczym, warto też poczytać junakowe forum żeby kilka patentów poznać co by niektóre mechanizmu potem działały prawidłowo dłużej niż tydzień czyli to o czym już wspominałem, uszczelnienie wałka kopki a także osłon lasek popychaczy, pompy oleju, montaż i ustawienie prądnicy tak też żeby za wcześnie nie zlizało koła zębatego na wałku prądnicy i tak żeby nie utonęła w oleju.. itp itd... Głównie patrz na to żeby sprzęt był w miarę kompletny, czy to rusek czy to Junak... Poza tym jak się ma chociaż trochę podstawowej wiedzy z zakresu mechaniki to złożenie czy to ruska, czy Junaka czy Simsona Awo nie powinno stanowić problemu, aczkolwiek składanie Junaka z racji na swoją konstrukcję silnika i osprzętu może nastręczyć trochę więcej pracy.
__________________


Ostatnio edytowane przez Cibor klv : 25.01.2012 o 02:25
Cibor klv jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz


Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum

Podobne wątki
Wątek Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni Post / Autor
h4 w afri many Układ elektryczny i zapłonowy 17 01.03.2010 23:52


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 13:41.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.