Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Wszystko co chciałbyś wiedzieć o motocyklach innych niż AT > Inne - dyskusja ogólna

Inne - dyskusja ogólna Dział poświęcony motocyklom nieskategoryzowanym.

 
 
Narzędzia wątku Wygląd
Prev Poprzedni post   Następny post Next
Stary 18.01.2012, 21:30   #23
rrolek

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Feb 2009
Miasto: a raczej wieś
Posty: 1,525
Motocykl: z lekkim adhd
rrolek jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 miesiące 37 min 12 s
Domyślnie

Witka

Cytat:
Napisał Michal Zobacz post
A więc nadal pozostaje pytanie ile te koszta są wyższe w rzeczywistości...
Jak kupowałem był wymiar ceny zakupu nowego - 1 ktm = 2 drz
Był aspekt spadku ceny. Po 3 latach na odsprzedazu Drz traciłeś 4 tyś, kata 12 tyś. Nie ma już nowych DRZ więc sprawa nie aktualna.

Ceny części do kata (nowych) generalnie niższe i u lepszych dealerów lezą na półkach. Drzeta zjada wolniej napęd (tak ok 15 miesięcy zamiast 12), 3 razy rzadziej zmieniasz oliwę i filtry (jest 1 zamiast 2). Kolejnym stałym punkten serwisowym kata są uszczelniacze lag (tak raz na sezon, ale można to wydłużyć). Przez 3 lata tylko raz wymieniłem łożyska w tylnik kole - w kacie co sezon, albo i częściej. Wszystko to w sumie daje jakieś 300-400 zet na sezon w materiałach i pewnie z kilka godzin w garażu. Żadna w sumie wielka kwota.

Dochodzą 2 sprawy o których warto pamiętać.
Pewność. Mój kat nigdy nie padł (na tyle, ze go musiałem zwieźć lub holować). Ale znane mi są wypadki różnych awarii w czarnej d. W Drzetach osobiście nie słyszałem (pomijam sieciowe opowieści).
Zakup używki. Do pycenia po krzaczorach brał bym kata z serii EXC (pre 2008). Różnica cen już niewielka. Za 5-6 tysiów można zrobić kapitalkę i się wie co się ma. Sprzęt w akcji o 2 klasy lepszy, choć może w trudniejszym terenie początkowo trudniejszy do ogarnięcia. Większość Drzet na naszym rynku, mam wrażenie, strasznie ściorana. Trzeba by po świecie szerokim pobaczyć.

Pozdr
rr

Edit: nie napisałem o kosztach remontowych.
W kacie po ok 15 tkm wymieniono łańcuch rozrządu, pierścienie i dotarto zawory - jakieś 1100 zet
Po ok 25 tkm wymieniono tłok, zawory, uszczelniacze zaworów, reperaturka pompy wody - jakieś 1800
Zakłądam, że tłok w DRZ wytrzyma co najmniej do 30-40 tyś. reszta pobaczym.

Ostatnio edytowane przez rrolek : 19.01.2012 o 08:52
rrolek jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
 


Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum

Podobne wątki
Wątek Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni Post / Autor
Honda XR 400, 600, 650 - Porównanie Olek Inne - dyskusja ogólna 46 09.04.2013 23:12
porównanie - plusy i minusy kasków ... yarecky2000 Kaski 73 15.09.2009 22:06
małe porównanie chłodnic pałeł Układ chlodzenia 3 10.08.2009 23:16
Afripedia - porównanie RD07 i RD07A podos Regularne czynności serwisowe 24 01.07.2008 08:02


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 00:54.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.