![]() |
|
Układ elektryczny i zapłonowy Montaż, demontaż oraz kontrola elementów jak: alternator, akumulator, regulator napięcia, CDI, okablowanie, światła, bezpieczniki, przełączniki, światła stopu, czujnik nóżki bocznej, wiatraki, klaksony, tripmastery, kontrolki, rozruszniki i kierunkowskazy. |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
|
![]() |
#1 |
![]() |
![]()
Moi drodzy problem powrócił jak bumerang !!!!!!
![]() ![]() Jadę sobie i naciskam klamkę i znowu klapa bezpiecznik 20A spalony. Więc wypiąłem kostkę od tylnego światła żeby wykluczy zwarcie w przewodzie do lampy który idzie spod siedzenia. Naciskam klamkę lub nożny i to samo pali nadal bezpiecznik, ale tylko przy naciśnięciu hamulca obojętnie którego. Przewody ponownie sprawdzone nie widzę żadnych przetarc itp. więc lecę przewodami do przodu lecz nie wiem czy one łączą się tj.od tylnego i przedniego hamulca razem idą do jakiegoś przekaźnika czy tym podobnego urządzenia a od niego idą do tylnej lampy. Czy bezpiecznik ten jest jeszcze za coś innego odpowiedzialny oprócz opisanych urządzeń. Z tego co wcześniej ustaliłem i wyczytałem ze schematu w Haynes jest to bezpiecznik odpowiedzialny za reflektor ale dlaczego pali się po wciśnięciu hamulca. Może mnie ktoś oświecic. Chyba że źle czytam schemat elektryczny xrv-750N wg tabeli roczników i krajów. Ostatnio edytowane przez bouli : 05.10.2011 o 23:34 |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ReGeNeRaToR
![]() Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Olsztyn
Posty: 663
Motocykl: RD07
![]() Online: 1 miesiąc 1 tydzień 1 dzień 1 godz 58 min 34 s
|
![]()
W celach testowych żeby nie napalić wiadra bezpieczników wstaw zamiast tego 20A żarówkę 55W taką z przedniego reflektora.
Jak żarówa będzie świecić na max to masz pełne zwarcie. Wciśnij wtedy hamulec i poruszaj wiązką instalacji we wszystkich możliwych miejscach , zaczynając od przodu pod czachą. Jeżeli zwarcie nie jest stałe to powinieneś widzieć rożnice w świeceniu żarówki "testowej". ![]() Życzę powodzenia w szybkiej diagnozie usterki. ![]()
__________________
END of TRANSMISSION |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
![]() |
![]() Cytat:
Dzięki jak zdiagnozuje dam znać. Ostatnio edytowane przez bouli : 20.10.2011 o 06:55 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
![]() |
![]()
Stoczyłem wielkie boje z moja AT i wreszcie doszedłem do - źródłem mojego nieszczęścia był przewód od nożnego hamulca biegnący z włacznika światła stop do kostki. Byl on fabrycznie zagięty i puszczony bokiem błotnika który dociskał go do ramy i od to takie male przetarcie wielkości 3mm ledwo widoczne wykluło się przez 19 lat ale zdiagnozowane. Dlatego też radzę i Wam sprawdzić ten przewód czy te tak macie puszczony aby uniknąc w przyszłości podobnych awarii na wojażach co zamiast cieszyc się z wyprawy bedziecie sie glowić co boli Waszą
![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor |
pali bezpiecznik zapłonu (afra 2001) | Faraon | Układ elektryczny i zapłonowy | 20 | 28.11.2021 22:25 |
Przepalający się bezpiecznik | bullet | Układ elektryczny i zapłonowy | 5 | 12.07.2012 13:10 |
Przepalający się moduł licznika | deba | Układ elektryczny i zapłonowy | 5 | 13.07.2011 14:59 |
Pali bezpiecznik | cyngiel | Układ elektryczny i zapłonowy | 11 | 01.05.2011 12:24 |