![]() |
|
Układ elektryczny i zapłonowy Montaż, demontaż oraz kontrola elementów jak: alternator, akumulator, regulator napięcia, CDI, okablowanie, światła, bezpieczniki, przełączniki, światła stopu, czujnik nóżki bocznej, wiatraki, klaksony, tripmastery, kontrolki, rozruszniki i kierunkowskazy. |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
|
![]() |
#1 |
![]() Zarejestrowany: Mar 2009
Miasto: Gwe/Warszawa
Posty: 3,484
Motocykl: CRF1000, RD04
![]() Online: 5 miesiące 1 tydzień 4 dni 8 godz 8 min 6 s
|
![]()
Po sugestiach i testach zaczynam poważniej podejrzewać brak masy do świateł. Kto wie gdzie w 04kach jest główna masa dla lamp przód? Gdzieś przy główce ramy może? Nie chce mi się rozbierać połowy motóra, żeby znaleźć jeden kabelek, a może ktoś już przy tym grzebał i poratuje leniwca współrzędnymi?
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
![]() Zarejestrowany: Jun 2011
Miasto: Mińsk Mazowiecki
Posty: 528
Motocykl: KTM 1190 adv
![]() Online: 1 miesiąc 3 tygodni 3 dni 11 godz 10 min 26 s
|
![]()
Główna masa chyba pod bakiem jest, na lewej podłożnicy ramy
__________________
Raz na wozie, raz w nawozie CUinHell na forum TA |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
![]() Zarejestrowany: Mar 2009
Miasto: Gwe/Warszawa
Posty: 3,484
Motocykl: CRF1000, RD04
![]() Online: 5 miesiące 1 tydzień 4 dni 8 godz 8 min 6 s
|
![]()
No dobra, są jakieś postępy.
W sobotę odpaliłem motóra, ruszam a on zdechł. Kręci nie pali. Paliwo jest. Sprawdzam bezpieczniki i się okazuję, że światła podpiąłem pod zapłon (w Bieszczadach, pierwszy z brzegu, który dawał prund po kluczyku ![]() ![]() Będę musiał prześledzić te kable oryginalne i coś z tą masa zrobić (wczoraj już ciemno było i nie chciało mi się rozbierać pół motóra). Ponowię pytanie: kto wie skąd jest brana masa pod światła przód we włoskiej czwórce? Z główki ramy (jak 07) czy gdzieś indziej? I dlaczego światła gasną tak nagle, a nie przygasają? Jakby je jednak jakiś przekaźnik odcinał... Zdejmę zegary i pogrzebię w tej plątaninie pod spodem. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
![]() |
![]()
Heja,
Cytat:
Mam włoską czwórkę ale przerabiałem zasilanie świateł - dałem przewód bezpośrednio od akumulatora, przez bezpiecznik i 2 przekaźniki. Przekaźnikami steruje zasilanie z przełącznika świateł, które wcześniej szło bezpośrednio na bańkowe żarówki 35W. Masę mam zrobioną na jednej ze śrub trzymających stelaż owiewki do główki ramy, przez moletowaną podkładkę, która się "wgryza" w lakier. Oczywiście zalutowane i zaciśnięte oczko na przewodzie. To "odcinanie" może być spowodowane: 1. uszkodzeniem przewodu masowego (zielony) biegnącego od reflektora do wiązki 2. uszkodzeniem przewodu zasilającego wyłącznik zespolony (zielono-biały), wspólny dla mijania, drogowych i pass, biegnącego od bezpiecznika B 20A do przełącznika zespolonego 3. za dużym prądem i nadpalonym stykiem elementu rozdzielającego prąd z przewodu zielono-białego w przełączniku świateł HI/LO (ale wtedy pass powinien chodzić bez problemu) Jeżeli któryś z tych przewodów jest zgięty/nadłamany/naderwany to może działać 0-1, choć mimo wszystko to mało prawdopodobne. Zmień najlepiej przewody zasilające/masowe na grubsze i załóż przekaźniki, zdejmiesz prąd z przełącznika (naprawdę duży! 2x żarówki h4 to prąd 9-10 amperów). A jak poprowadzisz zasilanie z akku przez przekaźniki to ominiesz straty napięcia na starej instalacji i zobaczysz, że światła będą naprawdę jasne ![]()
__________________
pozdrawiam! Kisiel ------ RD04 -> ATAS |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor |
Brak Świateł Stop | Acer | Układ elektryczny i zapłonowy | 11 | 05.09.2013 20:54 |
Nie dobija przełącznik swiateł | Piotr B | Układ elektryczny i zapłonowy | 24 | 25.04.2012 09:40 |