Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Warsztat XRV 650 / XRV 750 > Hamulce, kola, opony

Hamulce, kola, opony Montaż, demontaż i kontrola takich elementów jak: klamki, pompy hamulcowe, tarcze, klocki, zaciski, przewody hamulcowe w oplocie i bez, koła, felgi, szprychy, opony i łożyska.

Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 14.06.2011, 13:05   #1
Łysy
 
Łysy's Avatar


Zarejestrowany: Jan 2009
Miasto: Łódź
Posty: 184
Motocykl: RD04
Przebieg: 110 kkm
Łysy jest na dystyngowanej drodze
Online: 6 dni 6 godz 32 min 54 s
Domyślnie

Ja mam, przy hamowaniu silnikiem w okolicach 60 km/h, luzów na główce nie ma, łożyska nie wymieniane. Wpierw myślałem, że to kwestia opon (miałem TKC kostka), ale teraz na Anakee 2 też to jest. Może zimą rozbiorę przód i wymienię łożyska, z tym, że się już przyzwyczaiłem, i nie puszczam kierownicy od 70 do 50. Znaczy nie trzeba zaciskać dłoni - zwykłe przytrzymanie wystarczy, kierownicy nie wyrywa z rąk. W pozostałym zakresie prędkości - nic się nie dzieje.
Łysy jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 14.06.2011, 13:11   #2
paku
 
paku's Avatar


Zarejestrowany: Jun 2009
Posty: 692
Motocykl: chwilowo rower
Galeria: Zdjęcia
paku jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 dni 20 godz 20 min 37 s
Domyślnie

Bo jak przytrzymasz kierownice to zmieniasz jej masę własną i rezonans ustępuje.

Ja tak pytam bo w 80% mam shime, tak przy 120-130 km/h, przy przyspieszaniu i strasznie mnie to wpienia na trasie.

Cytat:
Napisał wieczny Zobacz post
Mi się wydaje, że to w głównej mierze kwestia kąta pochylenia osi obrotu kierownicy względem geograficznego poziomu oraz sił wzdłużnych i poprzecznych występujących w strefie kontaktu opony z podłożem. Ale co z tego w zasadzie. Z tym się jeździ.


Najważniejsze to wiedzieć jak się z tego wyratować.
POPIERAM !!!

Dlatego też mam zamiar zmienić mocowanie (przesunać z 5mm) lag w pułkach i zobaczę co to da. Moim zdaniem zmiana takich spraw jak podwyższenie kierownicy czy kąt pod jakim jest zamontowana w uchwytach też może mieć wpływ na obniżenie efektu (ale nie na samo powstawanie shimy)


Tu fajnie widać jak mało może to mieć wspólnego z samym kołem, to jest wyłącznie kwestia rezonansu mas (tak jak żołnierze maszerujący na moście)



Ostatnio edytowane przez Dzieju : 25.02.2013 o 15:30
paku jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz


Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum

Podobne wątki
Wątek Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni Post / Autor
Zakup opon, a indeks prędkości S - H adamsluk Hamulce, kola, opony 12 25.07.2013 12:41
Wizualizacja prędkości podczas jazdy sizyrk Układ elektryczny i zapłonowy 18 13.03.2013 20:59
Afra dziwnie faluje przy stałej prędkości blackcock84 Układ elektryczny i zapłonowy 32 27.06.2012 20:22


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 15:48.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.