![]() |
|
Rama, zawieszenia, napęd Montaż i demontaż łańcucha, zębatek, zawieszenia przedniego i tylniego, centralki i bocznej podstawki, wahacza z ułożyskowaniem. Numery ram, kierownice, rodzaje łancuchów, podnóżki, półki. |
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
![]() |
#19 | |
Administrator
![]() |
![]() Cytat:
Że nowy oryginał lepszy od zużytego zamiennika? Oryginały mają zaletę że pracują ciszej z uwagi na gumę ale przy sporym przebiegu zanikają im zęby i powstaje tendencja do przeskakiwania po nich łańcucha. Zamiennik pracuje głośniej zęby zamieniają się w płetwy rekina , brak gumy powoduje powiększanie się "dołków" pod rolkami ale praktycznie nie ma dzięki temu możliwości ślizgania się łańcucha po zębatce. Parę dni temu jechałem z trasy wiadrem na oryginalnej zębatce , już przy średnim odkręceniu gazu łańcuch przeskakiwał po resztkach zębów. Podsumowując , jeśli pilnujemy oryginału , zmieniamy go zanim zęby staną się za małe aby przenosić napęd , akceptujemy 2x większą cenę i potrzebujemy cichości pracy to jest to dobry wybór. Jeśli jednak chcemy mieć pewność że np na dalekiej trasie łańcuch nie zacznie nam się ślizgać po zębach dzięki czemu wrócimy do domu , sprawa cichszej pracy łancucha jest drugorzędna oraz wolimy wydać mniej kasy to zamiennik będzie dobrą propozycją.
__________________
AT03 |
|
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor |
zębatka przednia (luzy) | JANEK | Rama, zawieszenia, napęd | 202 | 08.02.2019 00:26 |
Zębatka przednia 17 | imbryk | Wszystko dla Afryki | 29 | 12.03.2013 11:08 |