![]() |
|
Regularne czynności serwisowe Wymiany: płynu hamulcowego, chłodniczego, oleju silnikowego i w zawieszeniu, filtrów, opon, zębatek i łańcuchów, świec. Regulacje: zaworów, gaźników, łańcuchów, łożysk główki ramy, świateł. Kontrola: opon, linek, akumulatora, łożysk, przygotowanie do sezonu i do zimy, smarowanie elementów. |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
|
![]() |
#1 |
Administrator
![]() |
![]()
Zgadza się , ale jeśli kilka osób zrobi próby i podadzą jaki przebieg ( prawdziwy), filtr i na ile obrotów ustawili da to wytyczne do regulacji.
Dawno temu wspomniałem o pewnej zależności składu mieszanki do przebiegu i stanu gaźnika. W/g niej przebiegi po paredziesiąt tys km wymagają ustawień fabrycznych , przekracząjąc 100tyskm należy odkręcić o 0.5 obr przy ok 150tyskm kolejne 0.5 obr , są to wartości orientacyjne mogące się zmieniać w stosunku do sposobu i warunków eksploatacji. Wynika to nie tylko z powodu zużycia silnika ale też przepustnic i całego gaźnika, membran również. Obserwacje i informacje zdają się potwierdzać powyższe zależności. Luzy na przepustnicach puszczają więcej lewego powietrza ( czynniki dodatkowe to gorsze ssanie i strzały w wydech) co pociąga za sobą konieczność wzbogacenia mieszanki. Dlatego np w silniku przechodzonym optymalne może być 3-4 obr. Zapodanie K&N w takiej sytuacji może potęgować proces. Dobrym zwyczajem jest kontrola koloru elektrod , co w przypadku braku magicznej rurki do podglądania ognia, da obraz tego jak się spala benzynka.
__________________
AT03 Ostatnio edytowane przez Dzieju : 22.03.2011 o 11:39 |
![]() |
![]() |