![]() |
|
Silnik, sprzęgło, skrzynia Montaż i demontaż elementów silnika: sprzęgła i skrzyni , wymiana łańcuszków rozrządu, demontaż głowic i zaworów, pomiary kompresji, ciśnienia oleju, serwisowanie zaworów i gniazd, tłoków i pierścieni. |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
|
![]() |
#1 |
![]() |
![]()
Jak taki mały to może mały opis
![]() ![]()
__________________
www.motopodroze.pl |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
![]() Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Köln/Opole
Posty: 228
Motocykl: RD07a
![]() Online: 1 dzień 6 godz 58 min 58 s
|
![]()
Uwaga pomiary wykazaly ze przy 100.000km tarcze i sprezyny sa jeszcze w tolerancji ! A wiec nie wczesniej niz 150.000km wymieniac sprzeglo.
Glosna praca sprzegla jest raczej normalna i niema z tarczami i sprezynami nic do czynienia. A wiec potrzeba : uszczelka na pokrywa uszczelki na wydech olej i filter Klucz dynamometryczny z 30mm orzechem cos do usuniecia uszczelki (specialny noz i moze specialny chemiczny srodek) Wazne punkty : !!!!! 1.zrub fotki przy sciaganiu tarcz zebys wiedzial przy skladaniu na 100% jak bylo. 2.oraz zapamietaj dokladnie jak byly te Bolce dlugie (polozenie na koszu) do 5 srub mocujacych plyte kosza. 3.Bardzo uwazac przy odkrecaniu i przykrecaniu sruby 30mm kosza bo mozna ja latwo uszkodzic. 4.zeby sie nie krecilo Sprzeglo przy odkrecaniu sruby 30mm nalezy przykrecic piec srub z kosza bez plyty tylko z pasujacymi podkladkami. + kola zebate z czysta szmata zablokowac. 6.Nie uszkodzic pokrywy przy usuwaniu uszczelki 7.Sruba 30mm dokrecic na 130Nm sruby kosze na 12Nm , sruby pokrywy na 12Nm 8.Jak juz pisalem wazne jest polozenie 5 bolcow sprzegla bo tego nigdzie nie pisze. 9.uwazac przy odkrecaniu wydechu bo gwint na szpilkach jest zardzewialy i najpierw go z WD40 oczyscic. To wszystko , Powodzenia. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Ostatnio edytowane przez dj.1 : 02.04.2008 o 09:35 |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: KONSTANCIN
Posty: 12
Motocykl: RD07a
![]() Online: 42 min 18 s
|
![]()
Zastanawiam się nad wymianą sprzęgła przelatałem 30 tys. i mam wrażenie że chyba się juz kończy nie ma co prawda objawu ślizgania ale skok klamki jest minimalny i już zaczyna się coś ślizgać. Może ktoś wie jak wyczuć moment czy sprzęgło wymaga wymiany. Zalany mam syntetyk więc może na poczatek pokombinować z olejem.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
![]() |
![]()
Dj.1 no pięknie to zrobiłeś wielkie dzięki.
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
__________________
www.motopodroze.pl |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Jaki świeży jaki świeży ??
![]() Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Warszawa
Posty: 2,729
Motocykl: nie mam AT jeszcze
![]() Online: 3 tygodni 11 godz 52 min 29 s
|
![]()
Ja jeszcze dodam może od siebie że tą śrubę 30 mm powinno się teoretycznie wymieniać za każdym razem ...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
![]() |
![]()
Czy to prawda, że jak się położy na bok afri to można dobrać się do sprzęgła bez spuszczania oleju ? Chodzi mi o warunki polowe....
__________________
www.motopodroze.pl |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Jaki świeży jaki świeży ??
![]() Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Warszawa
Posty: 2,729
Motocykl: nie mam AT jeszcze
![]() Online: 3 tygodni 11 godz 52 min 29 s
|
![]()
Podobno można tylko z pewnością trzeba zdjąć bak i zastanawiam się po jakim czasie można odpalić Afri po ponownym postawieniu na koła (czy przypadkiem olej się nie dostanie do cylindrów)
![]() Poza tym trzeba pewnie bardziej uważać przy skrobaniu uszczelki. Zastanawiam się też czym w warunkach polowych odkręcić tą cholerną śrubę ? Ostatnio edytowane przez hubert : 02.04.2008 o 14:09 |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
tip top
![]() Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Warszawa / Kraków
Posty: 399
Motocykl: RD07a
![]() Online: 2 dni 1 godz 55 min 55 s
|
![]() Cytat:
p.s. inne tematy - powitalnia ![]() ![]()
__________________
Ci sono mari e ci sono colline che voglio rivedere Znam Bajrasza. I no Bayrash ( ang ) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
R.Capt.
![]() Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Beeftown
Posty: 171
Motocykl: RD07
![]() Online: 3 dni 20 min 5 s
|
![]() Cytat:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ....a tak w ogóle to... czy afryki nie wyjezdzały z fabryki zalane półsyntetykiem ![]() ![]()
__________________
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Jaki świeży jaki świeży ??
![]() Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Warszawa
Posty: 2,729
Motocykl: nie mam AT jeszcze
![]() Online: 3 tygodni 11 godz 52 min 29 s
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor |
Pytanie sprzęgłowe? | michoo | Silnik, sprzęgło, skrzynia | 11 | 10.03.2011 11:46 |
Pożyczę moduły zapłonowe i tarcze sprzegłowe do xrv 650 | majo | Wszystko dla Afryki | 13 | 26.03.2009 20:26 |
jakie tarcze sprzęgłowe do rd 04??? | BartekBBI | Silnik, sprzęgło, skrzynia | 4 | 15.02.2009 23:41 |