Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Warsztat XRV 650 / XRV 750 > Uklad paliwowy i wydechowy

Uklad paliwowy i wydechowy Montaż i demontaż baku, kraników , gaźników, , tłumiki , filtry powietrza i paliwa, linki, pompy paliwa elektryczne i podcisnieniowe, ustawienia gaźnika, poprowadzenie przewodów.

Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 01.04.2008, 20:55   #1
Pastor
Gość


Posty: n/a
Online: 0
Domyślnie

Cytat:
Napisał R2D2 Zobacz post
W AT nie ma takiego ukladu , jezeli dobrze rozumiem o co ci chodzi.
Chodzi ci o uklad sterujacy pompa
Dziala on tak ze odbiera impulsy zaplonowe z modulu zlicza je i na odpowiedni czas zalacza pompe podajac jej zasilanie.
Dziala to tak ze im wieksze obroty silnika tym dluzszy czas wlaczenia pompy.
Chyba ze chodzi ci o cos innego czego nie mam w swoim motocyklu.
Pompe oczywiscie zasilalem z zasilacza napieciem 13,8V.

Pozdrawiam
Nieeeee... tam nie ma żadnej liczącej cyfrówki. To działa tak, że ten układ podaje malutkie napięcie kontrolne - jakies 0,2-0,4 V do momentu w którym nastapi zwarcie styków. Wtedy dopiero zapina pełne 12V i uruchamia elektromagnes.
Pompa sama "wie" kiedy ma przestac pompowac i nie ma tam liczydeł - po prostu po zamknięciu zaworków iglicowych nie cofa się membrana i nie zostaja ponownie złaczone styki, póki ponownie cisnienie nie opadnie na tyle ze membrana wróci. Sorry jesli cos pokrętnie tłumaczę, ale nie jestem elektronikiem, a pozatym jestem juz po kolacji

Zdrowia!
  Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 01.04.2008, 21:17   #2
R2D2
ReGeNeRaToR
 
R2D2's Avatar


Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Olsztyn
Posty: 663
Motocykl: RD07
R2D2 jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 1 tydzień 1 dzień 1 godz 52 min 16 s
Domyślnie

To powiedz mi czemu jak wlaczysz zaplon to pompa nie chodzi i ukladzik puki nie dostanie impulsow zaplonowych nie daje napicia.
Ale na wszelki wypadek wsadze to do motocykla i zobacze czy dziala.

Adres wysle wszystkim 3 chetnym na PW , sprawdze tylko jutro czy pompa dziala w moim moto.

Ostatnio edytowane przez R2D2 : 01.04.2008 o 21:19
R2D2 jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 02.04.2008, 07:34   #3
Pastor
Gość


Posty: n/a
Online: 0
Domyślnie

Cytat:
Napisał R2D2 Zobacz post
To powiedz mi czemu jak wlaczysz zaplon to pompa nie chodzi.
W RD04 chodzi zaraz po włączeniu zapłonu... Przynajmniej w Samborowej. I bez pompy układ daje pełne 12V dopiero po obciążeniu np zarówą 21W.

Cytat:
Napisał R2D2 Zobacz post
i ukladzik puki nie dostanie impulsow zaplonowych nie daje napicia.
Może po prostu czeka na sygnały z cewy? Takie zabezpieczenie - tyle że być może nie działające u Sambora...

Cytat:
Napisał R2D2 Zobacz post
Ale na wszelki wypadek wsadze to do motocykla i zobacze czy dziala.
Sprawdz i napisz. Jestem ciekaw jak jest w innych AT.

Zdrowia!
  Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 02.04.2008, 08:47   #4
Babel
 
Babel's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Mar 2008
Posty: 2,996
Motocykl: Pomarańczowy
Babel jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 miesiące 1 tydzień 6 godz 46 min 38 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał Pastor Zobacz post
W RD04 chodzi zaraz po włączeniu zapłonu...
Ma to samo co ja w RD03 - zmostkowany na stałe sterownik pompy paliwa - który załacza pompe jak dostanie sygnał z modułu (jest to - u mnie było - pod kontrolkami )
Babel jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 02.04.2008, 10:07   #5
Pastor
Gość


Posty: n/a
Online: 0
Domyślnie

Cytat:
Napisał Babel Zobacz post
Ma to samo co ja w RD03 - zmostkowany na stałe sterownik pompy paliwa - który załacza pompe jak dostanie sygnał z modułu (jest to - u mnie było - pod kontrolkami )
I dostajesz pełne 12V od razu po włączeniu? Bo w babci bez obciązenia zwartymi stykami jest tylko malutkie napięcie kontrolne, a dopiero po zwarciu styków pełne 12V.
  Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 02.04.2008, 11:09   #6
Babel
 
Babel's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Mar 2008
Posty: 2,996
Motocykl: Pomarańczowy
Babel jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 miesiące 1 tydzień 6 godz 46 min 38 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał Pastor Zobacz post
I dostajesz pełne 12V od razu po włączeniu?
moim zdaniem tak.
Jak jest sterownik to napiecie na kablu z modułu zalezy od obrotów silnika - wczoraj mierzyłem ale czy i jaki to ma wpływ na sterownik pompy i pompę nie wiem.
Na pewno sterownik rozłacza pompę jak zgasnie silnik a to dla mnie najwazniesze bo przy mostku na stałe nie chce myslec co sie może zdarzyc przy wywrotce
Babel jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz


Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum

Podobne wątki
Wątek Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni Post / Autor
Przeróbka pompy paliwa bez przekaźnika, 2 elementy, działa :) pekos1988 Uklad paliwowy i wydechowy 23 19.03.2013 21:26
O-ring pompy paliwa banditos Uklad paliwowy i wydechowy 1 26.03.2011 12:05
czy to przekaźnik pompy paliwa? MChmiel Układ elektryczny i zapłonowy 4 04.05.2010 22:33


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 14:51.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.