![]() |
|
Uklad paliwowy i wydechowy Montaż i demontaż baku, kraników , gaźników, , tłumiki , filtry powietrza i paliwa, linki, pompy paliwa elektryczne i podcisnieniowe, ustawienia gaźnika, poprowadzenie przewodów. |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
|
![]() |
#1 |
![]() Zarejestrowany: Feb 2010
Miasto: Inowrocław
Posty: 896
Motocykl: RD07a
![]() Online: 1 miesiąc 1 tydzień 5 dni 4 godz 52 min 41 s
|
![]()
Co do powstawania podciśnienia w wydechu to chyba ktoś się pomylił, bo tam jest zawsze ciśnienie. Większe lub mniejsze. Strzały w wydech przy odpuszczaniu manetki to skład mieszanki lub synchro do zrobienia z tego co niektórzy mówią.
Nie rozumiem natomiast kilku spraw i mam nadzieje, że ktoś mi to logicznie wyjaśni. To, że wydech jest przelot powoduje, że jest lepsza wentylacja cylindrów, bo nie ma takiego ciśnienia i spalinom łatwiej jest wydostać się z cylindrów. Ale jaki to ma wpływ na moc silnika i dlaczego ujemny a nie dodatni? Lepsza wentylacja cylindrów to więcej mieszanki czyli moc powinna wzrosnąć. A ubożenie mieszanki też nie jest dla mnie zrozumiałe. Skoro gaźniki regulują ilość powietrza w stosunku do paliwa to jeżeli cylinder napełnia się większą ilością mieszanki, bo jest lepsza wentylacja to mieszanka ma taki sam skład i wszystko powinno być ok. Druga sprawa: jakim cudem wzrasta zużycie oleju? Przecież uszczelniaczy zaworowych, ani pierścieni wydech nie dotyka. Może to pytania laika i kiedyś zostałem wprowadzony w błąd przez co moje myślenie jest niepoprawne. Wszak forum jest od dyskusji i uczenia się ![]() To jak to w końcu jest panowie? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Administrator
![]() |
![]() Cytat:
Zmiany nie podparte próbami na hamowni (to jak bieganie po lesie z zamknietymi oczami) prawie zawsze powodują straty. W najlepszym razie przesunięcie przebiegu momentu obr. co też można zaliczyć do strat chyba że ktoś lubi kręcenie na obroty zamiast miłego ciągu z dołu. Wydechy są dobierane pod silnik , ilość cylindrów i ich pojemność. Przykładowo tłumik 4 cylindrówki nie ma szans poprawnie działać w 2 cylindrach o tej samej pojemności. Powodem jest ilość jednorazowej dawki spalin opuszczającej cylinder. Lepsza wentylacja cylindrów powinna mieć początek w dolocie a potem w wydechu ( oczywiście nie na oko tylko specjalnie obliczona) nie zapominając o zwiększeniu ilości paliwa. Zakładanie wynalazków typu K&N daje więcej powietrza ( piasku, kurzu i innych drobnoustrojów też ) ale przy braku zwiększenia paliwa zuboży mieszankę i efektem może być np podpalenie zaworów. Rozluźnienie wydechu zwłaszcza na oko również zakłóca jego relacje z dolotem. Dawno temu pobawiłem się w kombinacje wydechowe w samochodzie ........ w efekcie zrobiłem najlepszą rzecz po tych próbach...... wróciłem do seryjnego układu minus katalizator i samochodek zaczoął znowu jechać. Kombinacje powodują korki ciśnieniowe lub przeciągi które pogarszają parametry. Co do wentylacji cylindrów , gaźnik jest obliczony na oryginalny papierowy filtr i na oryginalny wydech , zwiększanie dostępu powietrza nie musi wpłynąć dodatnio na ilość faktycznej mieszanki. Jeśli dysza główna nie puści więcej paliwa to więcej powietrza tylko zuboży mieszankę. Trzeba zastosować większe dysze. Podsumowując , domowe kombinacje raczej nie poprawią , często popsują a czasem nie pogorszą........ pytanie czemu mają w takim razie służyć ? Pomijam profecjonalne przeróbki np w pakietach sprawdzone i obliczone na hamowaniach..... tylko czy aby na pewno o to chodzi w Afrykach ?
__________________
AT03 Ostatnio edytowane przez Dzieju : 09.08.2010 o 10:48 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
El Mariachi
![]() Zarejestrowany: Aug 2009
Miasto: Podkarpackie
Posty: 1,493
Motocykl: RD04
Galeria: Zdjęcia
![]() Online: 1 miesiąc 1 tydzień 5 dni 2 godz 12 min 15 s
|
![]() Cytat:
Miło jak się ktoś zgadza i podziela moje zdanie ![]() ![]() ![]()
__________________
Niech moc będzie z wami ........... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
![]() Zarejestrowany: Apr 2008
Miasto: Białystok/Jaświły/BielskP
Posty: 1,892
Motocykl: LC 4
![]() Online: 1 miesiąc 3 tygodni 4 dni 14 godz 1 min 34 s
|
![]()
Zjawisko falowe w wydechu powoduje tzw ciśnienie zwrotne, które to ciśnienie tak jakby przytrzymuje w pewnym momencie ładunek mieszanki paliwowo powietrznej w cylindrze zapobiegając wydostaniu się tego ładunku przed całkowitym spaleniem. Ciśnienie zwrotne występuje w przewodzie wylotowym cylindra w momencie otwierania się zaworu wydechowego. Od wartości ciśnienia zwrotnego zależy intensywność przepływu spalin z cylindra do układu wydechowego. Gdy ciśnienie to jest zbyt niskie, (często powodują to przelotowe układy wydechowe) spaliny opuszczają cylinder za szybko, porywając ze sobą część świeżego powietrza lub mieszanki paliwowo-powietrznej, dopływających w tym czasie przez otwarty zawór dolotowy. W efekcie cylinder zostaje gorzej napełniony, więc spada moc silnika i rośnie jednostkowe zużycie paliwa, powodując z większoną emisję CO2.
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor |
Przeróbka Tripa !!! | motomysz | Wszystko dla Afryki | 18 | 21.04.2014 23:28 |
Jak rozpoznać oryginalnego KTMa? Pytanie o owiewki | jackhammer | Inne - dyskusja ogólna | 42 | 15.01.2014 23:26 |
co zamiast oryginalnego licznika.... | Vooytas | Układ elektryczny i zapłonowy | 7 | 24.06.2008 01:08 |