Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Warsztat XRV 650 / XRV 750 > Uklad paliwowy i wydechowy

Uklad paliwowy i wydechowy Montaż i demontaż baku, kraników , gaźników, , tłumiki , filtry powietrza i paliwa, linki, pompy paliwa elektryczne i podcisnieniowe, ustawienia gaźnika, poprowadzenie przewodów.

Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 09.08.2010, 00:00   #1
Jaro-Ino
 
Jaro-Ino's Avatar


Zarejestrowany: Feb 2010
Miasto: Inowrocław
Posty: 896
Motocykl: RD07a
Jaro-Ino jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 1 tydzień 5 dni 4 godz 52 min 41 s
Domyślnie

Co do powstawania podciśnienia w wydechu to chyba ktoś się pomylił, bo tam jest zawsze ciśnienie. Większe lub mniejsze. Strzały w wydech przy odpuszczaniu manetki to skład mieszanki lub synchro do zrobienia z tego co niektórzy mówią.

Nie rozumiem natomiast kilku spraw i mam nadzieje, że ktoś mi to logicznie wyjaśni.
To, że wydech jest przelot powoduje, że jest lepsza wentylacja cylindrów, bo nie ma takiego ciśnienia i spalinom łatwiej jest wydostać się z cylindrów. Ale jaki to ma wpływ na moc silnika i dlaczego ujemny a nie dodatni? Lepsza wentylacja cylindrów to więcej mieszanki czyli moc powinna wzrosnąć. A ubożenie mieszanki też nie jest dla mnie zrozumiałe. Skoro gaźniki regulują ilość powietrza w stosunku do paliwa to jeżeli cylinder napełnia się większą ilością mieszanki, bo jest lepsza wentylacja to mieszanka ma taki sam skład i wszystko powinno być ok.

Druga sprawa: jakim cudem wzrasta zużycie oleju? Przecież uszczelniaczy zaworowych, ani pierścieni wydech nie dotyka.

Może to pytania laika i kiedyś zostałem wprowadzony w błąd przez co moje myślenie jest niepoprawne. Wszak forum jest od dyskusji i uczenia się
To jak to w końcu jest panowie?
Jaro-Ino jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 09.08.2010, 10:44   #2
Dzieju
Administrator

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Warszawa
Posty: 8,933
Motocykl: RD03
Dzieju jest na dystyngowanej drodze
Online: 5 miesiące 4 dni 20 godz 32 min 28 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał Jaro-Ino Zobacz post
Nie rozumiem natomiast kilku spraw i mam nadzieje, że ktoś mi to logicznie wyjaśni.
To, że wydech jest przelot powoduje, że jest lepsza wentylacja cylindrów, bo nie ma takiego ciśnienia i spalinom łatwiej jest wydostać się z cylindrów. Ale jaki to ma wpływ na moc silnika i dlaczego ujemny a nie dodatni? Lepsza wentylacja cylindrów to więcej mieszanki czyli moc powinna wzrosnąć. A ubożenie mieszanki też nie jest dla mnie zrozumiałe. Skoro gaźniki regulują ilość powietrza w stosunku do paliwa to jeżeli cylinder napełnia się większą ilością mieszanki, bo jest lepsza wentylacja to mieszanka ma taki sam skład i wszystko powinno być ok.

Druga sprawa: jakim cudem wzrasta zużycie oleju? Przecież uszczelniaczy zaworowych, ani pierścieni wydech nie dotyka.

Może to pytania laika i kiedyś zostałem wprowadzony w błąd przez co moje myślenie jest niepoprawne. Wszak forum jest od dyskusji i uczenia się
To jak to w końcu jest panowie?
Wydech jest tak obliczony aby było w nim utrzymywane odpowiednie ciśnienie oraz prędkość przelotu spalin.
Zmiany nie podparte próbami na hamowni (to jak bieganie po lesie z zamknietymi oczami) prawie zawsze powodują straty.
W najlepszym razie przesunięcie przebiegu momentu obr. co też można zaliczyć do strat chyba że ktoś lubi kręcenie na obroty zamiast miłego ciągu z dołu.
Wydechy są dobierane pod silnik , ilość cylindrów i ich pojemność.
Przykładowo tłumik 4 cylindrówki nie ma szans poprawnie działać w 2 cylindrach o tej samej pojemności.
Powodem jest ilość jednorazowej dawki spalin opuszczającej cylinder.

Lepsza wentylacja cylindrów powinna mieć początek w dolocie a potem w wydechu ( oczywiście nie na oko tylko specjalnie obliczona) nie zapominając o zwiększeniu ilości paliwa.
Zakładanie wynalazków typu K&N daje więcej powietrza ( piasku, kurzu i innych drobnoustrojów też ) ale przy braku zwiększenia paliwa zuboży mieszankę i efektem może być np podpalenie zaworów.
Rozluźnienie wydechu zwłaszcza na oko również zakłóca jego relacje z dolotem.
Dawno temu pobawiłem się w kombinacje wydechowe w samochodzie ........ w efekcie zrobiłem najlepszą rzecz po tych próbach...... wróciłem do seryjnego układu minus katalizator i samochodek zaczoął znowu jechać.
Kombinacje powodują korki ciśnieniowe lub przeciągi które pogarszają parametry.

Co do wentylacji cylindrów , gaźnik jest obliczony na oryginalny papierowy filtr i na oryginalny wydech , zwiększanie dostępu powietrza nie musi wpłynąć dodatnio na ilość faktycznej mieszanki.
Jeśli dysza główna nie puści więcej paliwa to więcej powietrza tylko zuboży mieszankę. Trzeba zastosować większe dysze.

Podsumowując , domowe kombinacje raczej nie poprawią , często popsują a czasem nie pogorszą........ pytanie czemu mają w takim razie służyć ?
Pomijam profecjonalne przeróbki np w pakietach sprawdzone i obliczone na hamowaniach..... tylko czy aby na pewno o to chodzi w Afrykach ?
__________________
AT03

Ostatnio edytowane przez Dzieju : 09.08.2010 o 10:48
Dzieju jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 09.08.2010, 12:31   #3
BLOB
El Mariachi
 
BLOB's Avatar


Zarejestrowany: Aug 2009
Miasto: Podkarpackie
Posty: 1,493
Motocykl: RD04
Galeria: Zdjęcia
BLOB jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 1 tydzień 5 dni 2 godz 12 min 15 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał Dzieju Zobacz post
Podsumowując , domowe kombinacje raczej nie poprawią , często popsują a czasem nie pogorszą........ pytanie czemu mają w takim razie służyć ?
Pomijam profecjonalne przeróbki np w pakietach sprawdzone i obliczone na hamowaniach..... tylko czy aby na pewno o to chodzi w Afrykach ?
http://africatwin.com.pl/showpost.ph...7&postcount=12
Miło jak się ktoś zgadza i podziela moje zdanie
__________________
Niech moc będzie z wami ...........
BLOB jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 09.08.2010, 10:51   #4
Cibor klv
 
Cibor klv's Avatar


Zarejestrowany: Apr 2008
Miasto: Białystok/Jaświły/BielskP
Posty: 1,892
Motocykl: LC 4
Cibor klv jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 3 tygodni 4 dni 14 godz 1 min 34 s
Domyślnie

Zjawisko falowe w wydechu powoduje tzw ciśnienie zwrotne, które to ciśnienie tak jakby przytrzymuje w pewnym momencie ładunek mieszanki paliwowo powietrznej w cylindrze zapobiegając wydostaniu się tego ładunku przed całkowitym spaleniem. Ciśnienie zwrotne występuje w przewodzie wylotowym cylindra w momencie otwierania się zaworu wydechowego. Od wartości ciśnienia zwrotnego zależy intensywność przepływu spalin z cylindra do układu wydechowego. Gdy ciśnienie to jest zbyt niskie, (często powodują to przelotowe układy wydechowe) spaliny opuszczają cylinder za szybko, porywając ze sobą część świeżego powietrza lub mieszanki paliwowo-powietrznej, dopływających w tym czasie przez otwarty zawór dolotowy. W efekcie cylinder zostaje gorzej napełniony, więc spada moc silnika i rośnie jednostkowe zużycie paliwa, powodując z większoną emisję CO2.
__________________

Cibor klv jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz


Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum

Podobne wątki
Wątek Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni Post / Autor
Przeróbka Tripa !!! motomysz Wszystko dla Afryki 18 21.04.2014 23:28
Jak rozpoznać oryginalnego KTMa? Pytanie o owiewki jackhammer Inne - dyskusja ogólna 42 15.01.2014 23:26
co zamiast oryginalnego licznika.... Vooytas Układ elektryczny i zapłonowy 7 24.06.2008 01:08


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 12:45.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.