Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Warsztat XRV 650 / XRV 750 > Układ elektryczny i zapłonowy

Układ elektryczny i zapłonowy Montaż, demontaż oraz kontrola elementów jak: alternator, akumulator, regulator napięcia, CDI, okablowanie, światła, bezpieczniki, przełączniki, światła stopu, czujnik nóżki bocznej, wiatraki, klaksony, tripmastery, kontrolki, rozruszniki i kierunkowskazy.

Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 17.06.2010, 23:15   #1
TENKU


Zarejestrowany: Jun 2010
Posty: 8
Motocykl: RD03
TENKU jest na dystyngowanej drodze
Online: 53 min 8 s
Domyślnie

Witam wszystkich biorących udział w dyskusji na temat testu mojego regulatora - tak się składa, że jestem jego producentem. RAFWRO prosił mnie o przedstawienie własnej opinii, tak więc:
1. Nie ukrywam, że kwestia pulsacji napięcia objawiająca się migotaniem żarówek miała miejsce w kilku motocyklach (nie tylko w africach) i do tej pory nie wiem co może być tego przyczyną. Chciałbym to poprawić, tylko nie potrafię zdiagnozować problemu.
2. Mocowanie w wersji "gołej" zakupionej u mnie jest na pewno problemem, choć wiadomo, że polacy to ludzie myślący i RAFWRO proponuje gotowe rozwiązanie mocowania do Waszych motorów.
3. Co do ceny, to każdy ma prawo do własnej oceny, ale biorąc pod uwagę trwałość mojego produktu (zajmuję się tym zagadnieniem już piąty sezon) i gwarancję, której prawdopodobnie nikt oprócz mnie nie wystawi na sprzedawany regulator, jest to więc pomijając omówione powyżej w pkt. 1 i 2 zagadnienia niezła alternatywa dla innych regulatorów. Zastanawiam się również bardzo poważnie nad wzmocnieniem pozycji mojego produktu i wprowadzeniem od przyszłego sezonu euro-gwarancji 24m-ce. Takie plany jak sami więc widzicie muszą mieć swoje podłoże .......

4. Co do zasady działania i konstrukcji, to proszę uwierzcie mi, że trudno abym po kilku miesiącach prób i poszukiwań optymalnego rozwiązania podzielił się z Wami tajemnicą mojej konstrukcji (przecież nie jestem wariatem), natomiast zapewniam wszystkich - nie jest to typowe rozwiązanie jakie bez problemu można znaleźć w internecie lub w serwisówce, czyli z tyrystorami działającymi jako zwieracze nadmiaru prądu do masy. Niedowiarkom proponuję wykonanie bardzo prostego testu porównawczego temperatury pracy pomiędzy regulatorami w dowolnym motocyklu. Już po kilku minutach każdy zauważy różnicę, jak nagrzewa się oryginał, a jak moja konstrukcja.

pozdrawiam wszystkich
TENKU
TENKU jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 19.06.2010, 00:22   #2
Kazmir
 
Kazmir's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Apr 2008
Miasto: Warszawa
Posty: 2,831
Motocykl: RD03
Kazmir jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 3 tygodni 2 dni 1 godz 47 min 43 s
Wink

Cytat:
Napisał TENKU Zobacz post
Witam wszystkich biorących udział w dyskusji na temat testu mojego regulatora - tak się składa, że jestem jego producentem. RAFWRO prosił mnie o przedstawienie własnej opinii, tak więc:
1. Nie ukrywam, że kwestia pulsacji napięcia objawiająca się migotaniem żarówek miała miejsce w kilku motocyklach (nie tylko w africach) i do tej pory nie wiem co może być tego przyczyną. Chciałbym to poprawić, tylko nie potrafię zdiagnozować problemu.
2. Mocowanie w wersji "gołej" zakupionej u mnie jest na pewno problemem, choć wiadomo, że polacy to ludzie myślący i RAFWRO proponuje gotowe rozwiązanie mocowania do Waszych motorów.
3. Co do ceny, to każdy ma prawo do własnej oceny, ale biorąc pod uwagę trwałość mojego produktu (zajmuję się tym zagadnieniem już piąty sezon) i gwarancję, której prawdopodobnie nikt oprócz mnie nie wystawi na sprzedawany regulator, jest to więc pomijając omówione powyżej w pkt. 1 i 2 zagadnienia niezła alternatywa dla innych regulatorów. Zastanawiam się również bardzo poważnie nad wzmocnieniem pozycji mojego produktu i wprowadzeniem od przyszłego sezonu euro-gwarancji 24m-ce. Takie plany jak sami więc widzicie muszą mieć swoje podłoże .......

4. Co do zasady działania i konstrukcji, to proszę uwierzcie mi, że trudno abym po kilku miesiącach prób i poszukiwań optymalnego rozwiązania podzielił się z Wami tajemnicą mojej konstrukcji (przecież nie jestem wariatem), natomiast zapewniam wszystkich - nie jest to typowe rozwiązanie jakie bez problemu można znaleźć w internecie lub w serwisówce, czyli z tyrystorami działającymi jako zwieracze nadmiaru prądu do masy. Niedowiarkom proponuję wykonanie bardzo prostego testu porównawczego temperatury pracy pomiędzy regulatorami w dowolnym motocyklu. Już po kilku minutach każdy zauważy różnicę, jak nagrzewa się oryginał, a jak moja konstrukcja.

pozdrawiam wszystkich
TENKU
Jak to Podos by powiedział : czytajcie ze zrozumieniem
Pozytywna sprawa, że jest odpowiedź Mniej pozytywna (mnie nie satysfakcjonująca), że nie ma porównania poboru prądu na fazach pod obciążeniem Dlaczego niedowiarków nie zachęcasz do wykonania właśnie takiego pomiaru. Macanie czy jest ciepły, czy zimny jest to sprawa drugoplanowa. Jeśli nawet miałby 120 stopni C. to co to mnie obchodzi? Sprawą o którą się spieramy jest to, czy obciążone są przewody fazowe.
Jeszcze raz dla przypomnienia dodam, że nie interesuje mnie nagrzewanie, wodoszczelność, żywotność, napięcie ładowania! itd....
Jeśli to nie tuzinkowa konstrukcja działająca na innej zasadzie to czemu na przewodzie fazowym występuje tak duże natężenie prądu wzrastające wraz z obrotami? Nie jest to zgodne z tym co sugerujesz!

Niech ktoś (wystarczy 3 osoby wiarygodne nie sponsorowane przez Sławka) zrobi taki pomiar. Na tym samym moto tym samym miernikiem - wcześniej oryginał potem nowy. Powtarzam ja miałem tylko jeden egzemplarz i ocena na podstawie jednej sztuki może być niesłuszna.
Krzywdy sobie nikt nie zrobi nie ma tam napięcia 15KV

Przy okazji odpowiedź dla Sławkka
Jeśli w użytkowym zakresie obrotów AT (załóżmy 1000 - 7000obr/min) napięcie jest ustabilizowane przez regler na poziomie 14,5V i obciążenie (np wł światła drogowe 60W:14,5V = 4,13A) to niby skąd i dlaczego ma wzrastać pobór prądu?. Sugerujesz, że w module zapłonowym (to jedyne urządzenie w AT, które zlicza impulsy z silnika) jest dodatkowy układ elektroniczny (zaprogramowany), który wł. dodatkowe odbiorniki np:
3000 - wł halogeny
3200 - wł. grzane manetki
7000 - wł turbinę elektr. doładowania To tak w uproszczonym skrócie.
Kazmir jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 19.06.2010, 07:50   #3
Lepi


Zarejestrowany: Jun 2008
Miasto: Poznań
Posty: 5,602
Motocykl: 690 Enduro
Lepi jest na dystyngowanej drodze
Online: 4 miesiące 2 tygodni 1 dzień 4 godz 36 min 25 s
Domyślnie

Kazmir, no przecież iskra na świecy występuje częściej
__________________
"A jeśli nie znajde w swej głowie rozumu to paszport odnajde w szufladzie..."
Lepi jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 19.06.2010, 09:58   #4
Sławekk
 
Sławekk's Avatar


Zarejestrowany: Jan 2009
Miasto: Strzelin
Posty: 1,677
Motocykl: RD04
Galeria: Zdjęcia
Sławekk jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 miesiące 3 tygodni 11 godz 43 min 30 s
Domyślnie

Sugerowałem się silnikiem samochodowym !
Tak jak pisałem - ja się jeszcze nie znam . Więc może lepiej by było zrobić pomiary. Jest możliwe , że wzrost zapotrzebowania na prąd w AT między 1200 a max obrotach mieści się np. w zakresie 1 A czy 2 A, a nie 9 A - mam nadzieję , że do tego miejsca rozumiecie .

A jeśli część ludu uważa , ża układ zapłonowy w AT to jedyny odbiornik prądu podczas pracy silnika ( nie wspominam o światłach i manetach ) i mówimy o moto w założeniu wj. z fabryki - to tylko uwidacznie braki , a nie posuwa rozmowy do przodu .


A całe sedno sprawy tkwi w zdaniach zawartych w twoim poście - tylko trza podejść do sprawy bez uprzedzenia , to wtedy łatwiej o zdrową analizę .

Nie stoję za produktem RAFWRO , sam smigam na orginałach - dostrzegłem nieścisłości i staram się dyskutować ku dobru wszystkich, bo czas leci do przodu czy to się komuś podoba czy nie .

Ostatnio edytowane przez Sławekk : 19.06.2010 o 15:32
Sławekk jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz


Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum

Podobne wątki
Wątek Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni Post / Autor
Przerobienie regulatora motomik79 Układ elektryczny i zapłonowy 14 04.05.2009 11:12


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 05:18.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.