![]() |
|
Silnik, sprzęgło, skrzynia Montaż i demontaż elementów silnika: sprzęgła i skrzyni , wymiana łańcuszków rozrządu, demontaż głowic i zaworów, pomiary kompresji, ciśnienia oleju, serwisowanie zaworów i gniazd, tłoków i pierścieni. |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
|
![]() |
#1 |
Administrator
![]() |
![]()
Nic nie sugeruję.
Podpierając się przykładem że pewna Vectra jeździła na najtańszym mineralnym lotosie , zrobiła do sprzedaży licznikowo 330tyskm , a naprawdę mogła mieć dobrze ponad 400tyskm , dolewki miedzy wymianami pod koniec max 0.1 ltr. Moja Vectra zrobiła 332tyskm na półsyntetykach i między wymianami bez dolewek. Ale w obu przypadkach wymiany co 10tyskm. Dlatego daleki jestem od podniecania się syntetykami bo to nie jest jedyny i właściwy klucz do sukcesu. Skoro producent tworząc magistralę olejową w oparciu o materiały użyte do produkcji biorąc pod uwagę wydajność pompy względem lepkości zalecanego oleju poprzez zakres temperatur użytkowych dla danego silnika a kończąc na ciśnieniu możliwym do uzyskania przez pompę pompującą zalecany olej......... myślę że nie robili tego wszystkiego przypadkowo dla fantazji ale podparli się wiedzą techniczną. To tyle w kwestii stosowania produktów w/g własnego widzimisię czytając etykietki na butelkach. No ale każdy ma swoje pomysły ....... konsekwencje późniejsze też.
__________________
AT03 |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
![]() Zarejestrowany: Jun 2009
Posty: 692
Motocykl: chwilowo rower
Galeria: Zdjęcia
![]() Online: 2 dni 20 godz 20 min 37 s
|
![]() Cytat:
Tzn aby pompa dała ciśnienie... a robi się to tak że zalewa się syntetykiem o klasę lepkości wyższym. Czyli dla afri np. Xw50 i spokojnie można korzystać z zalet syntetyka. A na straszne upały Xw60 Ostatnio edytowane przez paku : 13.06.2010 o 22:54 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
![]() Zarejestrowany: Apr 2008
Miasto: Białystok/Jaświły/BielskP
Posty: 1,892
Motocykl: LC 4
![]() Online: 1 miesiąc 3 tygodni 4 dni 14 godz 1 min 34 s
|
![]()
W przypadku przechodzonych mocno silników można zastosować specyfik typu Militec czy Ceramizer, (jest wątek poświęcony tymże). U mnie kiedyś w Transalpie teraz w Afrze Militec chlupie i nic się złego nie dzieje, w Lanosie mam zalany ceramizer i naprawdę widać różnicę, tak więc do przechodzonych silników jeśli chcemy zalać syntetyk bez obawy złapania luzów dobrze jest zapodać któryś z w/w szuwaksów które to wycisza pracę silnika. W zakatowanym silniku na pewno nie zaszkodzi bardziej, a na jakiś czas na pewno pomoże i przedłuży żywot na jakiś czas.
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor |
syntetyk czy półsyntetyk | solo1972 | Silnik, sprzęgło, skrzynia | 17 | 09.02.2009 15:37 |