Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Warsztat XRV 650 / XRV 750 > Silnik, sprzęgło, skrzynia

Silnik, sprzęgło, skrzynia Montaż i demontaż elementów silnika: sprzęgła i skrzyni , wymiana łańcuszków rozrządu, demontaż głowic i zaworów, pomiary kompresji, ciśnienia oleju, serwisowanie zaworów i gniazd, tłoków i pierścieni.

Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 16.05.2010, 00:37   #1
Dzieju
Administrator

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Warszawa
Posty: 8,938
Motocykl: RD03
Dzieju jest na dystyngowanej drodze
Online: 5 miesiące 4 dni 21 godz 41 min 54 s
Domyślnie

Czy ktoś może ma wiedzę odn. jakości materiału użytego na wałek w 03 i np 07a.
Ciekawi mnie z powodu iż w 03 raczej się nie zdarzają tekie wybicia jak to często w nowszych ma miejsce a przynaj,mniej do przebiegu 200.000km.
Ewentualnie czy ktoś ma dostęp do sprawdzania twardości materiału odpowiednim narzędziem.
__________________
AT03
Dzieju jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 16.05.2010, 21:57   #2
felkowski
 
felkowski's Avatar


Zarejestrowany: Apr 2008
Miasto: Warszawka
Posty: 1,483
Motocykl: RD07a
Przebieg: 66666
Galeria: Zdjęcia
felkowski jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 21 godz 47 min 41 s
Domyślnie

Dzięki Pałeł za opinię. Jakoś nie mam zaufania do wypełnienia klejem. ALeee. Zauważ że jeśli mamy wyrobiony wielowypust to oprócz nacisków mamy jeszcze udar, co napewno nie poprawia kondycji połaczenia. Mam wrażenie, że jeśli w wałek wdaję się luz to im jest większy tym szybciej zużycie postępuje. Oczywiście klej może mieć i pewnie ma mniejszą odporność na naciski, ale może poprawić sytuacje a napewno zpowolnić proces. Przy małych wyrobieniach pewnie daje radę. Ale mam obawy czy aby się nie wykruszy przy głebszych wypełnieniach. I to właśnie chciałbym sprawdzić. Dlatego zależy mi na kimś u kogo po sezonie da się to obejżeć. A wtedy można będzie powiedzieć konkretnie daje rade czy nie.
__________________
felkowski
sikanie z wiatrem to chodzenie na łatwizne
felkowski jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 16.05.2010, 22:45   #3
Cibor klv
 
Cibor klv's Avatar


Zarejestrowany: Apr 2008
Miasto: Białystok/Jaświły/BielskP
Posty: 1,892
Motocykl: LC 4
Cibor klv jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 3 tygodni 4 dni 14 godz 1 min 34 s
Domyślnie

Chyba jednak zostaje napawanie, można nawet w mocno wyrobionych wałkach napawać tigiem cienkim stalowym drutem i obrabiać albo pilikiem albo dramelem ( co faktycznie może zająć trochą czasu) Z drugiej strony napawanie tigiem nie koniecznie może być dobre, bo duże tmperatuty mogą wpłynąć na zmniejszenie twardości wałka, zatem ostatecznie tylko spawanie... precyzyjnie pospawanie tigiem, mała i krótka spoina (może wystarczy tylko przypunktowanie w 4 - 5 miejscach, takie spoiny mają sporą wytrzymałość ... Po zajeżdżeniu zębatki kątówka i po kawałku zębatkę trza precyzyjnie wyciąć, oszlifować pozostałości i przy odrobinie szczęścia i litrów potu może da się założyc drugą i tez przypunktować tigiem w kilku miejscach.
__________________

Cibor klv jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 17.05.2010, 08:44   #4
PUFF
Very Old Member ;)
 
PUFF's Avatar


Zarejestrowany: Jan 2004
Miasto: Kielce
Posty: 322
Motocykl: RD04
PUFF jest na dystyngowanej drodze
Online: 5 dni 17 godz 21 min 27 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał Cibor klv Zobacz post
Chyba jednak zostaje napawanie, można nawet w mocno wyrobionych wałkach napawać tigiem cienkim stalowym drutem
Mysle, ze to i tak skonczy sie rozpolowianiem silnika. przy tych temperaturach nie wytrzyma simmering.
__________________
Pawel RD04 '92
PUFF jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 17.05.2010, 16:04   #5
Vooytas
status-TAK stan cywilny-TAK....
 
Vooytas's Avatar


Zarejestrowany: Jun 2006
Miasto: Mikołów
Posty: 1,219
Motocykl: K750
Przebieg: Tak,
Vooytas jest na dystyngowanej drodze
Online: 3 tygodni 1 dzień 12 godz 22 min 48 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał PUFF Zobacz post
Mysle, ze to i tak skonczy sie rozpolowianiem silnika. przy tych temperaturach nie wytrzyma simmering.
Przypomniało mi się jak przyspawał mi kolega korby w ala kolarzówce jak mi się te cholerne kliny luzowały nic sie już nie obracało, nawet pedały tak porządnie przysmażył, tak od serca..... tata był bardzo ze mnie dumny, jak zawsze
Vooytas jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 16.05.2010, 22:49   #6
pałeł
gsm: 512242193
 
pałeł's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Jul 2006
Miasto: Rzuchów
Posty: 5,274
Motocykl: RD11a
Galeria: Zdjęcia
pałeł will become famous soon enough
Online: 4 miesiące 3 tygodni 6 dni 14 godz 43 min 30 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał felkowski Zobacz post
Mam wrażenie, że jeśli w wałek wdaję się luz to im jest większy tym szybciej zużycie postępuje.
dokładnie tak jest

każde mazanie czymkolwiek wywołuje efekt placebo
pomarz dwa razy na koło ostre hamowania silnikiem i już po kleju

cibor wszystko zależny od spoiwa i od energii liniowej wprowadzonej ale o tym nie będziemy marudzić
ps punktuje się punktakiem

Ostatnio edytowane przez pałeł : 16.05.2010 o 22:52 Powód: dopisek
pałeł jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz


Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum

Podobne wątki
Wątek Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni Post / Autor
Uszczelniacz wałka zdawczego? Kishon Silnik, sprzęgło, skrzynia 22 23.03.2014 21:11
jaka jest średnica wałka zdawczego Dzieju Silnik, sprzęgło, skrzynia 7 20.12.2013 13:03
zimmering wałka zdawczego rdo4 Szaman Silnik, sprzęgło, skrzynia 3 14.03.2011 17:25


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 08:46.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.