![]() |
|
Silnik, sprzęgło, skrzynia Montaż i demontaż elementów silnika: sprzęgła i skrzyni , wymiana łańcuszków rozrządu, demontaż głowic i zaworów, pomiary kompresji, ciśnienia oleju, serwisowanie zaworów i gniazd, tłoków i pierścieni. |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
|
![]() |
#1 |
Administrator
![]() |
![]()
Czy ktoś może ma wiedzę odn. jakości materiału użytego na wałek w 03 i np 07a.
Ciekawi mnie z powodu iż w 03 raczej się nie zdarzają tekie wybicia jak to często w nowszych ma miejsce a przynaj,mniej do przebiegu 200.000km. Ewentualnie czy ktoś ma dostęp do sprawdzania twardości materiału odpowiednim narzędziem.
__________________
AT03 |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
![]() Zarejestrowany: Apr 2008
Miasto: Warszawka
Posty: 1,483
Motocykl: RD07a
Przebieg: 66666
Galeria: Zdjęcia
![]() Online: 1 miesiąc 21 godz 47 min 41 s
|
![]()
Dzięki Pałeł za opinię. Jakoś nie mam zaufania do wypełnienia klejem. ALeee. Zauważ że jeśli mamy wyrobiony wielowypust to oprócz nacisków mamy jeszcze udar, co napewno nie poprawia kondycji połaczenia. Mam wrażenie, że jeśli w wałek wdaję się luz to im jest większy tym szybciej zużycie postępuje. Oczywiście klej może mieć i pewnie ma mniejszą odporność na naciski, ale może poprawić sytuacje a napewno zpowolnić proces. Przy małych wyrobieniach pewnie daje radę. Ale mam obawy czy aby się nie wykruszy przy głebszych wypełnieniach. I to właśnie chciałbym sprawdzić. Dlatego zależy mi na kimś u kogo po sezonie da się to obejżeć. A wtedy można będzie powiedzieć konkretnie daje rade czy nie.
__________________
felkowski sikanie z wiatrem to chodzenie na łatwizne |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
![]() Zarejestrowany: Apr 2008
Miasto: Białystok/Jaświły/BielskP
Posty: 1,892
Motocykl: LC 4
![]() Online: 1 miesiąc 3 tygodni 4 dni 14 godz 1 min 34 s
|
![]()
Chyba jednak zostaje napawanie, można nawet w mocno wyrobionych wałkach napawać tigiem cienkim stalowym drutem i obrabiać albo pilikiem albo dramelem ( co faktycznie może zająć trochą czasu) Z drugiej strony napawanie tigiem nie koniecznie może być dobre, bo duże tmperatuty mogą wpłynąć na zmniejszenie twardości wałka, zatem ostatecznie tylko spawanie... precyzyjnie pospawanie tigiem, mała i krótka spoina (może wystarczy tylko przypunktowanie w 4 - 5 miejscach, takie spoiny mają sporą wytrzymałość ... Po zajeżdżeniu zębatki kątówka i po kawałku zębatkę trza precyzyjnie wyciąć, oszlifować pozostałości i przy odrobinie szczęścia i litrów potu może da się założyc drugą i tez przypunktować tigiem w kilku miejscach.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Very Old Member ;)
![]() Zarejestrowany: Jan 2004
Miasto: Kielce
Posty: 322
Motocykl: RD04
![]() Online: 5 dni 17 godz 21 min 27 s
|
![]()
Mysle, ze to i tak skonczy sie rozpolowianiem silnika. przy tych temperaturach nie wytrzyma simmering.
__________________
Pawel RD04 '92 |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
status-TAK stan cywilny-TAK....
![]() Zarejestrowany: Jun 2006
Miasto: Mikołów
Posty: 1,219
Motocykl: K750
Przebieg: Tak,
![]() Online: 3 tygodni 1 dzień 12 godz 22 min 48 s
|
![]() Cytat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
gsm: 512242193
![]() Zarejestrowany: Jul 2006
Miasto: Rzuchów
Posty: 5,274
Motocykl: RD11a
Galeria: Zdjęcia
![]() Online: 4 miesiące 3 tygodni 6 dni 14 godz 43 min 30 s
|
![]() Cytat:
każde mazanie czymkolwiek wywołuje efekt placebo pomarz dwa razy na koło ostre hamowania silnikiem i już po kleju ![]() cibor wszystko zależny od spoiwa ![]() ps punktuje się punktakiem ![]() Ostatnio edytowane przez pałeł : 16.05.2010 o 22:52 Powód: dopisek |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor |
Uszczelniacz wałka zdawczego? | Kishon | Silnik, sprzęgło, skrzynia | 22 | 23.03.2014 21:11 |
jaka jest średnica wałka zdawczego | Dzieju | Silnik, sprzęgło, skrzynia | 7 | 20.12.2013 13:03 |
zimmering wałka zdawczego rdo4 | Szaman | Silnik, sprzęgło, skrzynia | 3 | 14.03.2011 17:25 |