![]() |
|
Silnik, sprzęgło, skrzynia Montaż i demontaż elementów silnika: sprzęgła i skrzyni , wymiana łańcuszków rozrządu, demontaż głowic i zaworów, pomiary kompresji, ciśnienia oleju, serwisowanie zaworów i gniazd, tłoków i pierścieni. |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
|
![]() |
#1 |
Administrator
![]() Zarejestrowany: Oct 2007
Miasto: Otwock ale chętnie na Śląsk bym wrócił
Posty: 5,034
Motocykl: RD37A (Hybryda), dwie ramy RD03 w zapasie
Przebieg: ojojoj
![]() Online: 1 miesiąc 2 tygodni 2 dni 11 godz 2 min 8 s
|
![]()
ok, racja, chociaż miałem co innego na myśli
![]() chodziło mi o mniejszą potrzebną siłę "pchającą pod górę" przy mniejszym przekroju rury, w przeciwnym wypadku centralne ogrzewanie nie działało by tak jak działa obecnie chociaż i tak najgorzej mają Ci co mieszkają na ostatnich piętrach
__________________
Ramires "A friend is an enemy who hasn't attacked yet" - Phuthedi.M |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
status-TAK stan cywilny-TAK....
![]() Zarejestrowany: Jun 2006
Miasto: Mikołów
Posty: 1,219
Motocykl: K750
Przebieg: Tak,
![]() Online: 3 tygodni 1 dzień 12 godz 22 min 48 s
|
![]()
Ramires z całym szacunkiem ale nie odważyłbym się ingerować w układ smarowania.
Dodatkowa pompka - kolejny element który może paść, długie węże również mogą ulec uszkodzeniu przy uderzeniu o cokolwiek. W jaki sposób zsynchronizować pompki ![]() AT nawet z zabłoconą chłodnicą oleju jest dosyć odporna na przegrzanie. Więc nie widzę za bardzo sensu.... W maluchach stosowałem głębokie miski olejowe ze specjalnym żebrowaniem odprowadzającym ciepło (ala radiator). Poprawiało to odporność na przegrzanie (ilość oleju wzrastała o jakieś 4 litry). Wadą było obniżenie prześwitu, robił się łapacz krawężników ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
![]() Zarejestrowany: Jun 2008
Miasto: Poznań
Posty: 5,602
Motocykl: 690 Enduro
![]() Online: 4 miesiące 2 tygodni 1 dzień 4 godz 22 min 10 s
|
![]() Cytat:
Jeśli podłączysz chłodnicę przez metrowe przewody, to opory tłoczenie będą te same jeśli chłodnica będzie na poziomie silnika, metr poniżej lub metr powyżej. Kazmir trochę rozjaśnił sprawę.
__________________
"A jeśli nie znajde w swej głowie rozumu to paszport odnajde w szufladzie..." Ostatnio edytowane przez Lepi : 14.02.2010 o 18:43 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Stary (P)iernik
![]() Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Świeradów Zdrój
Posty: 3,758
Motocykl: XR400 , XR650L XL600V
![]() Online: 4 miesiące 2 tygodni 6 dni 9 godz 39 min 10 s
|
![]()
...a na zakończenie cały temat do utylizacji
![]() Jak chcesz to koniecznie zamontuj drugi wentylator sterowany ręcznie lub sterowanie od drugiego ( i tak pewnie nie będzie potrzeby włączenia) Od Drz400 waży parę deko i pasi ![]()
__________________
Ostatnio edytowane przez Franz : 14.02.2010 o 18:59 |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
Administrator
![]() Zarejestrowany: Oct 2007
Miasto: Otwock ale chętnie na Śląsk bym wrócił
Posty: 5,034
Motocykl: RD37A (Hybryda), dwie ramy RD03 w zapasie
Przebieg: ojojoj
![]() Online: 1 miesiąc 2 tygodni 2 dni 11 godz 2 min 8 s
|
![]()
w układzie zamkniętym może, ale nie przy otwartym - to już tylko szczegół.
Pokaż mi pompe jaka będzie miała siłę wepchać tak samo sprawnie wodę/olej na wysokość 100 metrów i na 1km ... (nie ma znaczenia czy łopatkowa czy wirnikowa) - po prostu pompy są ... liczone pod konkretne obciążenie. Wracając do silnika w AT. Nie znam wydajności pompy oleju, dlatego wolałem mimo wszystko jakoś poruszyć ten temat w sposób może zbyt ostrożny, ale przy planowaniu warto takie szczegóły brać pod uwagę. Cytat:
Poza tym mówimy o chłodnicy oleju a nie wodnej ![]() Zresztą wentylatory będą mniejsze, bo docelowo chłodnice będą mniejsze. (węższe a dłuższe) Cytat:
Zmieniam osłonę silnika, jaka będzie mniejsza i chroniąca tylko to co ma chronić a nie być kawałkiem zbędnej blachy. Zmniejszając osłonę chłodnica oleju BĘDZIE w oryginalnym miejscu bardziej narażona, dlatego właśnie chcę to wyeliminować ![]()
__________________
Ramires "A friend is an enemy who hasn't attacked yet" - Phuthedi.M Ostatnio edytowane przez Dzieju : 16.04.2013 o 06:53 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
![]() Zarejestrowany: Jun 2008
Miasto: Poznań
Posty: 5,602
Motocykl: 690 Enduro
![]() Online: 4 miesiące 2 tygodni 1 dzień 4 godz 22 min 10 s
|
![]() Cytat:
Na chłopski rozum, siła potrzebna do podniesienia oleju w przewodzie zasilającym jest kompensowana przez siłę grawitacji w przewodzie powrotnym. Gdyby te siły się nie równoważyły, płyn zaczął by krążyć nawet bez pompy. Różnica spowodowana wysokością będzie występowała tylko, gdy chłodnica będzie napełniana. Ale i to zapewne niema znaczenia przy ciśnieniach panujących w układzie smarującym.
__________________
"A jeśli nie znajde w swej głowie rozumu to paszport odnajde w szufladzie..." |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor |
Różnice - chłodnica oleju i wody RD04. | krzysiek_m | Silnik, sprzęgło, skrzynia | 10 | 17.06.2012 22:47 |
Chłodnica oleju. | wieczny | Układ chlodzenia | 9 | 06.02.2009 21:14 |