![]() |
|
Układ elektryczny i zapłonowy Montaż, demontaż oraz kontrola elementów jak: alternator, akumulator, regulator napięcia, CDI, okablowanie, światła, bezpieczniki, przełączniki, światła stopu, czujnik nóżki bocznej, wiatraki, klaksony, tripmastery, kontrolki, rozruszniki i kierunkowskazy. |
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
![]() |
#18 |
![]() |
![]()
Sudden fachowcem nie jestem, ale na chłopski rozum spróbuje wytłumaczyć
![]() Załóżmy, że podłączymy równolegle kilka różnych aku (kwasowy / żelowy / LiOn / LiFePo4. . .) naładowanych. Nie wiem, czy wiesz, ale każdy typ aku ma swoją charakterystykę ładowania tzn. ile wolt ile prądu w określonym czasie itp (fotka - cykl ładowania). Jeśli użyjesz ładowarki do aku, który wymaga najwyższego napięcia ładowania to te aku z niższym będą przeładowane czy to podczas normalnego ładowania, czy też podtrzymania. W banku takich różnych aku jako całość w ogóle nie widzę sensu, ba nawet widziałbym zagrożenie! Z tym kamperami to nie wspomniałeś o jednym ważnym elemencie, który czasami kosztuje więcej niż użyte aku To inteligentne ładowarki separatory itp, które separują aku przełączają /odłączają już naładowane aku. Współpracują też z panelami solarnymi. Czasem taki układ wymaga dodatkowych elementów sterujących. Aku startowy auta z aku hotelowym nie tworzą banku, a łącząc aku równolegle tworzymy bank np wspomniany "hotelowy" Można robić eksperymenty, ale czy warto narażać życie? Kilka osób odeszło do św. Piotra podczas ładowania aku (opary), a i kilka garaży się spaliło ![]()
__________________
Ale tu nie Politechnika, tu trzeba myśleć, jak mawiał pewien bosman ;-) Przestań naprawiać jak zaczynasz psuć! Ludzie, którzy twierdzą, że czegoś nie da się zrobić, nie powinni przeszkadzać tym, którzy właśnie to robią. |
![]() |
![]() |
Narzędzia wątku | |
Wygląd | |
|
|
![]() |
||||
Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor |
Podtrzymanie pamięci - TRIPMASTER | robertG7 | Układ elektryczny i zapłonowy | 17 | 21.05.2020 22:42 |