![]() |
|
Układ elektryczny i zapłonowy Montaż, demontaż oraz kontrola elementów jak: alternator, akumulator, regulator napięcia, CDI, okablowanie, światła, bezpieczniki, przełączniki, światła stopu, czujnik nóżki bocznej, wiatraki, klaksony, tripmastery, kontrolki, rozruszniki i kierunkowskazy. |
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
![]() |
#16 |
![]() Zarejestrowany: Sep 2018
Miasto: okolice Warszawy
Posty: 1,420
Motocykl: CRF250L * T7
![]() Online: 2 miesiące 2 tygodni 36 min 29 s
|
![]()
Sytuacja opisana przez Kazmira jest na pewno poprawna, nawet wręcz wzorcowo idealna, ale dlaczego aku muszą być tego samego producenta, z tej samej serii i tej samej pojemności ?
Jest trochę opinii, że wystarczy: - podobny stan naładowania (w tym przypadku na full, bo chodzi tylko o podtrzymywanie) - ten sam typ akumulatora (kwasowy / żelowy / LiOn / . . . .) - to samo napięcie akumulatora (tu zakładam, że każdy jest 12V) oraz, że pojemność może się różnić, bo jeśli powyższe jest spełnione, to ładowarka odbierze cały układ jako 1 akumulator o pojemności będącej sumą poszczególnych aku. Tak są zresztą zbudowane wszystkie instalacje w kamperach, gdzie akumulator auta i "hotelowy" różnią się od siebie producentem, datą zakupu i pojemnością praktycznie zawsze. Najczęściej różnią się nawet podtypem, bo hotelowy jest często żelowy, a główny to standardowy kwasowy. Tymczasem są one z powodzeniem ładowane wspólnie w trakcie jazdy (z alternatora) lub na postoju (z ładowarki w części sypialnej). Na domiar złego mają zawsze trochę różny stopień naładowania w momencie łączenia (jeden jest zawsze pełny, a ten dołączany prawie nigdy nie jest), a w sumie każdy kamper tak działa bez problemu. |
![]() |
![]() |
Narzędzia wątku | |
Wygląd | |
|
|
![]() |
||||
Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor |
Podtrzymanie pamięci - TRIPMASTER | robertG7 | Układ elektryczny i zapłonowy | 17 | 21.05.2020 22:42 |