Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Warsztat XRV 650 / XRV 750 > Regularne czynności serwisowe

Regularne czynności serwisowe Wymiany: płynu hamulcowego, chłodniczego, oleju silnikowego i w zawieszeniu, filtrów, opon, zębatek i łańcuchów, świec. Regulacje: zaworów, gaźników, łańcuchów, łożysk główki ramy, świateł. Kontrola: opon, linek, akumulatora, łożysk, przygotowanie do sezonu i do zimy, smarowanie elementów.

 
 
Narzędzia wątku Wygląd
Prev Poprzedni post   Następny post Next
Stary 27.08.2019, 10:10   #11
motomax
880220111
 
motomax's Avatar


Zarejestrowany: Feb 2011
Miasto: Malawa k/Rzeszowa
Posty: 1,049
Motocykl: XR 250R,XR 650R
motomax jest na dystyngowanej drodze
Online: 3 tygodni 16 godz 39 min 35 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał CzarnyEZG Zobacz post
Mam do Was pytanie - przednie tarcze nowe, zrobiłem serwis zacisków (czyszczenie i składanie na płyn), do tego dałem przewody w stalowym oplocie.

Klamka podczas zahamowania do zablokowania koła zamyka się do 2/3 (w kierunku manetki)
Dodatkowo na tarczach od góry widać, że klocki nie pracują około 3 mm od zewnętrznej krawędzi tarczy.
Oba zaciski delikatnie klekoczą gdy klamka jest odpuszczona (tłoczki się za daleko cofają?)

Czy to normalne, a jeżeli nie, to gdzie popełniłem błąd?
Nie wiem bo cieżko stwierdzić na odległosć ale podpowiem ci parę rzeczy.

-Płyny hamulcowe są diametralnie różne i na różnych płynach będzie całkiem inaczej pracować.
Nie zawsze dot4 jest taki sam catrola czy mobila

-klocki hamulcowe mimo tego samego modelu maja różną szerokość okładzin i wiem że w afri często widziałem model o węższej okładzinie.. wynikało to z innego modelu klocków.

Na zdjęciu poniżej masz ten sam model klocka hamulcowego dwóch różnych producentów w jednym szerokość okładziny 25,00mm w drugim średnio 22,60mm czyli 2,40mm mniej

-Klekoktanie nie jest dopuszczalne,i z hamulcami bym nie eksperymentował. Niby prosta rzecz ale wielokrotnie spotykam sie z takimi rzeczami że jakbym miał włosy na głowie to by mi sie zjeżyły.
Przeglądnij raz jeszcze wszystko dokładnie i sprawdz.
Jeżeli nie dajesz rady poproś jakiegoś mechanika żeby ci obczaił co jest nie tak.
Czasem o życiu decydują centymetry.

Zawodowo przy tym robię i powiem ci że nawet śruba do przewodu hamulcowego potrafi zmienić działanie hamulca.

edit sprawdz stan prowadnic bo jeżeli sa zużyte będzie trzeba wymienić,zacisk ma się płynnie przesuwać i nie ruszać na wszystkie strony świata.
jakby co nr tel w profilu
Załączone Grafiki
Typ pliku: jpg 69153455_525096068234408_8235978674914983936_n.jpg (257.0 KB, 21 wyświetleń)
__________________
Honda XR-oholik Doświadczalny Warsztat Enduro ADV
https://www.facebook.com/Team-XR-Pol...4380265706363/
motomax jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
 

Narzędzia wątku
Wygląd

Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum

Podobne wątki
Wątek Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni Post / Autor
Serwis Hondy - czy ktoś poleci jakikolwiek serwis w Polsce HarryLey4x4 NAT - Warsztat 3 20.04.2018 13:51
Uszczelniacze tłoczka zacisku hamulcowego magyar Hamulce, kola, opony 1 13.01.2016 04:04
Wymiana płynu hamulcowego 7Greg Regularne czynności serwisowe 9 24.09.2008 16:37


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 10:54.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.