Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Warsztat XRV 650 / XRV 750 > Układ elektryczny i zapłonowy

Układ elektryczny i zapłonowy Montaż, demontaż oraz kontrola elementów jak: alternator, akumulator, regulator napięcia, CDI, okablowanie, światła, bezpieczniki, przełączniki, światła stopu, czujnik nóżki bocznej, wiatraki, klaksony, tripmastery, kontrolki, rozruszniki i kierunkowskazy.

 
 
Narzędzia wątku Wygląd
Prev Poprzedni post   Następny post Next
Stary 23.06.2025, 10:20   #1
Bałtrok
 
Bałtrok's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Apr 2018
Miasto: Warszawa
Posty: 1,190
Motocykl: RD07A SAHARA BLUE METALLIC & RD03.5
Przebieg: od zera
Bałtrok jest na dystyngowanej drodze
Online: 4 miesiące 2 tygodni 2 dni 16 godz 52 min 36 s
Domyślnie RD03 ale 750 gubi cylinder i odcina obrotomierz

Cześć.
Mam problem z rd03, motocykl ma przeszczepiony silnik 750 najprawdopodobniej z rd04.

Sytuacja wygląda następująco:
W czwartek motocykl działał normalnie, przejechał ok 50 km bez problemów.

W sobotę rano, odpalony zatankowany przejazd do punktu A bez problemów podczas przejazdu do punktu B przy ruszaniu ze świateł zgasła i z niechęcią odpaliła. Wtedy zauważyłem, że obrotomierz podczas pracy pokazuje 0.
AT nie maiła za bardzo siły jechać, wydawało się, że pracuje na 1 cylindrze.

Zjechałem na bok, sprawdziłem dokręcenie klem na aku i były ok.
Odpalała z trudem obrotomierz czasami ożywał i silnik ładnie pracował jednak po chwili zdychał i znowu praca na 1 gar.

Jechała ledwo i gasła po kilkuset metrach, żeby odpaliła trzeba było kilka minut zaczekać.
Taką jazdą na raty dojechałem do domu i zostawiłem motocykl w spokoju.

W niedzielę zabrałem się do sprawdzenia co i jak i.... wszystko działało bez problemu.
Odpaliła na strzała, na klemach ładowanie 14.5 (regler z Rzeszowa, aku spoczynkowo miało napięcie 12.5), poruszanie przewodami od modułów nie dawało żadnych efektów.
Skoro już tam byłem to wszystkie wtyczki jakie widziałem potraktowałem środkiem do konserwacji styków.
Sprawdziłem przy okazji zapasowe moduły z Aliexpres i nadają się na śmietnik, całkowity brak chęci pracy.
Poskładane, sprawdzone raz jeszcze i odstawione pod pokrowiec.

Poniedziałek rano, odpaliła pięknie, popracowała na ssaniu, siadam do jazdy i cyk pyk fik, obroty 0 pracuje jeden gar.
Miałem przygotowany, naładowany aku z innej AT więc szybka podmiana bo doszły mnie słuchy, że trącone aku może powodować takie atrakcje. Po zmianie aku bez poprawy.

Założyłem stary odpalam i znowu działa, siadam składam stopkę i nie działa.
Odkręciłem czujnik odpalam ale dalej kupa, składam odpalam działa jak trzeba.

Kask na łeb i w drogę, przejechałem kawałek ok 2km i ciekawostka, włączam kierunek obrotomierz pada i jeden gar pada, wyłączam ożywa a następnie pada i już nie wraca.

Wtedy zaobserwowałem, że po włączeniu kierunków wskazania woltomierza przy zegarach zaczynają skakać, po wyłączeniu świateł obroty się podnoszą nieznacznie i wskazania woltomierza wzrastają o ok 1V.

Plan na najbliższą przyszłość to sprawdzenie mas (gdzie powinny być punkty masy poza czarnym kablem między aku na rozrusznikiem?)
Jak ktoś ma inną sugestię proszę o podpowiedź.
__________________
"Bywa tu, bywa tam. Bywa też gdzie indziej."
Bałtrok jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
 

Narzędzia wątku
Wygląd

Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum

Podobne wątki
Wątek Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni Post / Autor
Osmand gubi pozycję Robur82 Mapy 26 06.01.2024 12:16
Czasem odcina zapłon na sekundę miedzy 2 a 3 tys obr. car-los22 NAT - Warsztat 2 12.05.2020 22:53
Cylinder w 2T KORNIK Inne - dyskusja ogólna 5 02.08.2016 13:42
Gaśnie na pierwszym biegu, odcina prąda czy ki ch*** ! AnubisXRV Regularne czynności serwisowe 6 14.05.2009 23:35


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 01:09.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.