Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Wszystko co chciałbyś wiedzieć o motocyklach innych niż AT > Honda - inna niż AT & NAT

Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 07.09.2025, 16:48   #121
bsw


Zarejestrowany: Aug 2025
Miasto: Imielin
Posty: 8
Motocykl: VFR1200x 2014
bsw jest na dystyngowanej drodze
Online: 3 godz 35 min 47 s
Domyślnie

Dzięki Melon.
Ja porównywałem po specyfikacji opierając się na "serwisówce" (tam znalazłem info o KYB KHL 15-10) i dlatego zaczęły się "jaja".
1. KYB KHL 15-10 lepkość ~15.3 cSt @40 °C
2. MOTUL Fork Oil - 5W lepkość ~18.0 - 18.9 cSt @40 °C (Factory Line Light 5W syntetyk ~18.0 a Expert Light 5W półsyntetyk ~18.9)
3. MOTUL Fork Oil - 10W lepkość ~35.9 cSt @40 °C
No nic.
Chyba zostaje tylko próba z zalaniem MOTUL Fork Oil 5W i sprawdzenie co się będzie działo.
bsw jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 07.09.2025, 19:00   #122
Ypsi
malarz
 
Ypsi's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Sep 2012
Miasto: Zabrze
Posty: 1,466
Motocykl: RD07b HRC + CRF1100 AS DCT biała
Ypsi jest na dystyngowanej drodze
Online: 3 miesiące 2 tygodni 1 dzień 18 godz 29 min 31 s
Domyślnie

Jeśli się nie boisz, to popatrz na Bel Ray, bardzo dobre oleje.

https://gmoto.pl/oleje-do-amortyzatorow,1282/?m=bel-ray
__________________
Jak chcesz, to uciekaj................ Radzimy zostać!...
Ypsi jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 07.09.2025, 19:43   #123
bsw


Zarejestrowany: Aug 2025
Miasto: Imielin
Posty: 8
Motocykl: VFR1200x 2014
bsw jest na dystyngowanej drodze
Online: 3 godz 35 min 47 s
Domyślnie

Dzięki Ypsi.
Zakupiłem już Factory Line Light SAE 5W i zobaczymy.
To nie tak że się boję.
Jeżeli producent coś zaleca to lubię się tego trzymać a jak czegoś nie ma to szukam jakiegoś zbliżonego odpowiednika.
Wszak jak pisał Melon: "Jak dbasz tak masz".
bsw jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 07.09.2025, 20:00   #124
Jarczoq
 
Jarczoq's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Jul 2017
Miasto: Poznań
Posty: 512
Motocykl: RD07a
Przebieg: ^90 000
Jarczoq jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 tydzień 5 dni 8 godz 2 min 39 s
Domyślnie

To zgodnie z tą zasadą powinieneś mieć w silniku tłustą wodę 5W30, bo taką obecnie zalecają. W tym zawiasie stosuje się SAE-10. Tak zaleca nawet MARIS. Generalnie oleje poniżej SAE-10 używa się w moto-crossie.
Jarczoq jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 07.09.2025, 20:38   #125
Ypsi
malarz
 
Ypsi's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Sep 2012
Miasto: Zabrze
Posty: 1,466
Motocykl: RD07b HRC + CRF1100 AS DCT biała
Ypsi jest na dystyngowanej drodze
Online: 3 miesiące 2 tygodni 1 dzień 18 godz 29 min 31 s
Domyślnie

Chociaż o silniku.
Ja ostatnio ze względu na CRF trochę bardziej przerabiałem sobie temat olejowy. Jak ze wszystkim: czytam, pytam, oglądam fora, strony i co tam się jeszcze znajdzie, no i nasunął mi się jeden wniosek (i Polska i zagranica).
Ludzie, którzy mocniej/dobrze siedzą w olejach od takiego np. przeciętniaka jak ja, zdecydowanie polecają, lub leją u siebie olej gęstszy, niż podają producenci.
W XRV jest łatwiej, w instrukcji jest obrazek chyba z każdym rodzajem i lej co chcesz w zależności, gdzie mieszkasz
__________________
Jak chcesz, to uciekaj................ Radzimy zostać!...
Ypsi jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 07.09.2025, 21:31   #126
bsw


Zarejestrowany: Aug 2025
Miasto: Imielin
Posty: 8
Motocykl: VFR1200x 2014
bsw jest na dystyngowanej drodze
Online: 3 godz 35 min 47 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał Jarczoq Zobacz post
To zgodnie z tą zasadą powinieneś mieć w silniku tłustą wodę 5W30, bo taką obecnie zalecają. W tym zawiasie stosuje się SAE-10. Tak zaleca nawet MARIS. Generalnie oleje poniżej SAE-10 używa się w moto-crossie.
Hej Jarczoq.
Co do oleju silnikowego to w "serwisówce" znalazłem zalecany olej do silnika SAE 10W-30.
Odnośnie oleju do zawiasu z racji dość skąpych informacji szukałem czegoś o lepkości w cSt zbliżonej do KYH 15-10 i wyszło jak pisałem wcześniej.
Co z tego będzie to się zobaczy ale Twoje informacje już wleciały do "ważnych przypominajek". Dzięki.
bsw jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 08.09.2025, 09:51   #127
Jarczoq
 
Jarczoq's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Jul 2017
Miasto: Poznań
Posty: 512
Motocykl: RD07a
Przebieg: ^90 000
Jarczoq jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 tydzień 5 dni 8 godz 2 min 39 s
Domyślnie

Czy 5, czy 10W ma znaczenie tylko w temperaturach poniżej zera celsjusza i to nie aż tak duży (jak się wydaje) w naszej strefie klimatycznej. Istotny jest parametr po W - czym większy, tym lepszy. No i firma.
Co do oleju do VFR : widlaki mają długi skok i łańcuszek, więc potrzeba oleju, który jak najdłużej się utrzymuje, czyli 10/15/20W50. Taki leję do tych silników. Najbardziej czuć po lepszej pracy skrzyni.
Jarczoq jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 08.09.2025, 10:47   #128
bsw


Zarejestrowany: Aug 2025
Miasto: Imielin
Posty: 8
Motocykl: VFR1200x 2014
bsw jest na dystyngowanej drodze
Online: 3 godz 35 min 47 s
Domyślnie

Poprzedni właściciel lał VALVOLINE DURABLEND 4T 10W40 więc dylemat czy zostawić, czy zmienić na 10(15)W50 bo z tego co piszesz, wnioskuję, że może być to lepszy wybór.
bsw jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 08.09.2025, 11:27   #129
Melon
 
Melon's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Mar 2012
Miasto: Lublin
Posty: 6,033
Motocykl: cz350/ bandit600/ zx12r/ varadero/vfr1200xd
Melon jest na dystyngowanej drodze
Online: 4 miesiące 1 tydzień 2 dni 9 godz 51 min 25 s
Domyślnie

Co do DCT to np 10W-40 już się kiepsko spisywał i leję 10W-30
Załączone Grafiki
Typ pliku: jpg IMG_4574.jpg (115.1 KB, 11 wyświetleń)
__________________
kto smaruje ten jedzie

Ostatnio edytowane przez Melon : 08.09.2025 o 12:01
Melon jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 08.09.2025, 12:13   #130
madafakinges
 
madafakinges's Avatar


Zarejestrowany: May 2009
Miasto: Nowy Sącz
Posty: 6,033
Motocykl: crf1000a
Przebieg: 2
madafakinges jest na dystyngowanej drodze
Online: 10 miesiące 3 tygodni 6 dni 9 godz 32 min 51 s
Domyślnie

Zrobiłem na crf 100tkm na 10w40 działa. Po dotarciu dilnika tzn po 15tys.km oleju nie ubywa. Wymiana co 5-7tys.
Teraz motul ale był i valvoline i Shell afrze nie robi różnicy.
Za to w ktm robiło i najgorzej pracowal na valvo tzn jajdluzej klepał napinaczem i jak dobrze się zgrzane też klepał po zmianie na szela takie zjawisko nie wstępowało więc to świadczy o czymś.
Z drugiej strony moich 2 kumpli lata tylko na valvo I nie narzekają.
Więc z olejami to jest jest po prostu temat olejowo/oponowy.
__________________
Z początku porwał mię śmiech pusty, a potem litość i trwoga.
madafakinges jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz

Narzędzia wątku
Wygląd

Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 11:01.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.