Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Warsztat CRF 1000 / CRF 1100 > Regularne czynności serwisowe

Regularne czynności serwisowe Wymiany: płynu hamulcowego, chłodniczego, oleju silnikowego i w zawieszeniu, filtrów, opon, zębatek i łańcuchów, świec. Regulacje: zaworów, gaźników, łańcuchów, łożysk główki ramy, świateł. Kontrola: opon, linek, akumulatora, łożysk, przygotowanie do sezonu i do zimy, smarowanie elementów.

 
 
Narzędzia wątku Wygląd
Prev Poprzedni post   Następny post Next
Stary 30.07.2025, 18:52   #8
syncronizator
 
syncronizator's Avatar


Zarejestrowany: Sep 2021
Miasto: Chrząszczyrzewoszyce powiat Łękołody
Posty: 517
Motocykl: CRF1100
Przebieg: 91000
syncronizator jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 tydzień 6 dni 23 godz 31 min 50 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał szynszyll Zobacz post
Honda ich nigdzie nie podaje wiec o co sie oprzec i po co? l
To że nie podaje zauważyłem ...
Właśnie dlatego pytam.. o doświadczenia innych.

Silkolene np... nie podaje klasy oleju.
Podaje tylko RSF 10 i ISO 46 które jest czym ?
https://olejefuchs.pl/iso-vg-46/

Po co ? .. po to żeby świadomie rozumieć co się robi a nie opierać się na bezmyślnym powtarzaniu czegoś po kimś bez wcześniejszej weryfikacji.
Tzw myślenie samodzielne.

Po to właśnie dociekam... o co chodzi w dobraniu właściwego oleju do moich lag.


btw:
MOTUL FORK OIL EXPERT MEDIUM 10W. viscosity at 40°C (104°F) ASTM D445 35.9 mm2/s
Silkolene RSF 10 ISO-vg-46 lepkość kinematyczna oleju w temperaturze 40°C wynosi 46 mm2/s

Natomiast Silkolene RSF 7,5 wg. ISO VG 32 40°C to: 28,8 - 35,2 [mm2/s].
Więc chyba tak jak napisał Ramires... "10W Motorex to nie to samo co RSF 10"
Motul W10 wg SAE to coś jak Silkolene 7,5 wg ISO VG

Choć AI podpowiada że to porównanie nie jest do końca trafione:
Norma ISO 32 i SAE 10W to oznaczenia lepkości olejów, ale odnoszą się do różnych systemów klasyfikacji.
ISO 32 określa lepkość oleju w temperaturze 40°C, podczas gdy SAE 10W opisuje lepkość oleju silnikowego, szczególnie w niskich temperaturach.
W pewnych przypadkach, olej SAE 10W może być porównywalny z ISO 32, ale nie są to bezpośrednio zamienne oznaczenia, pisze Machinery Lubrication.


Pytanie jaką normą posługuje się Honda ?
Może ktoś trafił na taką informację ?
syncronizator jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
 

Narzędzia wątku
Wygląd

Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum

Podobne wątki
Wątek Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni Post / Autor
Jaki olej do lag i uszczelniacze do DL1000 AL8? zimny Suzuki 10 10.01.2024 08:32
Jaki olej do Crosstourera z DCT? tyran Honda - inna niż AT & NAT 13 12.12.2017 21:18
Jaki olej do XTZ 750 '90 LuckyOne Regularne czynności serwisowe 1 15.03.2015 09:57
Olej do scottoiler'a - jaki? hans Wszystko dla Afryki 20 19.11.2012 12:49


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 16:11.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.