Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Warsztat XRV 650 / XRV 750 > Silnik, sprzęgło, skrzynia

Silnik, sprzęgło, skrzynia Montaż i demontaż elementów silnika: sprzęgła i skrzyni , wymiana łańcuszków rozrządu, demontaż głowic i zaworów, pomiary kompresji, ciśnienia oleju, serwisowanie zaworów i gniazd, tłoków i pierścieni.

 
 
Narzędzia wątku Wygląd
Prev Poprzedni post   Następny post Next
Stary 06.12.2009, 18:40   #32
don_Pedro
 
don_Pedro's Avatar


Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: EL
Posty: 106
Motocykl: RD04
Przebieg: 4równik
don_Pedro jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 tydzień 9 godz 54 min 28 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał rambo Zobacz post
3000 rpm to powinno być absolutne minimum po zmianie biegu na wyższy, według mnie.
No przeca napisałem, że zmieniam biegi przy 3500rpm. To mówicie że źle, proponując 4-4,5tys, a nawet 5tys. +/-500.
Nie namawiam przecież do tego żeby jeździć z obrotami rzędu 2tys., bo moment obrotowy wynosi zaledwie ok. połowy nominalnego, co objawia się szarpaniem napędu, stukowym spalaniem i na pewno nie wpływa na trwałość silnika. Ale nadal nie rozumiem dlaczego nie wykorzystywać faktu, że w tym konkretnym silniku 80-90%, a w przypadku RD04 100% maksymalnego momentu jest dostepne już przy 3500rpm. Po co 5000rpm, skoro moment już nie wzrasta?
Uważam że zerojedynkowe traktowanie manetki gazu sieje większe spustoszenie w silniku niż równa jazda z 3500rpm. Są zresztą gorsze rzeczy które robicie swoim motocyklom...

P.S. Proponuję nie ciągnąc tego wątku, zresztą bez udziału jego założyciela. Motocykl można użytkować na różne sposoby. Ważne żeby jazda dawała kierownikowi maksymalną satysfakcję. Szerokości.

Ostatnio edytowane przez don_Pedro : 06.12.2009 o 18:54
don_Pedro jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
 

Narzędzia wątku
Wygląd

Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum

Podobne wątki
Wątek Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni Post / Autor
Dziwny odglos przy hamowaniu silnikiem! Tolecki Silnik, sprzęgło, skrzynia 12 07.11.2011 23:13


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 14:03.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.