![]() |
|
Regularne czynności serwisowe Wymiany: płynu hamulcowego, chłodniczego, oleju silnikowego i w zawieszeniu, filtrów, opon, zębatek i łańcuchów, świec. Regulacje: zaworów, gaźników, łańcuchów, łożysk główki ramy, świateł. Kontrola: opon, linek, akumulatora, łożysk, przygotowanie do sezonu i do zimy, smarowanie elementów. |
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
![]() |
#11 |
![]() |
![]()
Melon wyobraź sobie, że jest coś takiego, jak API i tam są sklasyfikowane oleje, gdzie SAE30 (wielosezonowy odpowiednik, to ...W30) to ostatni z grupy olei zimowych, czyli do max 10st.C. Nie wiem czy Twoje auta, to diesle (dłuższa żywotność z natury), czy jednostki ZI i w jakim faktycznie są stanie, ale moja ponad czterdziestoletnia praktyka mówi mi, że silniki w naszym klimacie nie powinny pracować na olejach poniżej W40 (czego uczą nawe na polibudzie) bo nawet jadąc sobie grzecznie w trasie z takiego ...W30 robi się wodusia, nie mówiąc już o zapierdalaniu i do tego latem, szczególnie na benzynie (nie wspominając już o gazie bo to osobny temat). Reasumując : w swojej XRV mam RP20W50, klientom do CRF leję Penrite lub BellRay-a 15W50. I zawsze - powtarzam - zawsze jest poprawa (nawet z nalotem 1000km). Tyle mojego pierdolenia.
|
![]() |
![]() |
Narzędzia wątku | |
Wygląd | |
|
|
![]() |
||||
Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor |
Nat 1000 | sizyrk | Wszystko dla Afryki | 2 | 18.12.2021 19:15 |
Gts 1000 | kudlacz | Inne - dyskusja ogólna | 4 | 30.11.2019 15:22 |
Facet - żywotność (znaczy się chodzi o pompę..) | Miszel | Uklad paliwowy i wydechowy | 29 | 23.09.2016 07:53 |