![]() |
#16 |
Administrator
![]() |
![]()
Ponad 40 lat spalam w cylindrach paliwa płynne i gazowe i mimo przebiegu liczonego w mln km nadal nie znajduję logiki w stwierdzeniu "Staraj się także unikać częstej jazdy na rezerwie. Może wówczas dojść do zassania drobin brudu przez pompę paliwa."
Pompa zasysa z samego dołu więc jeśli cokolwiek się tam odłoży zostanie zassane w pierwszej kolejności , np po paru dniach stania. Jeśli przyjmiemy że w zbiorniku pływa określona ilość cząstek brudu to i tak po wypaleniu zbiornika dokładnie taka ilość trafi do filtra czy to od razu czy po wypaleniu paliwa. Całkowicie nie ma znaczenia czy będziemy jeździć na pełnym zbiorniku czy na 1/4. Dlatego uważam że powyższe stwierdzenie o unikaniu jazdy z małym stanem paliwa jest wyssane z palca przez kogoś wiele lat temu i powielane z automatu. Co do filtra powietrza. Trafiłem kiedyś na filtr zrobiony z jakiegoś innego papieru który zapchał się po 2tyskm Dodatkowym czynnikiem mającym na niego wpływ jest zimowy postój a konkretnie np w dużej wilgotności. Potwierdzony przypadek to zawilgocenie papieru filtra i wiosną filtr po 1.5tyskm odmówił współpracy.
__________________
AT03 |
![]() |
![]() |
Narzędzia wątku | |
Wygląd | |
|
|
![]() |
||||
Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor |
Spadek obrotów, dławienie silnika | jasha | Uklad paliwowy i wydechowy | 106 | 20.08.2024 21:18 |
Nagły problem z zasilaniem, spadek napięcia akumulatora | Kaju | Układ elektryczny i zapłonowy | 22 | 01.09.2020 17:38 |
Spadek mocy (tak jak by się kończyło paliwo) | JarekAT | Silnik, sprzęgło, skrzynia | 11 | 05.09.2017 22:34 |