![]() |
|
Regularne czynności serwisowe Wymiany: płynu hamulcowego, chłodniczego, oleju silnikowego i w zawieszeniu, filtrów, opon, zębatek i łańcuchów, świec. Regulacje: zaworów, gaźników, łańcuchów, łożysk główki ramy, świateł. Kontrola: opon, linek, akumulatora, łożysk, przygotowanie do sezonu i do zimy, smarowanie elementów. |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
|
![]() |
#1 |
![]() Zarejestrowany: May 2021
Posty: 110
Motocykl: KTM EXC 250f, 2005 RFS
![]() Online: 1 dzień 6 godz 32 min 10 s
|
![]()
Jezeli zawory to nic samemu nie zrobie wiec bedzie musial isc do warsztatu.
Co do ssania to juz predzej, sprawdze i dam znac - dzieki! |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
![]() |
![]() Cytat:
1) brud w gaźniku, zapchane dysze - do myjki go trzeba. SSanie czy się zamyka oczywiście zawsze warto sprawdzić - zobacz kolor świec. 2) filtr powietrza - wyjmij i zobacz czy bez też tak będzie kichać, 3) gaźniki - skład mieszanki - wykręć trochę śruby składu np. o jeden obrót więcej - masz boku w czwórce łatwo to zrobić - i sprawdź czy się poprawi, 4) ośki przepustnic w gaźniku lub inne lewe powietrze - zmontuj wszystko do kupy, odpal motor i popsikaj plackiem w sprayu w okolice gaźnika i krućców w różne zakamarki, zobacz czy nie będą rosły obroty, 5) coś elektrycznego, ale tam są po dwie świece i dwie cewki na każdy cylinder - więc dla mnie najmniej prawdopodobne, 6) najgorsze kosztowo i czasowo, ale całkiem prawdopodobne - często przyczyną takie kichania jest już przebieg i głowica nadje się do remontu - sprawdzenie zaworów/wymiana/docieranie, wymiana popychaczy jeżeli mają luz i do tego gumki - wedle diagnozy po zdjęciu. PS. Co do mechanika - to POWODZENIA (sarkazm) - niestety takie usterki wymagają ZABAWY i czasu na diagnozowanie. Poza tym znalezienie dobrego mechanika motocyklowego nie jest proste - chyba założę wątek z BABOLAMI mechaników motocyklowych, sporo się już uzbierało z własnej obserwacji i opowieści. Np. niby fachowiec od regeneracji gaźników podjął się regeneracji gaźnika od RD07 i samowolnie stwierdził, że on go ODBLOKUJE i powiercił korpus niszcząc gaźnik nieodwracalnie... szkoda słów. Ale jednak jest kilku dobrych mechaników w PL.
__________________
<br> Kiedy jest najciemniej, wtedy błyska znów nadzieja. Tolkien. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
![]() Zarejestrowany: May 2021
Posty: 110
Motocykl: KTM EXC 250f, 2005 RFS
![]() Online: 1 dzień 6 godz 32 min 10 s
|
![]() Cytat:
Dzis sprawdze odpowietrznik korka, ale jestem na 95% pewien ze jest okay bo sprawdzlem jak leci benzynka od filtra dalej i jest bardzo drozny. Takze dzis sprawdze bez filtra czy dalej kicha. Lewe powietrze, tez moze byc - sprawdze za tydzien. No przebieg to juz 92k wiec moze byc glowica ![]() Ale ja ogolnie stawiam na diagnoze ze pompa szwankuje alebo jej przekaznik. Jestem bardzo wdzieczny, dzieki. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
Tags |
rd04 |
Narzędzia wątku | |
Wygląd | |
|
|
![]() |
||||
Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor |
Tylko dla orlic - początki i ciąg dalszy... | Ola | Lejdis | 23 | 28.03.2018 17:12 |