![]() |
|
Uklad paliwowy i wydechowy Montaż i demontaż baku, kraników , gaźników, , tłumiki , filtry powietrza i paliwa, linki, pompy paliwa elektryczne i podcisnieniowe, ustawienia gaźnika, poprowadzenie przewodów. |
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
![]() |
#13 |
ReGeNeRaToR
![]() Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Olsztyn
Posty: 663
Motocykl: RD07
![]() Online: 1 miesiąc 1 tydzień 1 dzień 3 godz 48 min 3 s
|
![]()
W Afryce moim zdaniem ECU ( Engine Control Unit ) nie ma znaczącego wpływu na ilość spalanego paliwa ale ma wpływ na krzywą momentu obrotowego poprzez mapowanie zapłonów .
ECU odbiera sobie z TPS'u położenie przepustnicy oraz impulsy z walu i odpowiednio zapodaje iskrę przez co cała regulancja polega na przyśpieszaniu i opóźnianiu zapłonu. Zazwyczaj ECU są to urządzonka z mikroprocesorem i jakimś tam programem sterującym. Różnice między ECU a CDI ( Capacitor Discharge Ignition ) są znaczne i zasadniczo zasada działania jest inna. Przejście producentów z CDI na ECU jest podyktowane kosztami konstrukcji oraz brakiem możliwości sterowania szprycą przez CDI. Yamaha w modelu YZF-R6 zrobiła ciekawy kompromis ,a mianowicie połączyli oni Modul mikroprocesorowy z CDI , tłumaczyli to tym że dzięki CDI uzyskali większa energie iskry na świecy i układ lepiej się wyrabiał przy dużych obrotach. Reasumując ,na różnice w spalaniu maja wpływ w większym stopniu gaźniki niż ECU
__________________
END of TRANSMISSION |
![]() |
![]() |
Narzędzia wątku | |
Wygląd | |
|
|
![]() |
||||
Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor |
Średnie spalanie .. | Nowy011 | Uklad paliwowy i wydechowy | 143 | 23.04.2018 22:21 |
TTR 600 - zasięg/spalanie | Marcin z Zakopanego | Inne - dyskusja ogólna | 18 | 20.02.2013 15:13 |
Czy używacie jakiegoś dodatku do benzyny który może nie szkodząc zmniejszyć spalanie oleju? | Vooytas | Silnik, sprzęgło, skrzynia | 9 | 08.06.2010 00:49 |