|
|
|
|
#1 |
![]() Zarejestrowany: Dec 2012
Miasto: RZESZOW
Posty: 167
Motocykl: XT 600 Tenere 1986, T7
Online: 2 tygodni 1 dzień 4 godz 29 min 35 s
|
śmichy - chichy, ale w tych kowadłach coś jest - też czasami (na szczęście rzadko ) mam chory pomysł, aby sprzedać swoją "babcię" - wtedy odpalam przejadę się i ...przechodzi -
. Od kilku lat dalekie Ukrainy, Mołdawie - w ubiegłym roku Transalpine z motkami za 40-50 tyś (na wtryskach) oczywiście zrobiła bez zadyszki - i Mallory z całym szacunkiem dla Twojej wiedzy i doświadczenia (pewnie ogarniam z 10 % tego co Ty) -nie każda bierze olej. Przez ostatnie przejechane 3 tyś nie ubyło nic (może dlatego, że ok 10 tys km temu lat temu jak moto kupiłem to profilaktycznie wymieniłem pierścienie oryginał na oryginał ( - chociaż mechanik twierdził, ze nie ma potrzeby) Zawsze na wiosnę micha mi sie cieszy jak u 9 latka na komunii (przy otwieraniu kopert) gdy zakurzoną odpalam po kilku miesiącach zimowych postoju na mrozie (altanka nie ogrzewana) i zawsze odpowiada ,że jest gotowa do kolejnych przygód, jakby wczoraj wieczorem była wyłączona po jeżdzie - zdrówka Acups
|
|
|
|
|
|
#2 | |
![]() Zarejestrowany: May 2013
Miasto: Poznan
Posty: 2,539
Motocykl: RD04
Przebieg: kto wie
Online: 4 miesiące 1 tydzień 4 dni 9 godz 5 min 19 s
|
Cytat:
Aktualnie na moje 3 takie silniki 2 nie biorą nic ... zero, a trzeci silnik chyba nie bierze - niestety 34L jeżdżę tak mało, że nie sposób zauważyć, po prostu wymieniam olej raz do roku i tyle. Tenerka z dobrym silnikiem ma prawidłowo zmieniać biegi, bez żadnych problemów, ma nie dymić nic, ani na zimnym (pomijając kwestie możliwego skraplania się pary gdy bardzo zimno) ani na ciepłym. Na szczęście jeżeli nawet tenerka bierze olej to jest to chyba najłatwiej naprawialny silniku (poza 2T).
__________________
<br> Kiedy jest najciemniej, wtedy błyska znów nadzieja. Tolkien. |
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Zarejestrowany: Apr 2020
Posty: 5
Motocykl: RD03
Online: 1 godz 10 min 10 s
|
Chciałbym się równie ciepło wypowiadać o Teresce, ale mam wrażenie, że ten ta chwila jeszcze przede mną
Za mało jeszcze razem kilometrów zrobiliśmy.Swoją 1VJ kupiłem około 5 lat temu. Budżet był niewielki, nie byłem do końca przekonany czy powrót do singla po 12 latach jazdy na rzędowych czwórkach to dobry pomysł. Wyglądała wtedy mniej więcej tak: 1.jpg Początki były trudne: kapitalka silnika + problemy z prądem (problemy z odpalaniem, roładowywanie aku) a w efekcie składanie całej instalacji od zera. Potem kwestie prawie nieistniejacego napędu (łańcuch, zębatki, opony), zawieszenia z przodu (co ciekawe, trudno dostać miedziane tuleje do amortyzatorów). Teraz wykańczam motocykl estetycznie (lakierowanie, naklejki, obicie siedzenia). Obecnie wygląda tak: 2.jpg W weekend majowy planuję założyć handbary, osłonę tarczy hamulcowej, płytę pod silnik oraz oryginalne lusterka. Docelowo w planach jest jeszcze wymiana łożyska główki ramy, regeneracja amortyzatora tylnego (motocykl jest bardzo miękki z tyłu - mocno się obniża gdy siadam), łożyska wahacza i pewnie po sezonie lakierowanie silnika oraz ramy. Motocykl zostanie ze mną na dłużej. Kto wie, może za dwadzieścia lat (w dobie motocykli elektrycznych), syn będzie opowiadał kolegom, że "kiedyś się na takich jeździło... a tu się regulowało wolne obroty".. ![]() W kontekście samej jazdy - motocykl ma klimat! Ma wszystko to, z czym zaczynałem przygodę motocyklową na WSK-ach i MZ-tach: prostotę konstrukcji i jeden gar. Z tą różnicą, że jak coś raz zrobię to potem służy. No i mocy trochę więcej! Fajnie sprawdza się tam, gdzie miał pierwotnie służyć: w lekkim terenie i poza szosami. Mallory - super pomysł z tym wątkiem. Świetny, wyczerpujący tekst o gaźnikach Pozdrawiam pasjonatów Tenerek! |
|
|
|
![]() |
| Narzędzia wątku | |
| Wygląd | |
|
|
Podobne wątki
|
||||
| Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor |
| Yamaha TDM 850 czy Yamaha Super Tenere ? | Kubaandcom | Yamaha | 48 | 21.04.2022 15:05 |
| Yamaha XTZ 660 Tenere | Blady | Inne - dyskusja ogólna | 28 | 18.08.2013 21:14 |