Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Warsztat XRV 650 / XRV 750 > Rama, zawieszenia, napęd

Rama, zawieszenia, napęd Montaż i demontaż łańcucha, zębatek, zawieszenia przedniego i tylniego, centralki i bocznej podstawki, wahacza z ułożyskowaniem. Numery ram, kierownice, rodzaje łancuchów, podnóżki, półki.

 
 
Narzędzia wątku Wygląd
Prev Poprzedni post   Następny post Next
Stary 05.02.2020, 09:44   #18
CzarnyCzarownik
 
CzarnyCzarownik's Avatar


Zarejestrowany: Feb 2015
Miasto: Maków Podhalański
Posty: 1,786
Motocykl: XRV750->XR400
Galeria: Zdjęcia
CzarnyCzarownik jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 2 tygodni 4 dni 17 godz 56 min 37 s
Domyślnie

Prawdę mówiąc robiąc serwis (wymieniając olej, uszczelniacze, oringi...) to co może się "popsuć" w amortyzatorze centralnym?

Wydaje mi się, że w lagach olej dużo szybciej zanieczyszcza się. Panewki w lagach są duże, ścierają się podczas pracy i w oleju zaczyna krążyć coraz więcej tej warstwy ściernej z panewek - olej robi się czarny. Pytanie jaki to ma wpływ na pracę zawieszenia? (możliwe że bliski zeru).

Olej silnikowy to samo, tylko ze tam ściera się sprzęgło.

Więc olej w silniku i olej w lagach warto zmieniać często.

Ale w centralnym amortyzatorze panewka nie ma styczności z olejem (o ile dobrze pamiętam). Tłok chyba jest z tworzywa i to jedyna rzecz co tam może się ścierać. Wydaje mi się, że z tego powodu olej z amora centralnego wolniej się zużywa, bo jest po prostu czysty. Ale to nie znaczy aby go wymieniać raz na 10 lat
__________________
Zapraszam na YouTube , Instagram oraz Stronkę.
Pozdrawaim, Dawid z DMMotoAdventures
CzarnyCzarownik jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
 

Narzędzia wątku
Wygląd

Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 18:45.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.