Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Warsztat XRV 650 / XRV 750 > Układ elektryczny i zapłonowy

Układ elektryczny i zapłonowy Montaż, demontaż oraz kontrola elementów jak: alternator, akumulator, regulator napięcia, CDI, okablowanie, światła, bezpieczniki, przełączniki, światła stopu, czujnik nóżki bocznej, wiatraki, klaksony, tripmastery, kontrolki, rozruszniki i kierunkowskazy.

 
 
Narzędzia wątku Wygląd
Prev Poprzedni post   Następny post Next
Stary 12.07.2019, 13:28   #22
easy_rider


Zarejestrowany: May 2019
Miasto: Rzeszów / Łańcut
Posty: 9
Motocykl: RD03
easy_rider jest na dystyngowanej drodze
Online: 18 godz 5 min 11 s
Domyślnie

Dzięki chłopaki za wszystkie odpowiedzi, podszedłem do tematu ponownie i przyjrzałem się bliżej układowi zapłonowemu... Moje spostrzeżenia:

- masa na silniku była ok (mierzyłem multimetrem oporność) ale mimo tego usunąłem czarną farbę w miejscu styku przewodu masowego z rozrusznikiem.

- połączenia cewek z masą też wymagały wyczyszczenia drobnym papierem ściernym i gwinty pod śruby jak i same śruby mocujące cewki też.

- metalowe zakończenia uchwytów w cewkach - nie są to tylko "wzmocnienia" pod śruby, ale są one połączone elektrycznie, czyli ich oporność jest 0 oczywiście po oczyszczeniu ich z rdzy. (Przed czyszczeniem miały kilkanaście ohmów). Podobnie te "uszy" podkładki które nakłada się na te uchwyty.

- polecam zamiast fajek VD05F zakupić model XD05FP. Jest to fajka dłuższa, i ma lepsze uszczelnienie wodoodporne. Ma inne kapturki (dłuższe) zarówno ten dolny jaki i górny. Górny się ciężej przesuwa (ciaśniej), ale można sobie pomóc olejem silikonowym w sprayu (ma wysoki stopień oporności elektr.) lub specjalną pastą/smarem dielektrycznym)

- W całkowitym ciemnym miejscu, izolator świecy (kawałek tylko co go widać poniżej kapturka) delikatnie świeci na niebiesko - nie jest to przebicie jak wcześniej podejrzewałem ale normalne zachowanie, po prostu prześwituje porcelanka (lub opornik szklany świecy)… Sprawdzałem dwie różne świece i irydówkę też - zawsze jest tak samo. (na drugim cylindrze to samo).

- Podczas pracy silnika, dotykając przewody i fajki gołą ręką (w ciemności) zauważyłem drobne "jarzenie" się przewodu i obudowy fajki. Znalazłem takie wytłumaczenie tego faktu w jednym z artykułów Auto-Świata: Nieznaczne jarzenie się przewodów nie świadczy o ich usterce – to mikrowyładowania elektryczne wynikające z jonizacji powietrza w pobliżu przewodnika.
easy_rider jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
 

Narzędzia wątku
Wygląd

Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum

Podobne wątki
Wątek Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni Post / Autor
Przebicie na fajkach BLOB Układ elektryczny i zapłonowy 15 08.10.2010 10:53


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 03:58.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.