Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Warsztat XRV 650 / XRV 750 > Rama, zawieszenia, napęd

Rama, zawieszenia, napęd Montaż i demontaż łańcucha, zębatek, zawieszenia przedniego i tylniego, centralki i bocznej podstawki, wahacza z ułożyskowaniem. Numery ram, kierownice, rodzaje łancuchów, podnóżki, półki.

Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 01.03.2019, 14:22   #1
Kostas


Zarejestrowany: Nov 2018
Miasto: Doruchów
Posty: 59
Motocykl: Była CRF1000L, jest KTM 1290 SAS
Kostas jest na dystyngowanej drodze
Online: 5 dni 14 godz 28 min 43 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał tommi Zobacz post
Nie wciskaj buta pod dźwignię, spróbuj "bokiem" buta ciągnąć dźwignię, aby wrzucić wyższy bieg jadąc na stojąco.
Zmiana położenia/podwyższenie kierownicy to chyba pierwsza z rzeczy, którą warto zrobić, aby dopasować motocykl pod siebie.
I ściskaj motura udami!
Złapałem się na tym, że właśnie tak robię. Motonga trzymam udami, jednak ślizgam się po zbiorniku, muszę wyczaić jakieś nakładki gumowe do naklejenia.

Cytat:
Napisał chemik Zobacz post
Akurat Adventure są wąskie i smukłe. Zrób to samo w Sidi Crossfire.
Myślę, że problem polega na tym, jaką masz pozycję na siedząco. Generalnie ludzie ustawianą swoją pozycję dźwigni i buta na dwa sposoby (w przypadku jazdy na siedząco):
1. Dźwignia jest cały czas nad butem aby było łatwo wrzucać biegi w górę.
2. Dźwignia jest cały czas pod butem aby było łatwo biegi zbijać.
Jeśli zaliczasz się do grupy 1 to rzeczywiście na stojąco możesz mieć problemy ze zmiana biegów, gdyż jak wstajesz z siadu to palce idą w górę.
A jeśli zaliczasz się do grupy 2 to już tylko kwestia wprawy. Co najwyżej możesz sprawdzić czy dźwigni nie masz jednak za nisko ustawionej - spróbuj przestawić o "jeden ząbek" do góry i sprawdź, czy na siedząco nie opiera się o podeszwę buta, a potem czy na stojąco się poprawiło.
Co do kierownicy to podwyższenie powinno pomóc. Polecam raisery firmy ROX (i ich chińskie klony) - wtedy możesz kierownicę podnieść i przesunąć do siebie lub od siebie. Przy takim zakresie regulacji na pewno znajdziesz wygodną i skuteczną pozycję.
Ustawienie dźwigni polegało na znalezieniu "środka" dla jazdy na siedząco i stojąco. Siadałem zadzierałem nogę w górę i jak widziałem że mam troche zapasu do dźwigni to odpowiednio regulowałem w górę. To samo na stojąco.
Więc chyba dżwignię mam optymalnie ustawioną, ani pod ani nad stopą, po prostu wypadła mniej więcej pod środku.

A odnośnie takich reiser'ów.... Trzeba coś modyfikować w motongu?
Myślę o linkach, jaki wysoki może być taki element żeby nie było kłopotów?
Może ktoś stosował w nowej AT...

Cytat:
Napisał majki Zobacz post
Masz gumy na podnóżkach? Jak tak to je wywal, będziesz stał pewniej i odrobinę niżej.
Wystarczy zdjąć gumy, czy trzeba znowu kupować nowe podnóżki ?
Widzicie ja nie jestem zwolennikiem ciągłego dokupowania czegoś tam...
a w tym motocyklu co chwilę coś trzeba modyfikować... Achhhh.

Cytat:
Napisał majki Zobacz post
Co do przenoszenia techniki z MTB to tak średnio to się sprawdza. Jest podobnie, ale jednak inaczej: inaczej stoisz, siedzisz, sterujesz, przyspieszasz, hamujesz...
Nie nooooo. Oczywiście. Bardziej miałem na myśli przyzwyczajenie do stania na śródstopiu, balansowania w zależności od nachylenia itd.
Kostas jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 01.03.2019, 14:42   #2
chemik
 
chemik's Avatar


Zarejestrowany: Nov 2010
Miasto: Wrocław
Posty: 1,419
Motocykl: Husqvarna 701 Enduro
chemik jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 4 tygodni 15 godz 23 min 25 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał Kostas Zobacz post
A odnośnie takich reiser'ów.... Trzeba coś modyfikować w motongu?
Myślę o linkach, jaki wysoki może być taki element żeby nie było kłopotów?
Może ktoś stosował w nowej AT...
Reisery, które poleciłem podnoszą o ok 50mm. To dość duża wartość. Musisz tylko dopilnować aby kupić odpowiedni rozmiar, tzn. aby miały dokładnie taką średnicę jak Twoja kierownica. No i musisz sprawdzić, czy masz taki zapas na linkach.
Natomisat "zwykłe" reisery mają różne rozmiary. Zazwyczaj jest to 15-30mm. W każdym przypadku musisz sprawdzić, czy przewody sięgną.
Jeśli przewody mają odpowiedni zapas to nic nie musisz modyfikować.
chemik jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 01.03.2019, 15:49   #3
Franz
Stary (P)iernik
 
Franz's Avatar


Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Świeradów Zdrój
Posty: 3,758
Motocykl: XR400 , XR650L XL600V
Franz jest na dystyngowanej drodze
Online: 4 miesiące 2 tygodni 6 dni 9 godz 39 min 10 s
Domyślnie

[/IMG]Zamontuj obniżone stopki. Oprócz tego że będziesz niżej stał to zwiększy Ci się komfort jazdy. Póżniej weż się za kierownicę

W żadnym swoim enduro nie mam takiej wygodnej pozycji co w Trampku
Akcesoryjne obnizone podnóżki są z XRV 750 .Pasują do trampiszona .




Enduro-Fußrasten:
Als im Forum gebrauchte, aber neuwertige Bosley-Fußrasten angeboten wurden, habe ich nicht lange überlegt, sondern sofort reagiert.
Die Fußrasten sind deutlich breiter und 30 mm tiefer als die originalen. V.a. die tiefere Position für einen noch entspannteren Kniewinkel war der Grund, sie zu montieren.
http://crf1000l-at.blogspot.com/p/zu...hutzbugel.html

Made in Touratech lub https://www.facebook.com/Bosleys-Pegs-1329344163774808/






__________________
<font color=#ffff00><b>.<font color=#000000>Tylko dwie rzeczy są nieskończone</font></b><font color=#000000>: <b>Wszechświat oraz ludzka głupota</b>, <b>choć nie jestem pewien co do tej pierwszej</b>. </font><b><font color=#000000>...  ( A.E)</font></b></font>

Ostatnio edytowane przez Franz : 01.03.2019 o 16:20
Franz jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 01.03.2019, 17:53   #4
Kostas


Zarejestrowany: Nov 2018
Miasto: Doruchów
Posty: 59
Motocykl: Była CRF1000L, jest KTM 1290 SAS
Kostas jest na dystyngowanej drodze
Online: 5 dni 14 godz 28 min 43 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał chemik Zobacz post
Reisery, które poleciłem podnoszą o ok 50mm.
Oj, to chyba zbyt dużo. Ja myślałem o 3cm max. Dzisiaj pomyślałem że dorobię z tworzywa na testy takie dystanse i sprawdzę na sucho.

Cytat:
Napisał Franz Zobacz post
Zamontuj obniżone stopki. Oprócz tego że będziesz niżej stał to zwiększy Ci się komfort jazdy.
To faktycznie jest ciekawe, ale nie znalazłem do afryki z 2018 takich podnóżek.
Poza tym czytając blog gościa, do którego dałeś link, pojawiają się inne problemy związane z przesunięciem podnóżka do tyłu : sięganie do dżwigni.
JA mam stopę o rozmiarze 42, więc wstępnie upatruję tu problem.
Ale przyznam, że logicznie patrząc, wolałbym obniżyć podnóżki, niż podnosić kierownicę... środek ciężkości, jazda na siedząco. Tylko gdzie takie coś kupić i ciekawe jak z głębokimi winklami...
Kostas jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 01.03.2019, 18:05   #5
Franz
Stary (P)iernik
 
Franz's Avatar


Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Świeradów Zdrój
Posty: 3,758
Motocykl: XR400 , XR650L XL600V
Franz jest na dystyngowanej drodze
Online: 4 miesiące 2 tygodni 6 dni 9 godz 39 min 10 s
Domyślnie

Przecież wskazałem ci gdzie kupić
Touratech i strona na facebooku
lub używka w necie . U mnie w Trampku problemów ze stopkami brak. Żeby przytrzeć podnóżkami musiałbyć się bardzo głeboko złożyc. Szybciej opony stracą
przyczepność niż zawadzisz o asfalt

swoje kupiłem na ebay
nowe
http://motobau.de/product_info.php?i...rica-twin.html

Specyfikacja - pasują do Honda XRV650 (87-90), XRV750 (89-03), XL600V (87-99) und CRF1000L (15-)

jest w ciul tematów w necie o obnizonych podnóżkach do CRF 1000

albo ci się nie chce albo słabo szukasz
https://trueadventure.de/forum/viewt...t=691&start=30
jeden z niemców kupił w czechach

szukając na niemieckich stronach wpisz w google
- tiefer fussrasten CRF 1000


No , ale niektórzy jezdzą ostro
__________________
<font color=#ffff00><b>.<font color=#000000>Tylko dwie rzeczy są nieskończone</font></b><font color=#000000>: <b>Wszechświat oraz ludzka głupota</b>, <b>choć nie jestem pewien co do tej pierwszej</b>. </font><b><font color=#000000>...  ( A.E)</font></b></font>

Ostatnio edytowane przez Franz : 01.03.2019 o 18:53
Franz jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 01.03.2019, 19:40   #6
Novy
Moderator
 
Novy's Avatar


Zarejestrowany: Dec 2008
Miasto: Niemcownia
Posty: 3,382
Motocykl: CRF 1000D/DCT
Przebieg: 48k+
Novy jest na dystyngowanej drodze
Online: 4 miesiące 4 tygodni 1 dzień 4 godz 21 min 33 s
Domyślnie

Mam podnóżki Touratech'a - zwykłe, nie są obniżane. W zakręcie przecieram z powodzeniem z obu stron.
__________________
Wreszcie mam swój kawałek szczęścia w całym tym gównie dookoła
Novy jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz

Narzędzia wątku
Wygląd

Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum

Podobne wątki
Wątek Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni Post / Autor
obniżone podnóżki dla kierownika PiotrVN Wszystko dla Afryki 16 15.07.2023 23:23


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 19:46.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.