![]() |
|
Rama, zawieszenia, napęd Montaż i demontaż łańcucha, zębatek, zawieszenia przedniego i tylniego, centralki i bocznej podstawki, wahacza z ułożyskowaniem. Numery ram, kierownice, rodzaje łancuchów, podnóżki, półki. |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
|
![]() |
#1 |
![]() Zarejestrowany: Nov 2018
Miasto: Doruchów
Posty: 59
Motocykl: Była CRF1000L, jest KTM 1290 SAS
![]() Online: 5 dni 14 godz 28 min 43 s
|
![]()
Balans ciałem nie jest mi obcy, bo dużo naparzam na rowerze MTB, zasady z rowera spokojnie można przenosić na moto. Ale pomimo że balansuje ciałem, efekt jest taki że przyspieszam ciągnę kierownicę, zwalniam opieram się na kierownicy, ale w taki nienaturalny sposób, że bolą całe ramiona.
Tak jak Sneer napisał.... nie stoję pewnie na podnóżkach bo przez to że jestem pochylony żeby trzymać kierownicę ciało mi leci do przodu. Jak bardziej się prostuję (oczywiście dłonie ponad kierownicą) to mam równowagę i jest wygodnie. Gdzieś w necie trafiłem na zdjęcie poniżej, własnie w takiej pozycji jest dla mnie optymalnie, stąd pomysł na podniesienie kierownicy. Drugi temat to zmiana biegów na stojąco. No nie potrafię tego płynnie robić. Ustawię dźwignię biegów wygodnie w pozycji stojącej, to na siedząco ciężko mi zrzucić bieg. Ustawię wygodnie w siedzącej to nie mogę wcisnąć stopy pod dźwignię. Buty SIDI Adventure z wysokim (grubym) czubkiem, co uznałem po tych doświadczeniach za ich wadę. A może trzeba czasu, jak ze wszystkim. Problem w tym że wszystko to odbiera mi przyjemność z jazdy ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
![]() Zarejestrowany: Nov 2010
Miasto: Wrocław
Posty: 1,419
Motocykl: Husqvarna 701 Enduro
![]() Online: 1 miesiąc 4 tygodni 15 godz 23 min 25 s
|
![]() Cytat:
![]() Myślę, że problem polega na tym, jaką masz pozycję na siedząco. Generalnie ludzie ustawianą swoją pozycję dźwigni i buta na dwa sposoby (w przypadku jazdy na siedząco): 1. Dźwignia jest cały czas nad butem aby było łatwo wrzucać biegi w górę. 2. Dźwignia jest cały czas pod butem aby było łatwo biegi zbijać. Jeśli zaliczasz się do grupy 1 to rzeczywiście na stojąco możesz mieć problemy ze zmiana biegów, gdyż jak wstajesz z siadu to palce idą w górę. A jeśli zaliczasz się do grupy 2 to już tylko kwestia wprawy. Co najwyżej możesz sprawdzić czy dźwigni nie masz jednak za nisko ustawionej - spróbuj przestawić o "jeden ząbek" do góry i sprawdź, czy na siedząco nie opiera się o podeszwę buta, a potem czy na stojąco się poprawiło. Co do kierownicy to podwyższenie powinno pomóc. Polecam raisery firmy ROX (i ich chińskie klony) - wtedy możesz kierownicę podnieść i przesunąć do siebie lub od siebie. Przy takim zakresie regulacji na pewno znajdziesz wygodną i skuteczną pozycję. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
Narzędzia wątku | |
Wygląd | |
|
|
![]() |
||||
Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor |
obniżone podnóżki dla kierownika | PiotrVN | Wszystko dla Afryki | 16 | 15.07.2023 23:23 |