![]() |
#11 |
Administrator
![]() |
![]()
W/g treści artykułu każdy olej jest zły i to niezależnie jakiego producenta czy jakiej klasy/jakości.
Każdy z nich niszczy silnik zamiast go chronić bo i trudno nazwać ochroną jeśli producenci żonglują składnikami i powodują negatywne skutki uboczne. Zastosowanie jednych składników zmniejszy tarcie ale tym samym brak innych zgalaretuje olej i zapcha filtr. W żadnym oleju nie ma tylko tych dobrych ponieważ wzajemnie się wykluczają w każdym jest coś złego i jedynie mamy wpływ decydując się na olej wybierając mniejsze zło. Tak naprawdę nawet na to mnie mamy wpływu ponieważ żaden producent nie udostępnia nam pełnej specyfikacji składu oleju a tylko ogólne np 5W30 , SJ czy półsyntetyk i koniec. Cała reszta składu jest niedostępna dla zwykłego odbiorcy nawet jeśli poczyta o lepkości w 100*C czy o temp płynięcia w niskiej temp. Czyli pozostaje wybór właściwie w ciemno , albo trafimy na olej o małym tarciu ale podatny na zaszlamienie inny będzie odporny na zerwanie filmu ale się zgalaretuje i zapcha filtr...... i wiele innych połączeń. Powodem tego jest chora pogoń producentów olejów za równie chorymi producentami silników , dziwaczne rozwiązania powodujące dziwne potrzeby na produkt. To błędne koło jest napędem kasy dla jednych i drugich a użytkownik ma tylko tę kasę im płacić czy to w sklepie czy serwisie. Jak doliczymy do tego reklamę i olbrzymią narastającą łatwość sterowania umysłami ludzi którzy mają coraz mniejsze pojęcie o czymkolwiek to mamy gotowy przepis na zrobienie majątku. Takie czynności jak np celowe zmniejszanie kanałów olejowych które blokują przepływ oleju zmniejszając wydajność pompy i ciśnienie na magistrali to już zwyczajny standard , rozpisywanie się w temacie nie ma sensu bo każdy o tym wie a jak nie wie to trudno. Skutki zastosowania zbyt gęstego oleju w takim silniku do przewidzenia. Z tego wszystkiego wynika że każdy olej jest zły ponieważ coś niszczy my jedynie możemy w pewnym stopniu wybrać czy ma nam np zniszczyć miejsca tarcia czy zostawić szlam w silniku i unieruchomić napinacz łańcucha rozrządu. Wybór wątpliwy ponieważ nie opcji dobry-zły a jedynie różne formy złego ...... a światełkiem w tunelu jest trafić na ten najmniej zły choć w tym bełkocie reklamowym mało komu będzie się chciało szukać , pójdzie i weźmie z półki coś co ma napis jak w instrukcji cośtam W cośtam albo posłucha serwisanta .
__________________
AT03 |
![]() |
![]() |
Narzędzia wątku | |
Wygląd | |
|
|
![]() |
||||
Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor |
Olej | marekw | Regularne czynności serwisowe | 25 | 22.03.2016 14:51 |
Olej do lag | kraft90 | Rama, zawieszenia, napęd | 4 | 01.07.2015 08:19 |
Jaki olej do XTZ 750 '90 | LuckyOne | Regularne czynności serwisowe | 1 | 15.03.2015 09:57 |
olej w prądnicy((( | vinc18 | Układ elektryczny i zapłonowy | 12 | 17.02.2014 13:44 |