![]() |
|
Rama, zawieszenia, napęd Montaż i demontaż łańcucha, zębatek, zawieszenia przedniego i tylniego, centralki i bocznej podstawki, wahacza z ułożyskowaniem. Numery ram, kierownice, rodzaje łancuchów, podnóżki, półki. |
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
![]() |
#11 | |
![]() Zarejestrowany: Jan 2014
Miasto: Rz-ów
Posty: 648
Motocykl: RD07
![]() Online: 3 tygodni 2 dni 14 godz 42 min 51 s
|
![]()
Hmm...nie chcę niczego zamiatać. Ani mówić, że się nie da, bo nawet na księżycu da się wylądować.
Chcę tylko zwrócić uwagę, że nie jest to aż takie proste, jak jest to w tym topicu zaczyna być kreślone. Nawet pomimo tego, że te "emulatory", są dużo prostsze od kartridżów z prawdziwego zdarzenia (rys. poniżej który był postowany wcześniej), to wciąż jest to trochę cięższy temat niż: "ja Ci wyślę, ty pomierzysz, on wytoczy". ![]() Owszem, można to gryźć na miliony części w stylu: -"przecie to nie będzie pracowało w warunkach sportowych" -"i tak będzie lepiej niż sam damping rod" -"jak się zrobi, to wrzucę w lagę i napiszę w tym topicu jak się zawias zachowuje po przejechaniu moją RD07, 10 kilometrów i jednego proga hamującego i wtedy będziemy mieć definitywną odpowiedź czy warto wydawać 300 zetów na oryginał, czy lepiej forumowy zamiennik za kratę browara" Żeby nie było, jeszcze raz powiem: da się...tylko z głową. Zawiasy olejowe to poza toczeniem i suwmiarkowaniem, głownie mechanika płynów...a ta jest mocno pokurwiona i generalnie nie prosta. Równania Naviera-Stokesa wciąż są nierozwiązanym problemem milenijnym, za który płacą milion baksów, więc proszę mi podchodzić z szacunkiem do przepływów. Szczególnie, jeżeli chcemy mieć wpływ na jego charakter. ---- Cytat:
Lepkość kinematyczną oznacza się skrótem: natomiast cst to setna część jednostki tej własności w układzie jednostek CGS. "cst" to centy-stokes, jak centy-metr. 1 stokes, to w układzie SI=1 cm^2/s. tak więc 1 cst = 1 mm^2/s. I tak, parametr ten jest cholernie ważny przy doborze oleju do czegokolwiek, ale są też inne. Równie ważne. I tak, faktycznie z uwagi na dość spore luzy w specyfikacje SAE 300J, olej 5W jednej firmy, może mieć taką samą lepkość kinematyczną jak olej 7.5W innej firmy. Tutaj ciekawa tabela, która fajnie agreguje te dane właśnie w ujęciu olejów do amortyzatorów: https://transmoto.com.au/comparative-oil-weights-table/ Warto pamiętać, że ma już 7 lat trzeba sprawdzić dwa razy jeszcze ze stroną producenta, jakby się chciało mieszać oleje dwóch różnych firm.
__________________
Marcin vel "Gruby" aka "Maurosso" Ostatnio edytowane przez Maurosso : 31.08.2017 o 03:16 |
|
![]() |
![]() |
Narzędzia wątku | |
Wygląd | |
|
|
![]() |
||||
Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor |
Emulator Race Tech do zawieszenia sonda - kto zainteresowany. | szparag | Rama, zawieszenia, napęd | 60 | 17.01.2015 20:25 |
Osłona lampy Trail Tech 8" Race Light | banditos | Owiewki, osłony, szyby, kanapy, zegary i linki | 8 | 12.11.2014 22:02 |
Africa Race | Stachu | Imprezy forum AT i zloty ogólne | 0 | 15.11.2009 18:42 |