Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Warsztat XRV 650 / XRV 750 > Rama, zawieszenia, napęd

Rama, zawieszenia, napęd Montaż i demontaż łańcucha, zębatek, zawieszenia przedniego i tylniego, centralki i bocznej podstawki, wahacza z ułożyskowaniem. Numery ram, kierownice, rodzaje łancuchów, podnóżki, półki.

 
 
Narzędzia wątku Wygląd
Prev Poprzedni post   Następny post Next
Stary 31.08.2017, 02:56   #11
Maurosso
 
Maurosso's Avatar


Zarejestrowany: Jan 2014
Miasto: Rz-ów
Posty: 648
Motocykl: RD07
Maurosso jest na dystyngowanej drodze
Online: 3 tygodni 2 dni 14 godz 42 min 51 s
Domyślnie

Hmm...nie chcę niczego zamiatać. Ani mówić, że się nie da, bo nawet na księżycu da się wylądować.

Chcę tylko zwrócić uwagę, że nie jest to aż takie proste, jak jest to w tym topicu zaczyna być kreślone.

Nawet pomimo tego, że te "emulatory", są dużo prostsze od kartridżów z prawdziwego zdarzenia (rys. poniżej który był postowany wcześniej), to wciąż jest to trochę cięższy temat niż: "ja Ci wyślę, ty pomierzysz, on wytoczy".



Owszem, można to gryźć na miliony części w stylu:
-"przecie to nie będzie pracowało w warunkach sportowych"
-"i tak będzie lepiej niż sam damping rod"
-"jak się zrobi, to wrzucę w lagę i napiszę w tym topicu jak się zawias zachowuje po przejechaniu moją RD07, 10 kilometrów i jednego proga hamującego i wtedy będziemy mieć definitywną odpowiedź czy warto wydawać 300 zetów na oryginał, czy lepiej forumowy zamiennik za kratę browara"

Żeby nie było, jeszcze raz powiem: da się...tylko z głową. Zawiasy olejowe to poza toczeniem i suwmiarkowaniem, głownie mechanika płynów...a ta jest mocno pokurwiona i generalnie nie prosta. Równania Naviera-Stokesa wciąż są nierozwiązanym problemem milenijnym, za który płacą milion baksów, więc proszę mi podchodzić z szacunkiem do przepływów. Szczególnie, jeżeli chcemy mieć wpływ na jego charakter.

----
Cytat:
co do olejów to jest jeszcze coś takiego jak lepkość kinematyczna określana skrótem cst i to jest najważniejsze...

po polsku .. 2 oleje 5w i 7,5w bedą mieć ten parametr taki sam więc de facto są to te same oleje w określonej temperaturze
I coby sprostować i nie robić sobie na wzajem mętliku w głowie:
Lepkość kinematyczną oznacza się skrótem:
natomiast cst to setna część jednostki tej własności w układzie jednostek CGS. "cst" to centy-stokes, jak centy-metr.

1 stokes, to w układzie SI=1 cm^2/s.
tak więc 1 cst = 1 mm^2/s.

I tak, parametr ten jest cholernie ważny przy doborze oleju do czegokolwiek, ale są też inne. Równie ważne.

I tak, faktycznie z uwagi na dość spore luzy w specyfikacje SAE 300J, olej 5W jednej firmy, może mieć taką samą lepkość kinematyczną jak olej 7.5W innej firmy. Tutaj ciekawa tabela, która fajnie agreguje te dane właśnie w ujęciu olejów do amortyzatorów: https://transmoto.com.au/comparative-oil-weights-table/
Warto pamiętać, że ma już 7 lat trzeba sprawdzić dwa razy jeszcze ze stroną producenta, jakby się chciało mieszać oleje dwóch różnych firm.
__________________
Marcin vel "Gruby" aka "Maurosso"

Ostatnio edytowane przez Maurosso : 31.08.2017 o 03:16
Maurosso jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
 

Narzędzia wątku
Wygląd

Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum

Podobne wątki
Wątek Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni Post / Autor
Emulator Race Tech do zawieszenia sonda - kto zainteresowany. szparag Rama, zawieszenia, napęd 60 17.01.2015 20:25
Osłona lampy Trail Tech 8" Race Light banditos Owiewki, osłony, szyby, kanapy, zegary i linki 8 12.11.2014 22:02
Africa Race Stachu Imprezy forum AT i zloty ogólne 0 15.11.2009 18:42


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 18:58.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.