Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Główny dział > Wszystko dla Afryki

Wszystko dla Afryki Wszystkie nieoryginalne rozwiązania, które można zapakować do Twojego motocykla. Gmole, stelaże, kufry, sakwy, bagażniki, uchwyty, kanapy, modyfikacje zawieszeń, kierownic, gniazdka, GPSy, dynojety, bagstery i inne scottoilery...

Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 17.11.2008, 14:38   #1
Franz
Stary (P)iernik
 
Franz's Avatar


Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Świeradów Zdrój
Posty: 3,758
Motocykl: XR400 , XR650L XL600V
Franz jest na dystyngowanej drodze
Online: 4 miesiące 2 tygodni 6 dni 9 godz 39 min 10 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał podos Zobacz post
no ale czy my mamy aku żelowe w Afrykach? Bo bezobslugowy to chyba nie znaczy żelowy, no nie?

a moto-akcesoria.pl to nie jest polski Louis?

"Żelowy" to też "kwasowy" działa tak samo, tylko elektrolit jest związany do postaci żelu i odpowiednia konstrukcja powoduje, że jest praktycznie bezobsługowy i nie ma problemów z wyciekającym elektrolitem.

Jeszcze trochę wiadomosci o aku

Żelowemu bardziej szkodzi nadmierne ładowanie, bo traci elektrolit nieodwracalnie.
Żel nie paruje, ale zawarta w nim woda rozkłada się na wodór i tlen, które uciekają z akumulatora
Do zwykłego zawsze można dolać wody destylowanej, a do żelowego nie ma jak. Dlatego napięcie ładowania musi być niższe - nie wolno przez dłuższy czas przekraczać 13.8V, a na zwykłym spokojnie może być 14.4V
__________________
<font color=#ffff00><b>.<font color=#000000>Tylko dwie rzeczy są nieskończone</font></b><font color=#000000>: <b>Wszechświat oraz ludzka głupota</b>, <b>choć nie jestem pewien co do tej pierwszej</b>. </font><b><font color=#000000>...  ( A.E)</font></b></font>

Ostatnio edytowane przez Franz : 17.11.2008 o 14:45
Franz jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 17.11.2008, 15:46   #2
hubert
Jaki świeży jaki świeży ??
 
hubert's Avatar


Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Warszawa
Posty: 2,729
Motocykl: nie mam AT jeszcze
hubert jest na dystyngowanej drodze
Online: 3 tygodni 11 godz 52 min 29 s
Domyślnie

Miałem kiedyś taką ładowarkę automatyczną. Kupiłem ją w Larssonie. Gdy przyszła wyciągnąłem aku, podłączyłem i zostawiłem na całą zimę. Jakie było moje zdziwienie gdy wiosną okazało się że akumulator się przebiegunował (odkryłem to dopiero po spaleniu kilku bezpieczników w Afri). Przyczyna była prozaiczna. Ładowarka miała na kablu złączkę, która była odwrotnie podłączona - wciśnięta na hama - w takiej postaci dostałem ją z Larssona. Oczywiście Larsson nie chciał słyszeć o zwrocie kasy z ładowarkę i akumulator, zaproponowali mi jedynie zniżkę na nowe aku.
__________________
Hubert

hubert jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 17.11.2008, 16:04   #3
Franz
Stary (P)iernik
 
Franz's Avatar


Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Świeradów Zdrój
Posty: 3,758
Motocykl: XR400 , XR650L XL600V
Franz jest na dystyngowanej drodze
Online: 4 miesiące 2 tygodni 6 dni 9 godz 39 min 10 s
Domyślnie

Tanie mięso psy jedzą. Ta o której piszę ma :

* Wszystkie nasze ładowarki wyposażone są w wielokrotny system zabezpieczeń, oraz w pełną automatykę procesu ładowania, co sprawia swobodny i bezpieczny komfort ich użytkowania.

Charakterystyczne właściwości ładowarki
Wszystkie ładowarki z tej serii, ze względu na częste błędy popełniane przez użytkowników wyposażone są w szereg układów zabezpieczających, chroniących je przed nieodpowiednim użytkowaniem oraz wyposażone są w pełną automatykę procesu ładowania:
Posiadają zatem:
  • Zabezpieczenie przed wykorzystaniem ładowarki do innych celów niż ładowanie akumulatora. Ładowarka nie daje napięcia na wyjściu, dopóki nie będzie do niej podłączony akumulator.
  • Zabezpieczenie przed odwrotnym podłączeniem zacisków akumulatora. Ładowarka nie załączy się, jeśli podłączenie biegunów będzie niezgodne.
  • Zabezpieczenie przed próbą ładowania akumulatora uszkodzonego (akumulatora, którego napięcie spadło poniżej wartości krytycznej i dokonał się proces nieodwracalnych zmian w jego strukturze chemicznej ) Ładowarka nie załączy się, jeśli napięcie akumulatora 12 V, będzie poniżej 8,0 V i odpowiednio dla akumulatora 6 V poniżej 4,0 V (dotyczy ładowarek w obudowie wolnostojącej)
  • Zabezpieczenie przed próbą ładowania akumulatora, który posiada zwarte cele.
  • Zabezpieczenie przed zbyt dużym prądem ładowania, mogącym uszkodzić zarówno ładowarkę jak i ładowany akumulator
  • Zabezpieczenie przed zwarciem zacisków wyjściowych ładowarki.
  • Automatykę procesu ładowania: ładowarka po naładowaniu akumulatora, automatycznie się wyłączy, a fakt ukończenia procesu ładowania, wskazuje paląca się w kolorze zielonym dioda LED.
__________________
<font color=#ffff00><b>.<font color=#000000>Tylko dwie rzeczy są nieskończone</font></b><font color=#000000>: <b>Wszechświat oraz ludzka głupota</b>, <b>choć nie jestem pewien co do tej pierwszej</b>. </font><b><font color=#000000>...  ( A.E)</font></b></font>

Ostatnio edytowane przez Franz : 17.11.2008 o 16:07
Franz jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz

Narzędzia wątku
Wygląd

Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum

Podobne wątki
Wątek Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni Post / Autor
pytanie o gmole.... hans Wszystko dla Afryki 39 07.06.2010 16:43


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 08:50.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.