![]() |
|
Inne - dyskusja ogólna Dział poświęcony motocyklom nieskategoryzowanym. |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
|
![]() |
#1 |
![]() Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Warszawa/Natolin
Posty: 1,518
Motocykl: nie mam już AT
Przebieg: 99999
![]() Online: 1 miesiąc 5 dni 20 godz 53 min 17 s
|
![]()
W 2T podczas remontu wymieniasz tylko tłok (koszt ok 450-480), co 2 tłoki wymienisz korbę (profilaktycznie bo niektórzy wymieniają dopiero jak stuka), podczas wymiany korby wymieniasz łożyska i uszczelniacze.
Koszt korby to ok 350-450 zł , ostatnio staniały całe wały i można kupić już za ok 600-650 zł ( na pewno warto wymienić co 2-3 wymianę, tym bardziej że doliczając koszta przekładki samej korby i wyważenia wału koszta robią się podobne jak za cały wał). Tłoki wymienia się w 125-kach co ok 40 m/h, w 250-kach wytrzymują 2 razy dłużej, ogólnie ćwiartki są bardziej wytrzymałe, te limity są dla takich co wyciskają ze sprzętów ostatnie soki, podczas amatorskiej jazdy można pojeździć jeszcze dłużej. Aby wycisnąć soki z 250ki trzeba już być kozakiem, co do cylindrów w 2T to ważne aby cylinder był na nikasilu, tuleje stalowe które często są wstawiane w Polsce słabo się do tego nadają (lubią się przytrzeć). Jeżeli nic się nie urwie i nie zniszczy nikasilu to nic się z nim nie robi, jest kilka selekcji tłoków (zazwyczaj A,B,C,D) , każda selekcja ma swój wymiar. Podczas wymiany tłoka mierzysz zużycie cylindra i dobierasz odpowiednią selekcję tłoka, nikasil wyciera się na tyle wolno, że zazwyczaj na jednej selekcji można wyjeździć jakieś 4 tłoki, przed przejściem na kolejna selekcje trzeba się upewnić że tłok będzie miał minimum 4 setki luzu. Podczas zakupu warto zapytać sprzedającego której selekcji jest tłok i czy cylinder jest na nikasilu. Naprawa nikasilu to już koszta , w Polsce oferowane są nikasile za ok 600zł ale ponoć to badziew (kilku próbowało i długo nie pojeździli), o Czeskim niektórzy mówią dobrze ale ogólnie zdania są podzielone, najlepszy ponoć kładą w Anglii i Hiszpanii , położenie z wysyłką to koszt ok 1200zł. Ja osobiście gdybym miał kłaść to bym się zastanowił bo za ok 1600zł można ściągnąć nowy fabryczny cylinder z USA do 250ki i wtedy jest pewność jakości, do 125tek są tańsze ok 1400zł. W Polsce cylindry są w kosmicznych cenach. Olej w fullach 2T wymienia się co ok 8-10m/h ale wchodzi go do skrzyni ok 850ml więc koszta nie są wielkie, filtra żadnego nie ma, filtr powietrza za to jest zazwyczaj gąbkowy więc tylko pierzesz i nasączasz (tu jak najczęściej, nawet co wyjazd). Teraz charakterystyka, na 4T jeździsz i wiesz jak jest, ciągnie jednostajnie i równo od samego dołu, w 2T musisz sprzęta kręcić wysoko (jak piłę motorową) inaczej nie chce jechać, za to jak już się wkręci na obroty przy których otwiera się zawór wydechowy to jest takie jeb...cie że łapy urywa. Trzeba się do tego przyzwyczaić i nauczyć utrzymywać silnik na obrotach w których zawór zaczyna pracować. Gaz działa tu zerojedynkowo , albo masz zamknięty albo pełna pała, jazda na równym jednostajnym gazie jest nieprzyjemna (przynajmniej w fullach). Moje zdanie jest takie jak motormaniak-a , skoro masz moto do jazdy po czarnym i dłuższych wypadów to idź bardziej w coś dzikiego. Ceny które podałem są na podstawie mojej CR250R
__________________
BMW R1150R Jawa 250 353 `58r Ostatnio edytowane przez KML : 09.01.2012 o 20:31 |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
![]() |
![]()
Witam
Co wy tak z tym kosztownym serwisem czteropaków. W 2000 kupiłem nowego 520. W 2008 sprzedałem z przebiegiem ok. 50 tyś. Po 11 tyś (jakieś 250 mth) wymieniono pierścienie i łańcuch rozrządu, po ok 28 tkm (ok 700 mth) tyś tłok. Do końca wał i sprzęgło nie robione. Kto mi powie, że zweitakt wyjdzie taniej. Tuz przed piędziestką to już ze mnie miękka faja, ale w 2003 byłem na Enduromani 4ty, w 2004 pierwszy (piszę "byłem" bo zawsze za nawigatora robię). Teraz mam DRZ, też kupioną jako nowa. Ma jakieś 16-17 tyś offu w kołach (te rowerowe liczniki). Wymieniłem stator bo miał zwarcie. Na to nie ma wpływu ilość suwów pracy silnika. Poza tym w obydwu zwykłe rzeczy które teren zjada migiem. Nie twierdzę że miałem/mam motki wycackane. Myję, jak mam coś zrobić, więc bardzo rzadko. Z resursami, zdarza się przeginam (jak jaki dłuższy wyjazd się trafi), ale robię te przeglądy i wymianę oleju/filtrów itp itd Wydaje mi się ponadto, że 2T jest dobry dla debiutantów wyłącznie w łatwym terenie i to jak nie popada za dużo. I w konkretne zadupia wozić trzeba z sobą extra wachę. Ale to takie moje starcze dywagacje. Pozdr rr |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
![]() |
![]() Cytat:
![]()
__________________
Niepuszczone bąki wędrują do mózgu i tak rodzą się posrane pomysły. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
![]() |
![]()
Witam
Mam DRZ400EK7 ściągniętą zza wody (dzięki znanemu tu M). Ostatni hamerykański model. Silnik jak E, gaźnik jednak Mikumi (3x3, DJ(z SM) X3 ect, ect...), napinacz fabryczny. Przy okazji ostatniej wymianie oliwy (październik?) i kontroli luzów łańcuch był jeszcze OK. To co pisze BartekJ jest oczywiste. Pozdr rr |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
![]() Zarejestrowany: Sep 2010
Miasto: Podkarpacie
Posty: 401
Motocykl: raczej juz nie bede mial
![]() Online: 4 tygodni 7 godz 11 min 30 s
|
![]()
Babel a czemu myślisz że masz już łańcuszek do wymiany? Mierzyłeś czy dlatego że czasem go słychać. Jeżeli go po prostu słyszysz to ten typ tak ma. Na advrider.com i thumpertalk dużo osób na to narzeka. Lekarstwem jest MCCT. Ja mam na swojej 2400 mil przebiegu i też czasami go słyszę dlatego chcę przerobić na manualny. Co do wymian to piszą ludzie że na automatycznym napinaczu łańcuszki w DRZ szybko lecą. Nawet czytałem gdzieś o 5-7 tyś mil ale przeważająco przewija się jak dobrze pamiętam około 15tyś mil czyli jakieś 24tyś km
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
![]() |
![]() Cytat:
http://www.youtube.com/watch?v=iu9ah...layer_embedded Poza tym już nie za bardzo trafiają strzałki na kolach rozrządu- co też jest oznaką wyciągniętego łańcuszka. Tak podpytuje o łańcuszek - bo ja mam potłuczony licznik (kupiłem po slizgu) i nie wiem jaki mam przebieg - może po tym by ocenił ![]() Mój to 2007 rok - więc napinacz jest poprawiony - ale ponoć dali mocniejszą sprężynę - co nie wpłynęło korzystnie na wytrzymałość łańcuszka - ja czytałem o przebiegach rzędu 12 - 15 tys km . Poza tym moja to była SM a one bardziej dostają w dupę od użytkowników - zaobserwowane na ulicach Wa-wy ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
![]() |
![]()
A tak sobie myśle jak sie ma to wszystko do KTM 450EXC, znaczy porównanie WR450F i DRZ400E do KTM.
W sumie wszyskie są podobnie wysilone, dlaczego któryś miałby być bardziej obsługowy i droższy w utrzymaniu ? Dlaczego DRZ miałaby być lepsza na początek ? Ogladałem czesci na allegro to ceny podobne, do kata chyba największy wybór. Co jeszcze istnieje w klasie tych motocykli ? Jeśli to wogóle podobna klasa.
__________________
Pozdrawiam Michał |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
mistrzu
![]() Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Warszawa
Posty: 1,956
Motocykl: RD03
Przebieg: ?
Galeria: Zdjęcia
![]() Online: 2 miesiące 4 tygodni 1 dzień 6 godz 53 min 3 s
|
![]()
DRZ w wersji E wg mnie to ta sama klasa jeśli chodzi o moc. Ale sam motocykl to inna bajka . W porównaniu do wymienionych DZ jest miekki na ramie i zawiasach, po prostu mniej crosowy
__________________
Enduro i ADV |
![]() |
![]() |
![]() |
Narzędzia wątku | |
Wygląd | |
|
|
![]() |
||||
Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor |
Honda XR 400, 600, 650 - Porównanie | Olek | Inne - dyskusja ogólna | 46 | 09.04.2013 23:12 |
porównanie - plusy i minusy kasków ... | yarecky2000 | Kaski | 73 | 15.09.2009 22:06 |
małe porównanie chłodnic | pałeł | Układ chlodzenia | 3 | 10.08.2009 23:16 |
Afripedia - porównanie RD07 i RD07A | podos | Regularne czynności serwisowe | 24 | 01.07.2008 08:02 |