Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Warsztat XRV 650 / XRV 750 > Hamulce, kola, opony

Hamulce, kola, opony Montaż, demontaż i kontrola takich elementów jak: klamki, pompy hamulcowe, tarcze, klocki, zaciski, przewody hamulcowe w oplocie i bez, koła, felgi, szprychy, opony i łożyska.

 
 
Narzędzia wątku Wygląd
Prev Poprzedni post   Następny post Next
Stary 29.10.2010, 22:42   #11
matjas
 
matjas's Avatar

Zapłaciłem składkę :) Dział PiD

Zarejestrowany: May 2008
Miasto: Brzezia Łąka
Posty: 14,760
Motocykl: nie mam AT jeszcze
matjas will become famous soon enough
Online: 4 miesiące 2 tygodni 23 godz 34 min 28 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał rumpel_adv Zobacz post
od hamowania
hej

no dobrze. niech będzie: od hamowania również.

nie wiem tylko co zrobić z tym: jeśli przyjąć, że masz nalatane 5kkm na oponie /dla TKC80 po czarnym po tym przebiegu na 100 są wyje..ne zęby jak ta lala/ ile z tego przehamowałeś. 0,25%
bez przesady zatem Koledzy.
niestety jest tak jak napisałem, a im bardziej jest otwarta konstrukcja bieżnika opony /otwarta=kostka, zamknięta=slick/ tym bardziej zauważalne jest zjawisko ząbkowania biorące się z oddziaływania asfaltu na tzw. krawędź spływu bieżnika, która podczas jazdy wolnobieżnej /taka jest natura toczenia się przedniego koła nieprawdaż?/ jest zawsze taka sama dla opony przedniej.
owszem, zjawisko hamowania jeszcze ten efekt pogłębia, ale jak napisałem powyżej - nie róbmy sobie jaj z pogrzebu -przy normalnej turystycznej eksploatacji, hamowanie ma w przebiegu niewielki udział.
Diverek poddał w wątpliwość fakt, że TYLNA opona jego Afryki nie ma ząbków. no nie ma. moja też nie ma. żadna nie ma.
tylne koło to koło 'niewolnobieżne', niech tak będzie mi wolno je nazwać. czyli jego napęd nie bierze się od asfaltu/podłoża. skąd się bierze - wiadomo -> zatem rozkład sił przy przyłożeniu tylnego ogumienia do asfaltu jest zgoła inny niż w kole przednim. jeśli nawet pojawiają się ząbki to są one niwelowane przez zgoła inną krawędź natarcia niż ma to miejsce w przedniej oponie.
na spokojnie polecam się nad problemem zastanowić i jeśli już pisać autorytatywnie, że ząbkowanie opony przedniej powodowane jest tylko i głównie przez 'hamowanie' lub 'jeżdżenie tylko z pełnym bakiem' to proszę w oparciu o konkrety.

pozdrawiam
matjas

p.s. oczywiście wszystko to co napisałem tyczy motocykla sprawnego technicznie.
__________________
'Przestań naprawiać kiedy zaczynasz psuć' - Ojciec matjasa

Ostatnio edytowane przez matjas : 29.10.2010 o 22:46
matjas jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
 

Narzędzia wątku
Wygląd

Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum

Podobne wątki
Wątek Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni Post / Autor
"Oranżada"dla przyszłego "zdrajcy". MOTOMYSZA Wszystko dla Afrykańczyka 7 29.10.2012 19:21


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 13:57.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.