![]() |
|
Układ elektryczny i zapłonowy Montaż, demontaż oraz kontrola elementów jak: alternator, akumulator, regulator napięcia, CDI, okablowanie, światła, bezpieczniki, przełączniki, światła stopu, czujnik nóżki bocznej, wiatraki, klaksony, tripmastery, kontrolki, rozruszniki i kierunkowskazy. |
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
![]() |
#10 |
![]() Zarejestrowany: May 2008
Miasto: Ostrołęka/B-stok
Posty: 59
Motocykl: RD03
![]() Online: 2 godz 12 min 2 s
|
![]()
Przeglądając ogólnikowo schemat od VFR: biało czarny przewód to dodatkowe wyjście zasilające - podaje to to m.in napięcie na moduł ABSu, przełączniki sterujące przekaźnikami rozrusznika lub świateł czy sensor prędkościomierza - czyli na urządzenia potrzebujące małych ilości prądu. Główne wyjście prądowe jest poprowadzone czerwonymi kablami - prowadzą one (poprzez bezpieczniki) bezpośrednio do akumulatora, wtrysków czy przekaźników przednich lamp. W AT wszystkie urządzonka biorą prąd z czerwonych kabli i taki dodatkowy, biało-czarny kabelek im nie potrzebny. Dlatego też przy montażu regulatora od np. od VFR trzeba taki kabel zaizolować - broń Boże zwierać go do masy, bo przy pracy silnika cały prąd idący tym kabelkiem będzie przez ramę wracał z powrotem do regulatora (no chyba, że ten ma wbudowane zabezpieczenia, ale nie liczył bym na to) i tam będzie zamieniany w dodatkowe ciepełko - a dalej chyba nie muszę tłumaczyć.
__________________
Jak mawiał Czereśniak - trzeba orać i siać! Więc Afryką oram glebę i sieję trzodę ogólną ![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor |
Regulator a moc motocykla | Nonek_ | Układ elektryczny i zapłonowy | 0 | 06.05.2012 20:48 |
Wygotowany regulator | Chomski | Układ elektryczny i zapłonowy | 1 | 22.07.2010 23:54 |