![]() |
|
Regularne czynności serwisowe Wymiany: płynu hamulcowego, chłodniczego, oleju silnikowego i w zawieszeniu, filtrów, opon, zębatek i łańcuchów, świec. Regulacje: zaworów, gaźników, łańcuchów, łożysk główki ramy, świateł. Kontrola: opon, linek, akumulatora, łożysk, przygotowanie do sezonu i do zimy, smarowanie elementów. |
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
![]() |
#40 | |
Administrator
![]() |
![]() Cytat:
Filtr łapie póki się nie zapcha a to się dzieje często dość szybko , potem olej sobie pływa luzem już obok filtra. Teraz pytanie który olej jest lepszy ten który jest czysty czyli nic nie wypłukał czy brudny czyli pozbierał na siebie co tam było. Inną kwestią jest poddatność na przypalenie , w tym wypadku odporniejszy olej nie będzie brunatniał szybko. Taka ciekawostka oglądałem silnik wewnątrz po przebiegu 400tyskm z wymianami co 10-12tyskm kolor miodowy , czyściutki. Drugi po 200tyskm z wymianami , jak fabryka kazała, co 30tyskm , wewnątrz masa osadów , rozrząd oblepiony , napinacz zatkany , łyżwa łańcucha pękła , trudno było nawet zeskrobać z wałków skamieniałe osady. Także nie tylko jakość oleju ale i przebiegi na nim są ważne a nawet ważniejsze niż lanie super oleju i długie wymiany.
__________________
AT03 |
|
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor |
Posiadacze RD03 - jaki olej silnikowy używacie ?? | Babel | Regularne czynności serwisowe | 55 | 09.07.2011 23:20 |
olej do olejarki | bukowski | Wszystko dla Afryki | 10 | 12.07.2010 23:59 |