Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Warsztat XRV 650 / XRV 750 > Hamulce, kola, opony

Hamulce, kola, opony Montaż, demontaż i kontrola takich elementów jak: klamki, pompy hamulcowe, tarcze, klocki, zaciski, przewody hamulcowe w oplocie i bez, koła, felgi, szprychy, opony i łożyska.

 
 
Narzędzia wątku Wygląd
Prev Poprzedni post   Następny post Next
Stary 14.06.2009, 12:11   #11
Pawel_z_Jasla
 
Pawel_z_Jasla's Avatar


Zarejestrowany: Mar 2008
Posty: 1,031
Motocykl: RD03
Pawel_z_Jasla jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 tygodni 4 dni 36 min 26 s
Domyślnie

Jeżeli piszemy już o typowo offowych oponach to Kenda Millville o które pisze pałeł jest faktycznie bardzo dobra i miękka. Wytrzymuje max 1500-2000 km. przy asfaltowych dojazdówkach w proporcji 30/70. Na tyle grzebie ekstra przy niskim ciśnieniu. Jako przednią gume testowałem niemal wszystkie dostępne Majtasy czyli od C-15 przez C-17 aż do nowości 2008 czyli C-19. Wszystkie dają rade ale wytrzymują niskie przebiegi, chyba najwięcej wytrzymała C-17. Majtas C-02 to opona na twardy teren więc żywotność ma sporą jak na gumę „C” jednak w błocie daje znać o sobie gęsty bieżnik i gruba kostka. Generalnie przy TA i AT nawet w wersji odchudzonej zanim stracimy przyczepność z uwagi na słaby dobór opony sama masa nie pozwoli nam na jazdę na krawędzi przyczepności. Dlatego po wielu próbach stwierdzam, że na tył C-02 jest oponą optymalną pod warunkiem, że nie będziemy Szkotami i wymienimy ją przed zużyciem 2/3 bieżnika zaś na przód jest dobre wszystko co kosztuje poniżej 150 zł. /wymiana średnio co 1500 km./. Moja ostatnia C-19 zeszła prawie do zera /opone-kostki wycina w kierunku jazdy na ostro czyli w postać prostokątnego trójkata/ po przejechaniu właśnie 1500 km. Jak czytam posty w temacie opon to mam czasem wrażenie, że wielu Afrykanerów myli pojęcia tzn. pytając o opone offowa tak na prawdę oczekują informacji o oponie uniwersalnej a takie rzeczy to „tylko w erze”. Panowie, niemal wszystkie opony o których pisał ostatnio pałeł w tym C-02 są oponami TERENOWYMI więc proponuje ograniczyć wyobraźnię i nie pytać czy na takiej oponie da się jeździć po mokrym asfalcie – pewnie, że się da, nawet na samej feldze można, tylko po co Każdy z nas zanim kupi opone musi wiedzieć gdzie będzie jej używał i czego od niej w związku z tym oczekuje – pełeł wie!! ale boję się, że kilku pytających po zakupie i założeniu polecanych gum powiesi go za jaja /skoro komuś ślizga się E-09 to mam nieodparte wrażenie, że Kenda Millville czy C-02 również niemile na czarnym go zaskoczy

Ps.
To co pisałem o przebiegach na poszczególnych oponach odnosi się do Afri, w każdym lżejszym moto przebieg należy przemnożyć razy fafnaście czyli powiedzmy razy dwa.
Pawel_z_Jasla jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
 


Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum

Podobne wątki
Wątek Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni Post / Autor
Klub morsów i innych popaprańców felkowski Imprezy forum AT i zloty ogólne 2 06.03.2010 17:30


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 23:46.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.