Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Warsztat XRV 650 / XRV 750 > Rama, zawieszenia, napęd

Rama, zawieszenia, napęd Montaż i demontaż łańcucha, zębatek, zawieszenia przedniego i tylniego, centralki i bocznej podstawki, wahacza z ułożyskowaniem. Numery ram, kierownice, rodzaje łancuchów, podnóżki, półki.

 
 
Narzędzia wątku Wygląd
Prev Poprzedni post   Następny post Next
Stary 24.09.2014, 10:32   #11
zimny
trampkarz emeryt
 
zimny's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Oct 2010
Miasto: Garwolin
Posty: 2,810
Motocykl: F800GS ADV
Przebieg: za mały
zimny jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 miesiące 2 tygodni 6 dni 1 godz 22 min 46 s
Domyślnie

Wczoraj poświęciłem tematowi kolejne garażo-godziny. Wnioski:

KIWACZKA:

- na kiwaczce trampkowej jest za nisko i za miękko (nie regulowałem amora, sprężyna podkręcona na 3/4). Jak ojciec siadł (80kg) to była bardzo niska a przy mocnym bujaniu dobijała zaciskiem hamulcowym (także z racji innego mocowania zacisku) o wydech....lipa.

- założyłem zatem kiwaczkę (sam ten trójkąt) z RD04 (identyczny jak w 03) i....jest OK. Wysoko, dużo wyżej niż na trampkowej kiwaczce i wyżej niż na standarddowym wahaczu trampka. Ale gleby sięgam więc OK Zmienił się też charakter progresji - wydaje się ze na plus, w zasadzie teraz to pracuje jak w oryginalnej AT RD03 bo amor Trampka i RD03 jest identycznej długości ponoć tylko skok ma nieco mniejszy. Co ciekawe teraz jest stosunkowo twardo i myślę że nieco będę mógł poluzowac sprężynę - co jest o tyle fajne że będzie większy zapas pod jazdę z załadunkiem.

WNIOSEK: nie chcąc kombinować z przedłużkami, kośćmi i zmianą amora zakładając do TA wahacz z RD03/04 TRZEBA założyć kiwaczkę z RD03/04. Można motać z RD07 kiwaczkę ale tu MarcinBB ma doświadczenie, ja postawiłem na standardowy układ dźwigni. Pisał mi o tym znajomy z rosyjskiego transalpclubu ale nie dowierzałem że na kiwaczce z TA będzie źle. Jednak miał rację.

TULEJKI KOŁA:

- o ile z tego co mówił Marcin BB lewa tulejka trampkowa przy kole z PD06 jest za krótka to przy kole z PD10 jest...za długa o 1-2mm. Tulejki od RD03 pasują idealnie po długości ale zewnętrzna średnic ajest minimalnie za mała i nie dochodzi idealnie do uszczelniacza, nie wiem czy tak powinno/może być.
- docelowo przytnę jedną z tulejek trampkowych,

- wynika z tego że koło od PD06 i PD10 różni się dystansami. Dystans który robi jarzmo od PD10 i RD03 także jest inny (od RD03 jest grubsze)

Z racji że mam nieco podwyższone i utwardzone przednie zawieszenie + zawory do pompowania geometria wydaje się OK, jednak sądzę że aby to wszystko miało ręce i nogi w 100% - najlepiej będzie założyć cały przód od Afryki który w większości już mam w garażu

Dziś może zakujemy z kumplem łańcuch i zmienimy przewód hamulcowy bo trampkowy jest dużo za długi.

Pozdr
zimny
zimny jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
 


Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum

Podobne wątki
Wątek Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni Post / Autor
kilka pytań o słowackim raju arturro2622 Przygotowania do wyjazdów 2 03.02.2013 16:12
Praga we dwoje pytan kilka Wojak Przygotowania do wyjazdów 21 25.04.2012 17:44
Kilka pytań - Maroko Pawel_z_Jasla Przygotowania do wyjazdów 9 24.12.2011 08:21
Klamoty wyprawowe - pytań kilka mojrzesh Wszystko dla Afryki 17 08.09.2011 13:19
Gaźniki RD 03 - kilka pytań Babel Uklad paliwowy i wydechowy 7 09.09.2010 04:25


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 05:42.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.