Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Warsztat XRV 650 / XRV 750 > Rama, zawieszenia, napęd

Rama, zawieszenia, napęd Montaż i demontaż łańcucha, zębatek, zawieszenia przedniego i tylniego, centralki i bocznej podstawki, wahacza z ułożyskowaniem. Numery ram, kierownice, rodzaje łancuchów, podnóżki, półki.

 
 
Narzędzia wątku Wygląd
Prev Poprzedni post   Następny post Next
Stary 26.09.2018, 09:23   #19
szynszyll
 
szynszyll's Avatar

Zapłaciłem składkę :) Dział PiD

Zarejestrowany: Jul 2008
Miasto: Popapracie!
Posty: 7,814
Motocykl: RD04
szynszyll jest na dystyngowanej drodze
Online: 5 miesiące 3 tygodni 1 dzień 16 godz 54 min 33 s
Domyślnie

no to teraz opisze to co mnie czeka i zadam kilka pytan.

urwala sie sruba m6x30 dokladnie na samym poczatku gwintu:

https://www.galerieallegro.pl/zdjeci...0425995/1#zdj3

https://www.galerieallegro.pl/zdjeci...0426008/1#zdj3

wiec w karterze jest go jeszcze okolo 20mm. sruba miala kontakt z plynem chlodniczym i wysoka temperatura + fabrycznie byla na kleju. dodatkowo otoczona byla tulejka ustalajaca ktora skorodowala. o taka 8x10:

https://www.kramp.com/shop-pl/pl/101...+pasowana+8x10

tulejke udalo sie usunac. po wielokrotnym grzaniu palnikiem i chlodzeniu sprayem nawiercilem centrycznie otwor 4mm i nabilem taki wykretak:

https://www.kammar24.pl/rennsteig-wy...3-p-46049.html

przy pierwszych probach odkrecenia widac jednak bylo, ze jest to absolutnie za slabe narzedzie i nie poradzi sobie z takim tematem - dlugosc gwintu w karteerze jest zbyt duza i siedzi za mocno.

zdecydowalem, zeby wstawic Heli Coil bo nie widze mozliwosci wykrecenia urwanego gwintu. w tym celu chce przygotowac plytke ustalajaca z tuleja tak aby wiertlo od heli coil szlo idealnie centrycznie. cos jak ta:

https://www.galerieallegro.pl/zdjeci...0425670/1#zdj3

przykrece to dwoma m6 do karteru w dobre gwinty a srodek otworu rurki ustalajacej umieszcze w osi otworu do wiercenia. dlugosc rurki ustalajacej pozwoli mi rowniez ustalic glebokosc otworu.

najdluzsze heli coil jakie znalazlem dla wymiaru m6 to 15mm dlugosci i takie planuje zastosowac. otwor, gwintownik, wprowadzic spiralke, skrecic. dokrecanie delikatne bo tylko 10Nm - srub mocujacych pompe jest 7 + sruba napinacza ja dociska.

i tu moje pytanie w sumie zasadnicze: czy cos w tym pomysle byscie poprawili? cos planuje zle? co mozna poprawic?
__________________
buziaki
szynszyll jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
 

Narzędzia wątku
Wygląd

Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum

Podobne wątki
Wątek Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni Post / Autor
Jaki dokładnie jest gwint na szprychach AT?? JarekAT Hamulce, kola, opony 1 04.09.2013 10:49
Gwint czujnika ciśnienia paku Silnik, sprzęgło, skrzynia 13 03.09.2009 15:26


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 09:23.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.