Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Wszystko co chciałbyś wiedzieć o motocyklach innych niż AT > Yamaha

Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary Wczoraj, 09:56   #31
matjas
 
matjas's Avatar

Zapłaciłem składkę :) Dział PiD

Zarejestrowany: May 2008
Miasto: Brzezia Łąka
Posty: 15,281
Motocykl: nie mam AT jeszcze
matjas will become famous soon enough
Online: 4 miesiące 2 tygodni 3 dni 21 godz 51 min 53 s
Domyślnie

to co napisalem o lampie i owiewce to domniemania ALE jeśli opuszczasz oryginalną owiewkę na tych szynach o 10cm to wchodzi już na górne soczewki. tak myślę.

wysoki błotnik to raczej taka zachcianka dla oka - spodziewam się, że przy prędkościach autostradowych może robić więcej złego niż dobrego. w GS błotnik wysoki jest mocowany do ramy pomocniczej a nie do widelca więc podmuchy wiatru nie przenoszą się na kierownicę.


co do oryginalnego błotnika to na pewno zostanie /nawet gdybym dołożył wysoki/ ORAZ dostanie krótki, miękki chlapacz na dole żeby syf nie sypał na silnik i kolektor mijając miskę - tak jak to ma miejsce teraz.
mam BDB doświadczenia z takimi chlapaczykami dorabianymi z baniek po oleju - to bardzo dobry materiał na takie zastosowanie. PE czarne, sztywne dość aby pełnić funkcję ale i odgiąć się przy zjeździe z czegoś wysokiego.

tył faktycznie wystaje bez sensu i jest naprawdę 'miękki' i moim zdaniem mega podatny na uszkodzenia. całość sprawia bardzo liche wrażenie więc dorobię z czasem jakieś 'tail tidy' jak to się mówi. tu znowu GS z tym mini błotnikiem na kole wygrywa.
__________________
'Przestań naprawiać kiedy zaczynasz psuć' - Ojciec matjasa
matjas jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary Wczoraj, 12:57   #32
Mech&Ścioła
 
Mech&Ścioła's Avatar


Zarejestrowany: Jan 2010
Miasto: Warszawa
Posty: 344
Mech&Ścioła jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 1 tydzień 5 dni 13 godz 19 min 53 s
Domyślnie

Matjas, a jak w Twej tenerce ze sprawnością rolki pod prawym kciukiem do przewijania menu i np. do zerowania licznika Trip1?

Ludzie na to narzekali swego czasu, ale może już poprawili?

Mam wrażenie, że działa mi to coraz gorzej, mimo że popsikam jakimś sprejem, to nie jest dobrze. Wnerwia mnie, żeby wyzerować licznik kręcę rolką, klikam, a to i tak przeskakuje nie na to, co ma być...
Mech&Ścioła jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary Wczoraj, 14:30   #33
matjas
 
matjas's Avatar

Zapłaciłem składkę :) Dział PiD

Zarejestrowany: May 2008
Miasto: Brzezia Łąka
Posty: 15,281
Motocykl: nie mam AT jeszcze
matjas will become famous soon enough
Online: 4 miesiące 2 tygodni 3 dni 21 godz 51 min 53 s
Domyślnie

tja... rolka. no nie jest to idealne rozwiązanie ale wciąż uważam że więcej z tym szumu niż to faktycznie jest warte.

to jest kwestia bardziej sprawności kciuka moim zdaniem niż rolki BO
kręcenie rolką to jest jedno ale naciskanie jej to jest największy problem i o tym trzeba pamiętać, że naciskać ją trzeba lekko na ukos do góry. jeśli chcemy ją naciskać prostopadle do kiery to zanim kliknie to się przekręci.

no mogłoby to być lepsze. z 3 strony ja nią wielokrotnie dziennie kręcę. bo temperatura, bo spalanie, bo dystans. naciskanie to z reguły jest kasowanie licznika przebiegu - na postoju na tankowaniu.
nie jest ona idealną rolką ale da się z nią żyć.

rozwiązanie z joystickiem w nowej t7 i tracerze 900 jest bardzo w porządku, eleganckie, pewne w działaniu i rozwiązuje ten bałagan np. jaki jest kierownicy CRF. to się Yamasze udało - więc MOŻNA i może i trzeba narzekać na rolkę ale Yama odrobiła lekcje i ZNACZNIE poprawiła obsługę menu/funkcji, nawet podczas jazdy. W GT+ przełączniki na kierze są nawet podświetlane. Honda od niepamiętnych czasów tkwi w tej wieloprzyciskowej chujni. Nie wiem... może jak się tym motocyklem jeździ to się człowiek przyzwyczaja z musu ale jest to kwaśny MUS.
w pierwszej godzinie na Tracerze miałem już wszystko rozkminione i nie musiałem się jakoś fest zastanawiać.

rolka... wpisuje mi się w prostotę tej wersji. jest wystarczająco OK dla mnie. jak całe to moto.
__________________
'Przestań naprawiać kiedy zaczynasz psuć' - Ojciec matjasa
matjas jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary Wczoraj, 22:14   #34
garbaty


Zarejestrowany: May 2010
Miasto: P-ń
Posty: 571
Motocykl: nie mam AT jeszcze
garbaty jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 tygodni 4 dni 14 godz 21 min 51 s
Domyślnie

Nic nie zasłania po opuszczeniu. A przy podniesieniu zostaje dziura między szybą a lampą, idealnie za tft, tę he tamtędy dmucha ale nie zawiera pod kask, raczej generuje szum, ale nie upierdliwy. Odnośnie tailtidy to sam się temat rozwiązał jeszcze przed pierwszym przeglądem. Odpadł gdzieś i tyle. Zostawiłem ori tylko skrócony. Kierunki przeniosłem żeby wysoki wydech go nie spalił. Funkcje rolki przeniosłem na lewą stronę kierownicy, tzn do skakania po menu używam przełączników od trybu rally, ta funkcja z racji toporności ustawiania dystansu i tak jest bezużyteczna.

Czy 2025 ma może pamięć wybranego trybu abs czy po każdym zdechnięciu moto trzeba znowu wyłączać ABS?
garbaty jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary Wczoraj, 23:13   #35
matjas
 
matjas's Avatar

Zapłaciłem składkę :) Dział PiD

Zarejestrowany: May 2008
Miasto: Brzezia Łąka
Posty: 15,281
Motocykl: nie mam AT jeszcze
matjas will become famous soon enough
Online: 4 miesiące 2 tygodni 3 dni 21 godz 51 min 53 s
Domyślnie

2025 ma już na stałe wyłączany abs. Ponoć.
Z rolką bdb pomysł. Te przełączniki po lewej są faktycznie mocno na nic dla większości.

Ta szyba na zdjęciu jest jak wysoko czy nisko? Bo to oryginał prawda?
__________________
'Przestań naprawiać kiedy zaczynasz psuć' - Ojciec matjasa
matjas jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary Dzisiaj, 10:42   #36
garbaty


Zarejestrowany: May 2010
Miasto: P-ń
Posty: 571
Motocykl: nie mam AT jeszcze
garbaty jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 tygodni 4 dni 14 godz 21 min 51 s
Domyślnie

Szyba max obniżona. Oryginał. Jakieś 4cm niżej niż na fabrycznych otworach.
garbaty jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary Dzisiaj, 10:45   #37
matjas
 
matjas's Avatar

Zapłaciłem składkę :) Dział PiD

Zarejestrowany: May 2008
Miasto: Brzezia Łąka
Posty: 15,281
Motocykl: nie mam AT jeszcze
matjas will become famous soon enough
Online: 4 miesiące 2 tygodni 3 dni 21 godz 51 min 53 s
Domyślnie

teraz kumam niedorzeczność tego co pisałem powyżej ale zasugerowałem się rozwiązaniem Suddena.
po weekendowej jeździe powróciłem do wysokiej GIVI plus niski deflektor. niestety nie ma opcji dla mnie innej.

kminię jeszcze plastiki jakoweś naokoło lag - w tej przestrzeni.
__________________
'Przestań naprawiać kiedy zaczynasz psuć' - Ojciec matjasa
matjas jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary Dzisiaj, 13:18   #38
chomik

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Mar 2008
Posty: 2,809
Motocykl: RD03 RD07a Tenere700 WR
Przebieg: 666
chomik jest na dystyngowanej drodze
Online: 4 tygodni 1 dzień 16 godz 40 min 52 s
Domyślnie

Ja mam te kości podwyższające i przy moich 198 mi tam wszystko pasuje, much nie ma, wiatru nie ma.
Załączone Grafiki
Typ pliku: jpg 20241022_174539.jpg (393.7 KB, 4 wyświetleń)
__________________
www.motopodroze.pl
chomik jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary Dzisiaj, 13:28   #39
matjas
 
matjas's Avatar

Zapłaciłem składkę :) Dział PiD

Zarejestrowany: May 2008
Miasto: Brzezia Łąka
Posty: 15,281
Motocykl: nie mam AT jeszcze
matjas will become famous soon enough
Online: 4 miesiące 2 tygodni 3 dni 21 godz 51 min 53 s
Domyślnie

much nie ma ale na lampie pszczoły Ci się zalęgną ino mig

Chomik - skoro Ty masz WR i już pojeździłeś trochę i z tobołami - zmieniałeś sprężynę z tyłu?
pisałem o tym już wcześniej - SAG na PUSTO to mam z 4cm na w pełni dokręconej legóracji. z bagażem to już nie ma czym kręcić.
Dostałem już proformę na Hyperpro do tyłu ale jeszcze się wtrzymuję z zakupem - niemniej moim zdaniem nie ma wyjścia specjalnie. Ty większy jesteś i cięższy /zakładam/ więc pewnie masz jakieś zdanie w tej kwestii.
__________________
'Przestań naprawiać kiedy zaczynasz psuć' - Ojciec matjasa
matjas jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary Dzisiaj, 15:12   #40
chomik

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Mar 2008
Posty: 2,809
Motocykl: RD03 RD07a Tenere700 WR
Przebieg: 666
chomik jest na dystyngowanej drodze
Online: 4 tygodni 1 dzień 16 godz 40 min 52 s
Domyślnie

Mam 105kg i gratów miałem około 40kg. Nie pamiętam na ile dokładnie ustawiłem ale dość miękko tak ustawiłem jak pasowało(na pewno fabrycznie było dla mnie za twardo i waliło za bardzo po kręgosłupie i rękach) w Afryce nie miałem problemu z dobijaniem.
__________________
www.motopodroze.pl
chomik jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz


Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 16:10.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.