Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Warsztat XRV 650 / XRV 750 > Układ elektryczny i zapłonowy

Układ elektryczny i zapłonowy Montaż, demontaż oraz kontrola elementów jak: alternator, akumulator, regulator napięcia, CDI, okablowanie, światła, bezpieczniki, przełączniki, światła stopu, czujnik nóżki bocznej, wiatraki, klaksony, tripmastery, kontrolki, rozruszniki i kierunkowskazy.

Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 02.02.2009, 22:32   #11
rambo
 
rambo's Avatar


Zarejestrowany: Mar 2005
Miasto: Wrocław
Posty: 7,439
Motocykl: Nie mam już Afryki
rambo jest na dystyngowanej drodze
Online: 4 miesiące 2 dni 2 godz 39 min 26 s
Domyślnie

Na szczęście wymiana co 48 000km
rambo jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 02.02.2009, 23:39   #12
daniel_87
 
daniel_87's Avatar


Zarejestrowany: May 2008
Miasto: łódź
Posty: 409
Motocykl: R 1100 GS
daniel_87 jest na dystyngowanej drodze
Online: 4 dni 22 godz 27 min 57 s
Domyślnie

mi sie udalo trafic na afryczke z irydami, co prawda tylko 2 swiece były irydowe,naatomiast te wewnętrzne niewidoczne byly ngk. Czy to moglo byc celowe działanie czy to czysta glupota niemca?
daniel_87 jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 03.02.2009, 00:23   #13
Dzieju
Administrator

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Warszawa
Posty: 9,121
Motocykl: RD03
Dzieju jest na dystyngowanej drodze
Online: 5 miesiące 1 tydzień 1 godz 23 min 32 s
Domyślnie

Ramires , moje doświadczenia z NGK są bardzo dobre ( używam od wielu lat), Vectrą robiłem nawet do 80000km i chodziły lepiej niż oryginaly po niecałych 30000km....ale to w samochodzie...
W AT na jednych swiecach podciągnołem pod 20tyskm( jakoś tak wyszło) i chodziły bardzo dobrze, po zmianie na nowe żadnej róznicy.
__________________
AT03
Dzieju jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 03.02.2009, 11:18   #14
R2D2
ReGeNeRaToR
 
R2D2's Avatar


Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Olsztyn
Posty: 674
Motocykl: RD07
R2D2 jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 1 tydzień 2 dni 1 godz 45 min 59 s
Domyślnie

Ja wkrecilem irydowe 4 sztuki , od momentu kiedy sie pojawily sa to jedne z najlepszych swiec do motocykli i innych nie stosuje.
Wadą jest ich cena ale robi sie na nich przebiegi rzedu 60.000
zaletami sa :

- wysoka odporność na zaweglenie
- wysoka odporność na zalanie
- kilkukrotnie wyzsza temperatura elektrody wewnetrznej
z tego co zaobserwowalem w kilku motocyklach minimalne zmniejszenie zuzycia paliwa.

Co do swiec z dzieloną elektrodą sadzę ze to tylko chwyt marketingowy , co niby ma dać rozdzielenie elektrody ? iskra i tak bedzie taka sama jak w swiecy z elektroda nie dzieloną i ma to żaden wpływ na jakość zapalania mieszanki.
Oczywiście nie biore pod uwage materiałów z jakich zrobiona jest ta świeca.
__________________
END of TRANSMISSION
R2D2 jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 03.02.2009, 12:30   #15
Babel
 
Babel's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Mar 2008
Posty: 3,026
Motocykl: Pomarańczowy
Babel jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 miesiące 1 tydzień 1 dzień 10 godz 11 min 0
Domyślnie

Cytat:
Napisał Dzieju Zobacz post
Ramires , moje doświadczenia z NGK są bardzo dobre ( używam od wielu lat), Vectrą robiłem nawet do 80000km i chodziły lepiej niż oryginaly po niecałych 30000km....ale to w samochodzie...
W AT na jednych swiecach podciągnołem pod 20tyskm( jakoś tak wyszło) i chodziły bardzo dobrze, po zmianie na nowe żadnej róznicy.
A ostatnio sąsiadowi w NGK popękały sie porcelanki po jednym dniu chodzenia auta - albo w Chinach robią albo trafił na jakieś podrobione
Babel jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 03.02.2009, 12:45   #16
suchy
 
suchy's Avatar


Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Lbn/Miasteczko Śl.
Posty: 1,537
Motocykl: TT600E, DR650, RD07a
Galeria: Zdjęcia
suchy jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 3 tygodni 1 dzień 23 godz 17 min 11 s
Domyślnie

Ja jezdze tylko na NGk(w aucie zakladalem rowniez Denso,ale NGk lepiej sie sprawdzaja)koszt niewielki,jakies 44-50 komplet,wymieniam raz w roku niezaleznie od przebiegu.Na obecnym zestawie mam zrobione 17 tys
suchy jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 03.02.2009, 13:44   #17
R2D2
ReGeNeRaToR
 
R2D2's Avatar


Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Olsztyn
Posty: 674
Motocykl: RD07
R2D2 jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 1 tydzień 2 dni 1 godz 45 min 59 s
Domyślnie

Ngk mocno podrabiali swego czasu. Pewnie jeszcze są w sklepach.
Widziałem na stronce NGK jak odróżnić podróby od oryginałów.

http://www.ngk-sparkplugs.jp/english/techinfo/fake/
__________________
END of TRANSMISSION
R2D2 jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 03.02.2009, 17:26   #18
Dzieju
Administrator

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Warszawa
Posty: 9,121
Motocykl: RD03
Dzieju jest na dystyngowanej drodze
Online: 5 miesiące 1 tydzień 1 godz 23 min 32 s
Domyślnie

używam tylko oryginałów
__________________
AT03
Dzieju jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 11.03.2009, 14:53   #19
Klas
 
Klas's Avatar


Zarejestrowany: Feb 2009
Posty: 155
Motocykl: Tiger 1050
Klas jest na dystyngowanej drodze
Online: 4 dni 5 godz 41 min 18 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał R2D2 Zobacz post
Ja wkrecilem irydowe 4 sztuki , od momentu kiedy sie pojawily sa to jedne z najlepszych swiec do motocykli i innych nie stosuje.
Wadą jest ich cena ale robi sie na nich przebiegi rzedu 60.000
zaletami sa :

- wysoka odporność na zaweglenie
- wysoka odporność na zalanie
- kilkukrotnie wyzsza temperatura elektrody wewnetrznej
z tego co zaobserwowalem w kilku motocyklach minimalne zmniejszenie zuzycia paliwa.

Co do swiec z dzieloną elektrodą sadzę ze to tylko chwyt marketingowy , co niby ma dać rozdzielenie elektrody ? iskra i tak bedzie taka sama jak w swiecy z elektroda nie dzieloną i ma to żaden wpływ na jakość zapalania mieszanki.
Oczywiście nie biore pod uwage materiałów z jakich zrobiona jest ta świeca.
Potwierdzam , a do zalet dodałbym jeszcze szybsze wyrównanie obrotów i możliwość wcześniejszego wyłączenia ssania po uruchomieniu zimnego silnika , a także łatwiejszy rozruch zimnego silnika.Przetestowane osobiście na dwóch różnych sprzętach.
Klas jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz

Narzędzia wątku
Wygląd

Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum

Podobne wątki
Wątek Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni Post / Autor
przewody zapłonowe Wójcik Układ elektryczny i zapłonowy 5 12.06.2017 08:14
moduły zapłonowe-kto regeneruje? SDz Układ elektryczny i zapłonowy 30 05.02.2012 10:54
świece irydowe do AT rambo Silnik, sprzęgło, skrzynia 92 08.11.2010 11:06
Pożyczę moduły zapłonowe i tarcze sprzegłowe do xrv 650 majo Wszystko dla Afryki 13 26.03.2009 20:26


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 07:08.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.